Video Film

Tack för svar! Du beskrev jäkligt utförligt dina tankar. Det där med lite vikt på framhjulet kan jag hålla med om att det borde bidra till fortsatt vobbel och det lär knappast bli mer tryck på framhjulet när man gasar vidare, samtidigt som jag inte heller tror det blir bättre av en nit, men en kontrollerad inbromsning... Kanske dra in kopplingen o bromsa lite sakta... Skitsamma vid nästa vobbel så lär man kacka i brallan ändå, men man ska ju ha lite klart för sig i huvet vad man ska göra om det händer igen.

Synd att man aldrig får med dom fetaste galnaste sakerna man gör på film :P men här är iaf ett kul klipp där jag nästan behövde åka och byta kallingar efter =) bjuder på lite annat kul också i filmen ^^

Hur fan gick det till att få sån vobbel ??

Hanning, Om det är första filmens kameravinkeldu menar så sate jag gopro'n mitt framför hakan med 2 st orginal armar och limmat fäste på sidan av hjälmen hehe ser lite kul ut, som om darth vader va tillbaka :P alla retar mig för det Men vinkeln blev ju jkligt bra + att det drar inte så åförbaskat i hjälmen av vinddraget i 300kmh

javaguru, jag sår upp och försöker dra upp han på säkert 4an tar i för lite =) den lyfter bara nån cm och så kommer broskarven och snuddar framhjulet vilken i sin tur börjar självgunga, =) håller kvar gasen och då blev de så där, :rock brukar klara mig bra från vobbel me gixern men har bara orginal styrdämpare som säkert börjar bli lite trött så i bland kan det gunga till lite men det här va nog rekordet :)

Damn .. du är en modig man , som står och drar upp den i 4:an .. Hur många års träning innan man vågar sig på nåt sånt ? (retorisk fråga)

går att dra upp på 6an stående om man har lite sås i tanken hehe.

Svår fråga det där hmm tog nog iaf ca 2 säsonger innan jag vågade stå upp på slangen, nu står man sitter på tanken och andra dummheter =) tog kortet 08 men har åkt allt på 2 hjul sen liten, började med pappas honda monkey väldigt ung sen blev det moppe sen kross sen bil några år sen Tung hoj 2008 har åkt gammal zx9 sen motard sen yzf1000 sen 2x gsxr1000k3 som jag trivs bra på =) just nu sitter jag och försöker mailpruta lite på en Husa 650 från blocket men han värkar svårflirtad. ska kolla på den i morn om allt går bra så får vi se hur det går =) mvh

Mm det e väl bara så att vissa vågar mer .. började också stå upp andra säsongen men det var i ettan med original drev . nu med -1 blir lite våldsamt ...

Lycka till med husan

Den där sista slangningen i första filmen gav mig lite puls. Inte dåligt alls!
Sjukt go vinkel den längs svingen/fotpinnen. :yoparty

Klart du ska ha motard igen!

Kommer ju säkert återfalla på Gixxern under sommarn men de skulle va kul med en motard också =)

Va och kollade på en Husa 650 i kväll som Påstogs va nyrenoverad,, när man kommer dit skrammlar det som maracas i motorn, hade gått snart 3tusen mil!!!! nya däck sk det vara också men hehe fram däcket va typ slut och bak max 50%. Styret snett= vurpad med lite skrap här och var, böjda/glappa broms o kopplings hantag allmänt jävligt risig hoj. Endå har man mailat me killen cakert 5 mail fram och tillbaka och frågat ut han ordentligt och allt skulle vara så bra. fattar inte vad det är med folk ibland. Kille på 21 bast som säljer den, säkert för att han vet att det skrammlar i snurran, ligger ute på blocket för 27lax,, det kan han ju önska att han fick. om ingen dum jävel som inte kan nått köper den.:huvet

SÅ med andra ord letar jag en Motard igen,, Behöver inte va just Husa 650, skulle va kul med nått man inte behöver serva 2ggr i veckan. tx som Ktm 660/640, xt660x eller liknande. har en budjet på ca 20/25 lappar som det ser ut nu, bara PM'a om du har Nått liknande du vill bli av med. mvh Tha lurk =)

Last edited:
åh fan, är just vinden jag vill ha bort lite då jag inte kör med Gopro utan med en kodak playsport, dom är ju så jävla stora att ha på hjälmen så känns ju som om nacken ska gå av när det börjar blåsa lite :crash:hihi

Har fortfarande inte hittat nån motard alla vill ju ha så in i Hvte med betalt för gammla 99/2000 modäller, som om det skulle vara guld och diamanter i motorn :p men om nån har en (normal dyr) motard (runt 18/20 lappar) som man inte behöver serva varje 200 mil så skrik till, annars köper jag en lite nyare ktm eller liknande så fort jag sålt bilen och då jäklar ska ni få se på slanga Sejtan ^^ tänk er Jordbro till MINST länna på slangen på en motard hehe. mvh =)

Bästa filmerna på länge! Väldigt bra känsla för tempot i underhållningen så man som tittare inte tröttnar. Men höll nästan på att skita ner mig framför datorn vid slangomkörningarna. Mamma Mia! Kör försiktigt!

såg lurkens vobbelfilm igen, fan vad härlig. har lust att dra ut igen, fast jag har precis kommit tillbaka efter en 3h tur

Hehe tackar tackar,

Har mot all förmodan kanske hittat 2 motarder som värkar intressanta, det står mellan en xt660x 04 som gått jävligt långt och en DRZ400s år2000 som är ganska bra vässad med big bore kitt kammar och fugge + helsystem och sparsamt körd, vet at Yamaha:n är skit trött så jag får väl trimma lite i så fall men pallar inte skruva massa och jag vet att båda håller jäkligt bra och har långa serviceintervaller. Så vad tror ni? DRZ roligare? ska kolla på båda men det lutar åt Suzuki om jag får den till ett bra pris =) den ligger ute här på sh ^^

DRZ400s vs XT660X? toppfart och lekfaktor är lite vad som kommer avjöra men hittar inga siffror på detta så vad tror ni? =)

Tack lurken för dina härliga filmklipp! :klappar Bra filmat, underhållande kört och kommentarer du lägger in på väl valda ställen utgör pricken över i:et! Hoppas på fler filmklipp ifrån dig! :nicka

Här är en liten Kort film som PG vår underbara film kung har snickrat ihop, jag som slangar i början på svarta gixxern =)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT