Video Film

Den sista slangningen är ju bara så svettig! :Bugar :majorharyballs
Gömde mig bakom fingrarna vid slangningen på insidan, lagom retarderat men fett satanHelVetBraZZafiFAN!!

Snyggt, och vilken perfekt vinkel du lyckats hitta från hjälmen!

Skymtade jag en liten polisbuss vänster sida vid 1.23 in filmen? ;) haha :tummenupp

Snyggt, och vilken perfekt vinkel du lyckats hitta från hjälmen!

Skymtade jag en liten polisbuss vänster sida vid 1.23 in filmen? ;) haha :tummenupp

Hehe de kan nog stämma, dom bryr sig inte mkt nu för tiden vet inte om dom känner igen mig eller nått men det är jäkligt sällan dom vill leka iaf :rofl

Kan man få se en bild på det tror du? :D
Grymt bra klipp!:tummenupp

Ska se om jag hittar nån bild men jag tror inte att jag har nån + att nån rolig jäkel snodde min hjälm för några dagar sen så ser ni en matt svart Shoei med 2st dit limmade gopro fästen (ett på vänster sida och ett snett fram på höger sida) så sno tillbax den åt mig =) ljusa vesiret satt på

Last edited:
Ska se om jag hittar nån bild men jag tror inte att jag har nån + att nån rolig jäkel snodde min hjälm för några dagar sen så ser ni en matt svart Shoei med 2st dit limmade gopro fästen (ett på vänster sida och ett snett fram på höger sida) så sno tillbax den åt mig =) ljusa vesiret satt på

Vart blev den snodd :va Donken svea?

Vart blev den snodd :va Donken svea?

Nop, i haninge (slutet av Vallavägen) utanför en polare. Parkerade utanför huset under fönstret så att jag skulle se hojen, va inne max 5 min, kommer ut och så har nån ful jäkel knatat förbi och hukat sig under fönstret och hakat av hjälmen som hängde på spegeln :huvet

Aha :D bra
Fy fan va surt sån ska ju bara :kulspruta:kulspruta:kulspruta

hörde om din förlust i onsdags vid vegabaren....... var ute å åkte igårkväll å tyckte jag skymtade en liknande hjälm på ett gäng mopedpojkar i handen c, vände om men när jag var tillbaka så var dom borta.... håller utkik.... i "the hoods"

Mer bombning åt folket !
Bra film, kul med mer än en vinkel!

hörde om din förlust i onsdags vid vegabaren....... var ute å åkte igårkväll å tyckte jag skymtade en liknande hjälm på ett gäng mopedpojkar i handen c, vände om men när jag var tillbaka så var dom borta.... håller utkik.... i "the hoods"

Tusen tack, skulle nån råka stöta på den och ser till att killen åker dit så får dom fan en lax i belöning =)

såg en kille på en vit/svart R1a med svart hjälm och gopro monterat vid hakan typ, såg han vid shell efter stureby typ, tror jag det är...

=) ett st gammal film som jag gjorde före ja postade tråden men de kanske duger att titta på nu när det snart är sommar igen =) cya on the road mvh.

Bikerboyz.se:yoparty

Last edited:
Synd att man aldrig får med dom fetaste galnaste sakerna man gör på film :P men här är iaf ett kul klipp där jag nästan behövde åka och byta kallingar efter =) bjuder på lite annat kul också i filmen ^^

Nice filmer! En snabb fråga ang vobbel.. fick vobbel när jag kasta i 6an med hayabusan strax innan 300 (hehe just i höjd med Länna också :P) och på instinkt så gasade jag fullt och det redde ut sig, men vad ska man göra egentligen? Det var inge skoj då, men spännande efteråt :D

Nice filmer! En snabb fråga ang vobbel.. fick vobbel när jag kasta i 6an med hayabusan strax innan 300 (hehe just i höjd med Länna också :P) och på instinkt så gasade jag fullt och det redde ut sig, men vad ska man göra egentligen? Det var inge skoj då, men spännande efteråt :D

Sorry om ja stavar lite kasst men gör vad ja kan.

Hm svår fråga, jag har nog fått min beskärda del av vobbel men inte löst hur man reder ut det på snabbaste vis, man hinner lixom inte pröva att gasa/bromsa det händer ju ganska fort och oberäknat. Men har en känsla av att håller man kvar gasen = lite vikt på framhjulet så vobblar det mer än om man slår av gasen och försöker rida ut det, om man inte har så låg fart att den reser sig på gaspådrag, å andra sidan går det så fort så att man brukar inte hinna tänka så långt. En sak vet jag och det är att sänker du hojen i fram blir den helt klart lättare att lägga in i kurvan men du får mkt större tendens till vobbel, höjjer du hojen fram blir den stadigare rakt fram men man får bryta lite mer när du tar en snabb höger/vänster tup bulten vägar.

Enda tipset jag kan ge är en bra ställbar styrdämpare och bra inställd fjädring, tx många ställer på jäkligt hårt i bak av nån anledning som jag inte kan förså och låter det vara mjukt i fram vilket enligt mig är helt galet, hojen blir helt galen att köra. Det viktiga är att du har dämparna inställd så att det fjädrar/dämpar lika fram & bak annars får hojen en tendens till att bli svampig antingen fram eller bak vilket gör att den blir jäkligt bråkig att köra känns obehaglig/svajjig självgungar i kurvor, hur du ställer in fram/bak är ju såklart individuellt beroende på körställning vikt med mera. Jag personligen kör jäkligt hårt fram typ 3/4 klick från botten uppe + nere och ganska mjukt bak ca 11/12 klick uppe men ca 6/7 klick nere på returen då jag väger lite + att bakdämparen på dom flästa hojar brukar vara betydligt styvare än i fram. Har Öhlinare fram+bak på min också men det är samma princip på alla hojar vad min erfarenhet säger iaf. Mvh

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti