Fick riktig porr idag...

tja dom såg fina ut, o billigt var det oxo, men att säga som nån här att det skulle vara som öhlins i jämförelse, det tror jag inte på riktigt va?????
Att Öhlins är dyrt , det kan jag hålla med om, men jag tippar på att öhlins har bra bättre kvalitet på sina pryttlar.

Grattis till dom nya grejerna iaf, lär ju bli stor skillnad jämfört med innan.

Ravetrancer skrev:
tja dom såg fina ut, o billigt var det oxo, men att säga som nån här att det skulle vara som öhlins i jämförelse, det tror jag inte på riktigt va?????
Att Öhlins är dyrt , det kan jag hålla med om, men jag tippar på att öhlins har bra bättre kvalitet på sina pryttlar.

Jag skulle kunna lova att den vanliga vardagsföraren, som dom flesta här på SH är, inte känner nån skillnad alls.

Varför skulle Öhlins vara bättre? Om man jämför en dämpare från Wilbers med en från Öhlins för samma peng med samma inställningsmöjligheter så inte tror jag Öhlins skulle vara bättre. Men det skiter jag iofs i, jag har Wilbers bak på Gammelgixxern och vet hur fina dämpare det är :tuttar
Öhlins vinner ju helt klart i posörfaktor, och eftersom det mest verkar vara posörer som köper Öhlinsgrejor trots att de inte ens kan klara av originalfjädringen så förstår jag varför många absolut måste ha det.

Hörrdu EBS, kunde de inte ha skickat med en ram till hojen? Helst i aluminium....... :rolleyes: :7peta :hihi

Last edited:
Ravetrancer skrev:

Jag betvivlar att Wilbers är många, om ens några, snäpp efter Öhlins i kvalité - kika på deras dämpare om du får chansen - och de kan ju bygga dämpare/fjädrar som fungerar då de vann SS600 VM med Jörg Teuchert i sadeln. Christer Miinin som vann SM i NSBK kör med Wilbers så nog duger de alltid, han jobbade ju förut åt Öhlins så jag tror inte han byter ner sig i onödan.
SKillnaden i konsumentled är dessutom knappt märkbar för en vanlig dödlig och då är ju priset till Wilbers fördel, att de dessutom skräddarsyr dämparen efter dian behov kan ju inte skada.
Fast jag vet ju inte att de är bättre än Öhlins.

håkanolsson skrev:
I vissa länder verkar dessa prylar heta Technoflex. T ex här. Någon som har koll på var o när o varför?.

Jag kan vara ute och cykla här men jag tror att Technoflex är en Holländsk tillverkare som köptes upp av Wilbers, Chrille har tex Technoflexdämpare bak på sin hoj.

Exakt, det är oftast fjädringen som är det sämsta med gamla hojar. Sen kör jag vilken dag som helst hellre en FZ750 från -85, än att åka 125a igen. Det spelar ingen roll om det så är en sprillans 125a, de är ändå alltid skramliga, vingliga och trista. Nej just det, jag glömde ju, har man en ny hoj så kan man ju automatiskt köra fortare än nån på en gammal hoj :rolleyes:

Det var väl inte så tokiga grejjer :)

Man vet att man e inne på rätt spår då alla fjädringskomponenter kostar mer än hela hojen :D

750RR

OLJEKYLD GSXR skrev:
Exakt, det är oftast fjädringen som är det sämsta med gamla hojar. Sen kör jag vilken dag som helst hellre en FZ750 från -85, än att åka 125a igen. Det spelar ingen roll om det så är en sprillans 125a, de är ändå alltid skramliga, vingliga och trista. Nej just det, jag glömde ju, har man en ny hoj så kan man ju automatiskt köra fortare än nån på en gammal hoj :rolleyes:

så du tycker att jag ska köpa större hoj när jag ändå inte får köra mer än 125cc?? nätack.. jag kör hellre 125:a ett tag till än att ha en gammal skrot i garaget som jag ändå inte får köra..

Jag har köpt motsvarande paket till min gixxer 750 '98 då dämparen tog slut helt under sista heatet sista dagen (timing! :) ) på Bikeweek i somras. Den har vart som att köra med punka bak sen dess nästan. 5100 tot inkl moms. Bara en Öhlins bakdämpare till min hoj kostar 9900 kr. Bring on the racetracks in 2004!

maverick_750rr skrev:
Inga gafflar. Bara fjädrar.
Inte ens styrdämpare. Eller? :va

750RR

Om jag har fattat det rätt så började dom tillverka styrdämpare men var inte nöjda med kvaliten från uderleverantörerna så dom la ner det, tills vidare.

SkorvKalle skrev:
köp ny hoj istället.. lönt o köpa massa delar till en så gammal blyhoj...

Har du kört en FZa? Visst, den väger 240kg. Men jag hänger på och av ganska många nyare hojar med den med kass fjädring. Hojen har kostat mig 18000 nu ungefär. Nämn nån lika potent hoj för all form av körning för det priset.

Skönt att det finns en till som inte hamnat i Öhlinsträsket.
Överreklammerat som heter duga.
Kopia på SACHS :yoparty

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride