Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Le Rouge!
Firade femårsdagen med frugan där. Succé!
Middag för två gick på runt 4, men värt varje spänn.
Om pengar inte är något problem, Matthias Dahlgren vid Grand hotel. Enda restaurangen som någonsin fått 10 av 10 av krogkommissionen, också av många ansedd norra Europas bästa restaurang. Grymt bra.
De skrev bl.a.
"Krogkommissionen har äntligen hittat en restaurang som är värd högsta betyg. Mathias Dahlgren - Bocuse d'Or-vinnaren, den Guide Michelin-belönade fyrfaldige Kockarnas Kock - remixar med enastående handlag konservativ guldkrogskost med närproducerad, distinkt skandinavisk, finmat. Servisen är personlig och smart. Den skyhöga servicenivån en publikattraktion i sig. Lokalen slår an en närmast sakral ton. Den som stjäl, sparar eller lånar ihop tillräckligt för att kunna betala den hiskeliga notan har en enastående afton att se fram emot."
Kan inte annat än hålla med.
Jag har en favorit restaurang som ligger precis vid Odenplan och har en bred meny, schysst käk till schyssta priser och en ganska soft stämmning.
De har allt i italiensk väg.
Primo heter den. Boka gärna bord, populärt ställe.
http://www.restaurangguiden.com/sth/vasastan/primociaociao/valkommenRG.aspx
[/url]
Är detta ett ställe där "om du behöver fråga så har du ändå inte råd" eller räcker det med ytterligare ett pantbrev på kåken?
Henrik
Finns inga fina restauranger i sthlm, sibyllahaket i Månkarbo är det närmaste du kommer.
Tja.. Vi var sex pers, fördrink, avsmakningsmeny, vinmeny, kaffe och 1800-talscognac, totalt tror jag vi pröjsade 18 loppor, så det är nere på 3 per skalle. Då kostade cognacen 400 kr/cl, och man måste inte ha varken avsmakningsmeny eller vinmeny. Tror man kan få ner det till i runda slängar en tusenlapp per skalle och fortfarande ha det grymt bra.
Den dag Ciao Ciao hamnar på min pluslista så är jag förmodligen senil, schizofren och allmänt fläng i bollen.
Ja ja,som hemma på favvokrogen då,brukar landa på en 2-3/skalle.
Ska res. nästa gång jag kommer till stockholm,hur långt i förväg måste man ringa?
Henrik
Om pengar inte är något problem, Matthias Dahlgren vid Grand hotel. Enda restaurangen som någonsin fått 10 av 10 av krogkommissionen, också av många ansedd norra Europas bästa restaurang. Grymt bra.
De skrev bl.a.
"Krogkommissionen har äntligen hittat en restaurang som är värd högsta betyg. Mathias Dahlgren - Bocuse d'Or-vinnaren, den Guide Michelin-belönade fyrfaldige Kockarnas Kock - remixar med enastående handlag konservativ guldkrogskost med närproducerad, distinkt skandinavisk, finmat. Servisen är personlig och smart. Den skyhöga servicenivån en publikattraktion i sig. Lokalen slår an en närmast sakral ton. Den som stjäl, sparar eller lånar ihop tillräckligt för att kunna betala den hiskeliga notan har en enastående afton att se fram emot."
Kan inte annat än hålla med.
Har du varit på Primo vi Odenplan??![]()
Edit: Har inte besökt de andra ställerna på deras hemsida, men Primo gillar jag.
Edit2: Jag sa aldrig att det var det BÄSTA, men om man ska ha en trevlig middag med trevlig mat/stämning och inte vilja betala flera tusen kan detta vara ett alternativ.![]()
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |