Fin räddning!

Spelar inte någon roll om han inte vann det racet, han är en vinnare ändå.

Tyckte händelsen var skrämmande lik den då Marco Simoncelli avled. Så även om det är en nice save kanske man helst ska undvika just den typen av "räddningar".
Känns som att avåkningszonen är säkrare än racingbanan om man nu inte håller rätt fart relativt de andra åkarna.

Helvete, då var det bara att åka in i depån och byta kalsonger och skinnställ då då. :gnissel

Tyckte händelsen var skrämmande lik den då Marco Simoncelli avled. Så även om det är en nice save kanske man helst ska undvika just den typen av "räddningar".
Känns som att avåkningszonen är säkrare än racingbanan om man nu inte håller rätt fart relativt de andra åkarna.

PRECIS vad jag också reflekterade över.

Last edited:

Tyvärr så hinner man inte tänka så när man väl kraschar. Tror inte han räddar den med flit utan det blir mest så.
När man väl glider så glider man och kan inte göra så mycket åt saken...

...för att inte tala om knutstorpskraschen i somras, den orsakades väl också av att en förare gav sig fan på att inte krasha utan åkte med hojen en bra bit hängandes brevid.

(Kolla inte på detta videoklipp om du vill undvika att se när hojåkare gör sig rejält illa)
http://www.youtube.com/watch?v=8JqcbyjC0zY

(och jag förstår självklart att i stridens hetta så är det klart man hänger kvar in i det sista, vill inte få det till att jag kritiserar någon förare för att ha varit inblandad i en krasch, rejsing är rejsing...)

Nu kanske jag gör bort mig
men
fick inte Marco en lowsider ganska nära apex, dvs där alla vill köra så nära inre bankanten som möjligt och Marcos hoj gick sedan inåt
medan den här föraren får sin lowsider nära utgången och har "flaxen" att hojen styr inåt samtidigt som alla andra siktar mot yttre bankanten. Och det var därför det gick "bra".
Hojen styrde bort, inte framför.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...