Tjena,
Nu börjar jag på allvar bli sugen på en fighter. En handlare i stan har en R1 -03 med 1100mil för 75000:- som jag tyckte var ett hyfsat pris för den hojen. Jag har även hittat ett kit med ABM styrkrona, stålspunna bromsslangar, kopplingswire och hållare för bromsvätskebehållaren (varför man byter den vet jag inte) för 3500:- samt ytterligare 470:- för 22mm alustyre, via denna annons http://www.blocket.se/view/6886303.htm. Sen får jag väl lägga på någon tusenlapp till för ett godkänt framlyse och blinkers så borde steg 1 vara klart, det vill säga få en körduglig fighter.
Är det besvärligt att bygga fighter av just den hojen eller går det relativt smärtfritt? Jag lämnar nog in den för att byta grejerna alternativt ber handlaren byta innan jag hämtar ut hojen eftersom jag inte kan/vill/har möjlighet att göra det själv, de enda grejerna som måste specialtillverkas är väl fästen för framlyset och nya fästen för instrumenteringen, jag vill behålla originalinstrumenten även om det inte är den snyggaste lösningen.
Jag tycker R1 -03 verkar vara perfekt för mig eftersom ramen och svingen redan är svartlackad och bakdelen redan är snygg som den är, behövs inte bytas i första läget alltså. Dessutom har den ju bra med pulver vilket är bra att ha. Bra att ha kvar originalgrejerna om jag ska sälja hojen sen och i värsta fall kan jag ju sälja de och få in lite extra pengar till bygget.
Är jag helt ute och cyklar tror ni?
//Eric
Nu börjar jag på allvar bli sugen på en fighter. En handlare i stan har en R1 -03 med 1100mil för 75000:- som jag tyckte var ett hyfsat pris för den hojen. Jag har även hittat ett kit med ABM styrkrona, stålspunna bromsslangar, kopplingswire och hållare för bromsvätskebehållaren (varför man byter den vet jag inte) för 3500:- samt ytterligare 470:- för 22mm alustyre, via denna annons http://www.blocket.se/view/6886303.htm. Sen får jag väl lägga på någon tusenlapp till för ett godkänt framlyse och blinkers så borde steg 1 vara klart, det vill säga få en körduglig fighter.
Är det besvärligt att bygga fighter av just den hojen eller går det relativt smärtfritt? Jag lämnar nog in den för att byta grejerna alternativt ber handlaren byta innan jag hämtar ut hojen eftersom jag inte kan/vill/har möjlighet att göra det själv, de enda grejerna som måste specialtillverkas är väl fästen för framlyset och nya fästen för instrumenteringen, jag vill behålla originalinstrumenten även om det inte är den snyggaste lösningen.
Jag tycker R1 -03 verkar vara perfekt för mig eftersom ramen och svingen redan är svartlackad och bakdelen redan är snygg som den är, behövs inte bytas i första läget alltså. Dessutom har den ju bra med pulver vilket är bra att ha. Bra att ha kvar originalgrejerna om jag ska sälja hojen sen och i värsta fall kan jag ju sälja de och få in lite extra pengar till bygget.
Är jag helt ute och cyklar tror ni?
//Eric