Araikaj
Våga Vara Snäll
Tjena
Detta fenomen är troligen de flesta ute för som bygger om till fighter lossar på tändningslåset.
Skruven du ser är vad jag kallar för "brytskruv", dvs skruven skruvas i för att sätta fast tändningslåset och sen bryts skruvskallen av. Detta är en stöldsäkerhets åtgärd då styrlåset sitter i tändningslåset.
Jag använde en dremel med roterande fil för att fila ur en "markering" som jag kunde sätta ett borr i för att borra ur skruvenskallen och därefter kunde tändningslåset tas bort.
Hoppas att du förstår vad jag menar och att det jag skrivit har varit till ngn som helst hjälp för dig. Har du fler frågor så skicka gärna PM.
//RND
Kanon tack! Jag spar dig som kontakt och pm:ar kanske sen längre fram om jag behöver mer info, hoppas detta är ok?
Så då borde det alltså funka att kunna köpa ny krona och switcha över tändninglåset o allt till orginal?
Får väl köpa några insexskruvar eller nått istället...vet att tändningslåset på min gamla -96:a cbr-fighter hade 2 insexskruvar när jag bytte tändninslås på den.