Men för helvete, se helheten.
Jag spelar inte fotboll, inte en spänn till fotbollsplaner.
Jag spelar inte hockey, inte en spänn till islador/hockeyrinkar.
Jag kör inte bana med MC, inte en spänn till motorbanor.
Jag ser inte på OS, inte en spänn till OS bevakningen.
Jag ser inte på fotboll/hockey/whatever, inte en spänn till tv bevakning.
Jag hoppar inte med häst, inte en spänn till ridhus.
Jag badar inte i badhus, inte en spänn dit.
Jag kör aldrig bogesundsvägen, skit i vägunderhållet just där.
Jag går aldrig på opera, inte en spänn i kulturstöd.
Listan kan göras hur jävla lång som helst, poängen är att vi alla är med och betalar till sånt som vi som personer kanske inte är intresserade av, för att dom som är intresserade ska kunna ta del av det.
Det finns säkert någon punkt på min lista som just DU inte håller med om, men jag har inget intresse av dom grejorna, men accepterar att betala lite till dom grejorna för att DU ska dra nytta av det.
Sluta vara såna jävla egoister, det är droppar i havet jämfört med mycket annat våra politiker (oavsett parti) slösar pengar på
Ingen har ens nämt biltullarna än, vad kostade den lekstugan?
Vad hade vi som inte bor i Stockholm för nytta av det?
Jag spelar inte fotboll, inte en spänn till fotbollsplaner.
Jag spelar inte hockey, inte en spänn till islador/hockeyrinkar.
Jag kör inte bana med MC, inte en spänn till motorbanor.
Jag ser inte på OS, inte en spänn till OS bevakningen.
Jag ser inte på fotboll/hockey/whatever, inte en spänn till tv bevakning.
Jag hoppar inte med häst, inte en spänn till ridhus.
Jag badar inte i badhus, inte en spänn dit.
Jag kör aldrig bogesundsvägen, skit i vägunderhållet just där.
Jag går aldrig på opera, inte en spänn i kulturstöd.
Listan kan göras hur jävla lång som helst, poängen är att vi alla är med och betalar till sånt som vi som personer kanske inte är intresserade av, för att dom som är intresserade ska kunna ta del av det.
Det finns säkert någon punkt på min lista som just DU inte håller med om, men jag har inget intresse av dom grejorna, men accepterar att betala lite till dom grejorna för att DU ska dra nytta av det.
Sluta vara såna jävla egoister, det är droppar i havet jämfört med mycket annat våra politiker (oavsett parti) slösar pengar på
Ingen har ens nämt biltullarna än, vad kostade den lekstugan?
Vad hade vi som inte bor i Stockholm för nytta av det?

Problemet är väl var man ska dra gränsen för våra politikers generositet med våra pengar. Jag tycket att det är skandalöst att det spenderas pengar på hatt- och slipstensmuséer, bland annat. Det filmen försöker förmedla är väl att det finns en attityd av måttlöshet och slapphet hos våra politiker när det gäller att spendera skattemedel. De verkar inte bry sig helt enkel.