Fin restaurang i Sthlm?

Dunderhonung: Jag har ätit på flera Primo Ciao Ciao (Heter väl alla deras hålor) och varje gång så känns det som att jag blivit rånad på pengar för det är så dyrt för vad man får.
Mysig stämning är nog det sista jag skulle beskriva det som.

Med andra ord, stämmer in med vad Barrett skrev.

Dunderhonung:
Jag har ätit på flera Primo Ciao Ciao (Heter väl alla deras hålor) och varje gång så känns det som att jag blivit rånad på pengar för det är så dyrt för vad man får.

Du svarade aldrig på frågan, har du varit på just PRIMO VID ODENPLAN?

Ja, jag har varit på den på Odenplan... Kungsholmen (Scheelegatan), Östermalm (Karlavägen) och Skeppsbron också... ingen av de har imponerat eller ens slagit mig som något jag har något större behov av att besöka igen.

Allra värst är att de flesta ggr har personalen gjort sken av att de tror sig jobba på en finkrog... pinsamt tycker jag.

Goda hämtpizzor har de men den gång jag ätit middag där blev jag besviken. Då är Vimmel längre ned på gatan mycket mysigare.

Jag var där i lördags, då var maten verkligen kanon. Men som sagt så tycker jag att ljudnivån var för hög för att vara mysig. Lite som Paus på Rörstrandsgatan eller Tranan: bra mat och trendigt och blabla, men ett djävla kackel pga för lite ljudabsorbent i lokalen.

Vimmel har jag inte varit på.

Om jag ska äta och betala själv, gillar jag faktiskt trygga gamla landmärken som tex Tennstopet, Minerva eller Pressklubben.

Det blev tillslut Fem Små Hus i Gamla stan..

Trevligt och lagom dyrt. Käkade en snuskigt god renfilét med portvinsås! Absolut det bästa kött jag ätit :tummenupp

Sen så måste jag tillägga att jag gick med en bra tjejkompis som drar till AUS nu på lördag. Så det handlade inte så mkt om att imponera och slå på stort.. Men jävligt bra tips dock, ska tänka på det när det är match så att säga :hihi

Sen så måste jag tillägga att jag gick med en bra tjejkompis...
Så det handlade inte så mkt om att imponera och slå på stort..
...ska tänka på det när det är match.

Erkänn, du fick inte till det! :näsblod :D
Därför hävdar du att det bara var en "tjejkompis" för att försvara ditt misslyckande försök att köpa henne med en dyr krognota :arsele :D

Det blev tillslut Fem Små Hus i Gamla stan..

Trevligt och lagom dyrt. Käkade en snuskigt god renfilét med portvinsås! Absolut det bästa kött jag ätit :tummenupp

Sen så måste jag tillägga att jag gick med en bra tjejkompis som drar till AUS nu på lördag. Så det handlade inte så mkt om att imponera och slå på stort.. Men jävligt bra tips dock, ska tänka på det när det är match så att säga :hihi

Roligt att det var bra där. Jag kände några i personalen som jobbade där tidigare. Men de hoppade av när det bytte ägare för några år sedan. Jag har inte varit där sedan dess.

Det är ju skottsäkra restaurang/barrunde-kvarter det där! Zum Fransiskaner, Ladulås, Freden, Järnet, Trotzig finns alltid att ta till om man inte får bord eller trivsel på första stället. :D

Erkänn, du fick inte till det! :näsblod :D
Därför hävdar du att det bara var en "tjejkompis" för att försvara ditt misslyckande försök att köpa henne med en dyr krognota :arsele :D

Hah! Du vet ju själv att jag inte skulle fått några svar om jag hade skrivit "ska ut med en tjejkompis som jag inte ligger med" Det handlar om Sporthoj.com psykologi :hihi Vi splittade notan btw..

Dunderhonung: Jag har ätit på flera Primo Ciao Ciao (Heter väl alla deras hålor) och varje gång så känns det som att jag blivit rånad på pengar för det är så dyrt för vad man får.

Med andra ord, stämmer in med vad Barrett skrev.

Nej, alla heter inte Primo, på Karlavägen har du t ex Due! :tummenupp

Jag tycker de serverar bra mat (har ätit på alla utom den vid odenplan), men inte toppklass och inte särskilt bra valuta för pengarna.

Due på Karlavägen är rätt mysig, tycker jag.

Annars verkar Le Rouge vara bra som föreslagits.

Back