Fest-, flum- & depåbilder från Gelleråsen

• Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date
Bingo skrev:
Vi åker upp till Linköping och tävlar i cross mot Eazyliving, Bj.O.rn, m.fl.

En liten stilla undran..... har vi ngn cross att köra på :confused: Förstår ju att detta inte här huvudsyftet med denna "utflykt" men ville bara ställa frågan iallafall :öl

Så här är det va (och det kan inga endurance-fegisar ändra på... :eek: )

Crossbanan är öppen för allmänheten. Det finns inget krav på egen hoj, men man måste ha fullgod utrustning (precis som i RR, capisce?)
Varje halvtimma byter man mellan små (80cc) och stora (manliga)hojar. Vi får köra mellan kl 10.00 och 14.00 (pga av bullret). Bastu finns (båda könen samtidigt), spolplatta om man vill vara fin i kanten och det krävs att man har med sig minst 1 flaska Grappa för att få med den fege lille uslingen Bj.o.rn ut på banan!! :D

Så det blir inget nördigt endurance, vi kommer att slå oss, få lera i kallingarna/trosorna, bli fulla och alla kommer att smaka Grappa. Basta!! :fakta

Om ni kan föra er (vilket är mindre troligt! :rolleyes: ) så kanske jag tar med er på en fin, italiensk restaurang innan vi super skallen i bitar på stans bästa köttmarknad!! :rock

GSXR1100R skrev:
Har du hittat 17 tums crossdäck till fulrettan...

Farsan har en 11år gammal KTM som har gått totalt MAX 1h, varav jag har kört det mesta av den tiden förra helgen!
Tänkte att den borde ju funka utmärkt på GGN!

Annars kan jag ta min gamla KX80... :D

EazyLiving skrev:

Crossbanan är öppen för allmänheten. Det finns inget krav på egen hoj, men man måste ha fullgod utrustning (precis som i RR, capisce?)
Varje halvtimma byter man mellan små (80cc) och stora (manliga)hojar. Vi får köra mellan kl 10.00 och 14.00 (pga av bullret). Bastu finns (båda könen samtidigt), spolplatta om man vill vara fin i kanten och det krävs att man har med sig minst 1 flaska Grappa för att få med den fege lille uslingen Bj.o.rn ut på banan!! :D

Så det blir inget nördigt endurance, vi kommer att slå oss, få lera i kallingarna/trosorna, bli fulla och alla kommer att smaka Grappa. Basta!! :fakta

Om ni kan föra er (vilket är mindre troligt! :rolleyes: ) så kanske jag tar med er på en fin, italiensk restaurang innan vi super skallen i bitar på stans bästa köttmarknad!! :rock

Låter trevligt. I´m in!

Jag kommer sitta brevid å vara lycklig i mitt grapparus, fyllskallar som mig släpps väl inte ut väl.. snälla säg att det är så..

/B

Goodstuff skrev:
Man kan ju vända på resonemanget också.
Är Yamaha vanligast för att de är bäst eller bäst för att de är vanliga?

Bingo har säkert ett bra, och enligt honom rätt, svar på detta problem. :rolleyes: :hej
Suzuki är svaret på alla frågor. Och böner. Nu vet du det. :cool:

Åsa #96 skrev:
En liten stilla undran..... har vi ngn cross att köra på :confused: Förstår ju att detta inte här huvudsyftet med denna "utflykt" men ville bara ställa frågan iallafall :öl
Det står en CR250R i mitt garage. Dagen till ära ska jag sätta på den nya däck också. Klart du hänger med upp och slår dig :tummenupp

EazyLiving skrev:

Jag är på!

Mörka solbrillor, stöd av kamrater och hubbabubba, så kan vi nog få ut dig på banan med!! :tummenupp

Bj.O.rn skrev:
Jag kommer sitta brevid å vara lycklig i mitt grapparus, fyllskallar som mig släpps väl inte ut väl.. snälla säg att det är så..

/B

När ska vi leka i leran då? Orkar inte kika igenom alla gamla inlägg för att se om det står (antgligen inte)... RM'en står och känner sig obetydlig i garaget, det kan ju inte vara bra.

Exakt när inträffar denna händelse? Kanske står tidigare i tråden men då riskerar man att behöva läsa om några inlägg, och det är jobbigt!

Har inte kört grusbus sen jag lekte ordnanns i FMCK! Fixa fram en Huskvarna 258:a (underbar automatlåda) så kommer jag att vara kung på banan. Man kan t.o.m köra berusad då man inte behöver hålla reda på vilken växel man har i. På en 258:a är det ändå alltid fel :crash

Och så får man en legitim anledning att kröka igen. :tummenupp

Jag lovar att fly snabbt om han köper en brygg.. o än så länge håller jag mig på behörigt avstånd från grappan. Lite hjärntvätt ang ducati blir de ju, men jag upprepar Chrilles mantra var kväll innan jag somnar : - Ducati e skit, ducati e skit,ducati e skit...

Hmmm och vad kör du nu!!!!!!!!!!!!!

Kennet

Sorry för trådlyft men kunde inte låta bli.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back