Fick riktig porr idag...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Från Wilbers Racing Suspension. :D Framgaffelfjädrar, bakdämpare och olja. Sitter här nu och gottar mig riktigt. :D :kär :kär

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    49.2 KB · Visningar: 154
  • 6.JPG
    6.JPG
    38.3 KB · Visningar: 145
  • 3.JPG
    3.JPG
    31.2 KB · Visningar: 106
  • 4.JPG
    4.JPG
    38.3 KB · Visningar: 114
  • 5.JPG
    5.JPG
    46.2 KB · Visningar: 122
Bara att fulmeka dit skiten då. Glöm inte att dra åt...

hur är Wilbergs kontra Öhlin?

Måste köpa ny bakdämpare och lockas lite av att Wilbergs anpassar för varje köpare.

K-Micke skrev:
Fina prylar. Köpte du av WEMI?
Funderar själv på Wilbers om man nu ska uppdatera gixxern,
men jag tänker köra med originalet ett tag för att se hur bra det är.

Japps av WEMI. :)

Grattis till ett bra köp. Har Wilbers på min hoj och det blev en mycket bättre hoj. Kan tänka mig att skillnaden blir ännu större på din FZ750. Synd att du inte hinner testa dem bara!

Sweedo --> Utan att ha gjort en direkt jämförelse mellan Öhlins och Wilbers så skulle jag ändå drista mig att påstå att Wilbers är mer "bang for the buck" för Öhlins är oftast dyrare för motsvarande grejer, oftast mycket dyrare.

Goodstuff skrev:
Grattis till ett bra köp. Har Wilbers på min hoj och det blev en mycket bättre hoj. Kan tänka mig att skillnaden blir ännu större på din FZ750. Synd att du inte hinner testa dem bara!

Sweedo --> Utan att ha gjort en direkt jämförelse mellan Öhlins och Wilbers så skulle jag ändå drista mig att påstå att Wilbers är mer "bang for the buck" för Öhlins är oftast dyrare för motsvarande grejer, oftast mycket dyrare.

Inte hinner testa? Jag kör dagligen. Iförsig inte lika hårt som på sommaren, men jag tror att jag kommer märka skillnad redan nu. :) Min gamla är som en gummisnodd.

EBS skrev:
Inte hinner testa? Jag kör dagligen. Iförsig inte lika hårt som på sommaren, men jag tror att jag kommer märka skillnad redan nu. :) Min gamla är som en gummisnodd.

Aha. Du är antingen en riktig biker eller så är du ung och oförståndig. ;)
Du kommer garanterat märka skillnad.
Vilken bakdämpare är det? Vilka justeringsmöjligheter?

Goodstuff skrev:
Aha. Du är antingen en riktig biker eller så är du ung och oförståndig. ;)
Du kommer garanterat märka skillnad.
Vilken bakdämpare är det? Vilka justeringsmöjligheter?

Tror det är en blandning. ;)

Va 640:n jag beställde. Den enklaste med retur och förspänning. Funderar på att bygga om den sen med hydralisk förspänning och ride-hight justering.

soppatorsken skrev:
De där måste kostat minst lika mycket som hela hojen

Kenneth: svara på PM nångång!!!!!!!

Nej men som en tredjedel av hojen. :rofl

EBS skrev:
Tror det är en blandning. ;)

Va 640:n jag beställde. Den enklaste med retur och förspänning. Funderar på att bygga om den sen med hydralisk förspänning och ride-hight justering.

Ride height justeringen är bra när man vill experimentera med köregenskaperna. Eftersom jag är prylbög köpte jag 641 men utan hydraulisk förspänning. :brynad

EBS skrev:
Nej men som en tredjedel av hojen. :rofl

En mycket väl investerad tredjedel skulle jag vilja påstå.

Goodstuff skrev:

Tack då blir det en fullsmetad 641 till mig så :D

tror jag håller mig till öhlins jag... men har bara cross så det e inte samma sak... Stötdämpningen till min kostade totalt 36 900 kr! huttlöst men värt vartenda öre!!!

soppatorsken skrev:
Det var nog det mest intetsägande svar jag kunde få.
Fast min första tanke var
-SHIT, va billig dämpare!!!!
:rofl

3100 för dämpare
800 för fjädrarna
100 för oljan
+moms

Så GRYMT billigt kan man säga.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd