Film om statens slöseri

Kan någon vara snäll och tala om vart vi vill komma med denna tråden?

Jaha, det tog ju ett litet tag men nu har jag i alla fall sett mästerverket.
Det var väl inget nytt, om än intressant med detaljstudier i slöseri.
Han som hade gått "estet" var typ 25 år och vägrade arbeta vafr min absoluta favorit, som jag föreställer mig han korkan eller vad han hette som blev bannad och aldrig kom tillbaks. :D
Tydligen kommer en uppföljare förresten, vore kul om de tog i lite mindre politiskt korrekta ämnen då.

:banana

Utan att ha sett filmen så har jag nu läst igenom hela tråden. Intressanta åsikter vissa har.

I sverige har vi haft mycket duktiga hantverkare, en hel del kluriga gubbar som uppfunnit roliga saker, tex skiftnyckeln.

På de platser detta har hänt är jag mycket för att staten går in och hjälper till att bevara minnet av det som en gång formade svea rike till det vi är idag.

Samma personer som tycker att det är "slöseri" kommer ikväll ta en öl och skylla på alla invandrare som "urvattnar den svenska kulturen". Intressant tjocka pannben.

Nej, jag använder inte heller hatt, men jag dricker ur glas. Däremot verkar hattillverkning ha pågått och kanske bidragit med att en by vuxit fram, ny teknik tillkommit. Vem av oss vet? Någon hantverksteknologi från hattverket kanske finns i våra bilar och flygplan idag. Tänk då om vi istället rivit stället och byggt lyxhotell där?

Se konsekvenserna om vi vill bevara vår svenska kultur där den hör hemma och inte bara flyktigt omnämnt i ett dammigt arkiv i Stockholm.

Det tror jag till slut hjälper integrationen också, vi har ett seriöst arv att visa upp, sverige är ett bra land!

Tack för mig, nu ska jag INTE gå ut och köra motorcykel eller spela fotboll! :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...