fazerfun
Gudomlig sporthojare
Är det kåporna han beställde eller de som är felleverade som ligger på posten? Om det är de som är fellevereade så tror jag inte att de kommer att tas ut. Om det är de han beställde från början så har säljaren gjort rätt för sig. Då återstår bara den ANDRA historien om ersättning från posten eller de som packade fel.
Vi pratar bara om ETT kåpset här: det jag löste ut mot postförskott för drygt en månad sedan och som på ett antal punkter inte överensstämde med säljarens beskrivning och bilden på Blocket. Jag krävde återköp, han accepterade att jag skickade tillbaka kåporna för återbetalnin, tonen var hur vänlig som helst men så lyckas Posten orsaka en mindre skada på toppkåpan.
Säljaren reklamerar hos Posten men får nej. Och nu har han returnerat kåpsetet till mig och anser saken utredd. Jag har dock ännu inte hämtat ut kåporna eftersom jag inte vet hur jag ska agera.
jag har erbjudit mig att betala reparationen av kåpan men säljaren vägrar.
Så jag tycker han är rätt långt från att ha "gjort rätt för sig"...
Alltså, för helvete
Kåporna han beställde var kåporna han fick. Det gäller ett begagnat kåpset. Problemet med dem var att de inte motsvarade säljarens beskrivning. Det var därför fazerfun hävde köpet och säljaren accepterade hävningen. Det är inte fråga om felleverans.
Man skulle tro att det är dina kåpor mannen



Aha! Ursäkta, har kanske läst tråden lite illa innan jag slängt mig in i fighten. (som vanligt).
I så fall så gör ju säljaren fel som skickar tillbaka dem. Du har som privatperson - privatperson rätt att häva ett köp. Men om en kåpa var sönder när den kom fram så är det antingen felpackat eller postens fel. Posten nekar, inget att göra åt. Köparen får nog köpa eller ersätta för skadan för kåpan (obs, singular) som gick sönder. Men pengarna ska han ha tillbaka.
Du får gärna fightas bara du är på min sida

Dessutom är vi ju nästan grannar (bor i Västerlanda fn)
Last edited: