Fighterblade evo 2

DJM skrev:
Fan va snyggt!

En sak bara. Du tänker väl inte ha den där fula överdraget till sitsen? Eller hmm, sitter föressten inget överdrag på den ju :tungan

sits klädseln sprack i höst/vintern... sen så behövde jag modda sadeln lite för bättre passform mot baken så klädseln togs bort. ska till en skräddare å få en ny snart :tummenupp

hittade en frän liten dämpare (billig) som jag funderar lite på att använda!
den finns hos touringbutiken, universaldämpare, minizoom och kostar 585:- tänkte att om man lackar allt utom sista konan skulle den bli rätt fet! den är bara provisoriskt fastsatt! tyvärr så är det en hålborrad plåt på tvären mitt i dämparen men den går nog att knacka lös :tummenupp

Bifogat

• blade18.JPG
    blade18.JPG
    93.5 KB · Visningar: 394
madmagnus skrev:
hittade en frän liten dämpare (billig) som jag funderar lite på att använda!
den finns hos touringbutiken, universaldämpare, minizoom och kostar 585:- tänkte att om man lackar allt utom sista konan skulle den bli rätt fet! den är bara provisoriskt fastsatt! tyvärr så är det en hålborrad plåt på tvären mitt i dämparen men den går nog att knacka lös :tummenupp

Visst, minizoomen är ju en klassiker. Enda haken är väl kanske att den har en 1 & 3/4-tums anslutning. Blir lite klen diameter på mellanröret. Går ju i och för sig lösa genom att kapa av megafonen en bit från anslutningen och svetsa fast den direkt på mellanröret.
Är själv lite sugen på att kontakta URM och honom knäcka ihop en megafon enligt mina önskemål :tummenupp

Säger bara: Fight ON!!!!!
Phett snyggt och hård rock!

:Bugar :yoparty :tummenupp

Ojojoj! efter en jävla massa funderande angående avgassystemet bestämde jag mig helt enkelt för att köpa en roterande variant med beteckningen mitsubishi TD04 13T.. tydligen kommer den även förbättra vridmomentet något! :hihi tyvärr så försenas bygget något av detta sidospår men det är det nog värt i slutändan :tummenupp

Bifogat

• 12-12981479112.jpg
    12-12981479112.jpg
    34.8 KB · Visningar: 229
Last edited:
madmagnus skrev:
Ojojoj! efter en jävla massa funderande angående avgassystemet bestämde jag mig helt enkelt för att köpa en roterande variant med beteckningen mitsubishi TD04 13T.. tydligen kommer den även förbättra vridmomentet något! :hihi tyvärr så försenas bygget något av detta sidospår men det är det nog värt i slutändan :tummenupp
Hopp!!
Du kan ju alltid fråga björkman om hur man monterar en :)

Noooo....
Nu bygger du ju hojen som jag vill ha.... :näsblod

Tja, det är väl ok ändå... :tungan :yoparty
Fortsätt posta bilder. Det här lär bli något i hästväg verkar det som..

Peanutboy skrev:
Turbo :yoparty

Hoppas du hinner köra något i sommar bara :tummenupp

blir en rätt lugn anläggning utan laddluftkylare 0,5-0,7 bar är planen! den borde ge nånstans 180 eller mer på veven kanske! borde inte ta så lång tid... har byggt sånt här förut! skönt att man har förgasare iaf....

bilder på mitt gamla projekt nedan! :yoparty

Bifogat

• foton 302.JPG
    foton 302.JPG
    104.9 KB · Visningar: 279
  • foton 564.JPG
    foton 564.JPG
    100 KB · Visningar: 241
Tööörbo! Jävla mamma-nuppare det vill jag med ha! :yoparty :huvet
Men blire nå köra nu om du ska hålla på med sånt där egentligen, hinner du färdigt innan säsongen är slut?

Spännande :tummenupp

Jabben skrev:
Tööörbo! Jävla mamma-nuppare det vill jag med ha! :yoparty :huvet
Men blire nå köra nu om du ska hålla på med sånt där egentligen, hinner du färdigt innan säsongen är slut?

Spännande :tummenupp

hoppas det iaf! jobbar bäst under press! i värsta fall så får det bli en till säsong med sprayburkslack! turbo kitet bygger jag ju själv så det kostar nog inte så jla mycket! lite ångest har jag över mycket utgifter på kort tid :va tur att det finns kreditkort :hihi

Slappa skrev:
Shit pommes jeffla fritt vad de där såg kul ut :banana , antar att den gick "rätt" hyfsat ochså? :)
//D

en liten stund :hihi sen hände det här! premiärtävling... 3:e svängen

Bifogat

• foton 031.JPG
    foton 031.JPG
    97.7 KB · Visningar: 235
  • foton 032.JPG
    foton 032.JPG
    116.7 KB · Visningar: 188
  • foton 035.JPG
    foton 035.JPG
    66.1 KB · Visningar: 188
madmagnus skrev:
hann Christer få ihop hojen innan den blev stulen ens?

Violators of my bike will be beaten to death!!!! :fatta!
Ja, men det var knappt! Dagen/natten efter provstarten stals den...
Eftersom det var vinter hann stackarn inte ens rulla en enda meter. :(

Vee-twn skrev:
Ja, men det var knappt! Dagen/natten efter provstarten stals den...
Eftersom det var vinter hann stackarn inte ens rulla en enda meter. :(

man blir så trött på såna grejor! död åt tjuvjävlarna :kulspruta

Biker_boy skrev:
när får vi se bilder då?

väntar på grejor! ska beställa grejor från mcx på måndag sen kör jag igång! ska försöka använda mig av jobbet under helgen för att svarva hylsor till flänsarna mot toppen och fixa hel grenrörsplatta! återkommer med mer bilder i veckan :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman