Feminism

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag är övertygad om att det är ett ytterst fåtal kvinnor som genomgår mer än en abort.

Sen finns det nog några (missbrukare/psykiskt sjuka) som genomgår mer än två, men dom borde ju ÅAS absolut inte få föda fram ett barn heller...

Lite så tänker jag med, de som begår upprepade skall få alla de vill ha.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Intressant att hennes största problem med barnafödande inte var risken för att födda en son.
Ju längre jag läste artikeln var jag tvärsäker på att något sådant skulle nämnas, men icke...
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
36-årig kvinna onanerade åt tonåring mot hans vilja - döms till villkorlig dom

Det är bevisat att den 36-åriga kvinnan lade ton-åringens hand på sitt bröst, onanerade åt honom och förde hans penis mot sitt underliv - trots att han "vid flera tillfällen gav uttryck för att han ville att hon skulle sluta".

Hon började ta på hans penis... Han var rädd för henne och att det skulle leda till något mer, vilket han inte ville. Han ville inte att hon skulle ta på hans penis och hon skrattade och sa 'jag jävlas bara med dig'. Hon onanerade åt honom under hela den perioden. Han bad henne sluta vid åtminstone tre tillfällen varpå hon tog korta pauser men fortsatte därefter... Han kunde nästan inte röra sig eftersom han var i chock. Han kände sig paralyserad."

Han berättade att kvinnan försökte föra hans penis mot sin rumpa efter det att hon hade tagit av sig sina trosor - men att han då "ryckte undan".

"Hon kastade upp honom så att han låg på hennes mage och bröst... Hon tog ut hans penis ur kalsongerna igen och försökte föra in den i sin slida men han gjorde då ett ryck och kom upp.

Den kvinnliga straffrabatten. Hade en medelålders man gjort så där mot en tonårstjej så hade han blivit dömd för våldtäkt och åkt i fängelse.

http://www.dagensjuridik.se/2016/04/36-arig-kvinna-onanerade-ung-man-mot-hans-vilja
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du skojar va? Det verkar inte direkt vara det enklaste att få några vettiga domar gällande övergrepp och våldtäkter oavsett förövarens könstillhörighet.

Jaså, den beskrivna händelsen faller väl ganska tydligt utanför sexuellt ofredande?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jaså, den beskrivna händelsen faller väl ganska tydligt utanför sexuellt ofredande?

Det håller jag med om. Att män lätt blir dömda för våldtäkt och åker i finkan är väl inte lika tydligt.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Du skojar va? Det verkar inte direkt vara det enklaste att få några vettiga domar gällande övergrepp och våldtäkter oavsett förövarens könstillhörighet.

Den kvinnliga straffrabatten är välkänd. Här kan du läsa lite om den t ex:

Könstillhörigheten är avgörande för straffpåföljden. Det visar en ny avhandling från Stockholms universitet som studerat 300 simulerade rättsfall. Även utseende kan spela en viss roll, men helt avgörande är könstillhörigheten.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvinnor-far-lagre-straff-an-man/

Att straffen är låga för våldtäkt kan jag hålla med om men den här kvinnliga pedofilen blev inte ens åtalad för våldtäkt utan för sexuellt ofredande, vilket är rätt så lindrigt. Hade könen varit ombytta så är det min övertygelse att man hade åtalat för nåt strängare. T ex våldtäkt eller sexuellt tvång. Jag tror också att domen hade blivit strängare.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Det håller jag med om. Att män lätt blir dömda för våldtäkt och åker i finkan är väl inte lika tydligt.

Det är svårt att bevisa våldtäkt när ord står mot ord men här handlar det ju inte om vad som har skett utan om hur det bedöms. Rätten har kommit fram till att kvinnan faktiskt har gjort det här men klassar det som nåt så lindrigt som sexuellt ofredande och släpper henne med en smäll på fingrarna. Jag menar att om en medelålders man bevisligen hade gjort så här mot en tonårsflicka så hade han blivit dömd för nåt värre och fått ett strängare straff.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det är svårt att bevisa våldtäkt när ord står mot ord men här handlar det ju inte om vad som har skett utan om hur det bedöms. Rätten har kommit fram till att kvinnan faktiskt har gjort det här men klassar det som nåt så lindrigt som sexuellt ofredande och släpper henne med en smäll på fingrarna. Jag menar att om en medelålders man bevisligen hade gjort så här mot en tonårsflicka så hade han blivit dömd för nåt värre och fått ett strängare straff.

Det borde ju som minst hamnat under Sexuellt tvång.

http://www.somaya.se/start/lag-rätt/sexualbrott-15069901
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ja, precis. Men nu har vi ju tyvärr ett helt värdelöst rättssystem i Sverige och ett debattklimat som enbart fokuserar på (vita) mäns skuld och kvinnors problem. Vissa verkliga, vissa uppblåsta och andra helt påhittade. Då blir det så här.

Och i nästa stund är det en kvinna som får svara på vad hon hade för typ av underkläder när hon blev våldtagen. Det är inte mycket som är bra när det gäller straff för övergrepp och misshandel.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Och i nästa stund är det en kvinna som får svara på vad hon hade för typ av underkläder när hon blev våldtagen. Det är inte mycket som är bra när det gäller straff för övergrepp och misshandel.

Har det hänt de senaste 25 åren i Sverige?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag menar att om en medelålders man bevisligen hade gjort så här mot en tonårsflicka så hade han blivit dömd för nåt värre och fått ett strängare straff.

Klart det hade.

Såg en bild på en humorsida för ett tag sen, en grupp tjejer i underkläder som poserade på/runt en däckad fet nörd. Massor med kommentarer som tyckte killen hade tur, för han skulle ju aldrig komma så nära ett gäng snygga halvnakna flickor igen... Tror det hade låtit ganska annorlunda om könsrollerna hade varit omvända.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Började och slutade, har någon bemött hennes påstående eller har någon annan förvarsadvokat kommit med samma påstående

Men varför ställer hon frågan till den åtalade, det skulle ju innebära att åklagaren bad offret beskriva sina trosor, hur hänger detta ihop.:va

Jag har för mig att det hela började med att frågan om offrets underkläder kom upp.

Det är tydligen något som diskuteras.
http://www.dagensjuridik.se/2016/04...l-fragor-om-malsagandens-klader-i-sexbrottmal
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag har för mig att det hela började med att frågan om offrets underkläder kom upp.

Det är tydligen något som diskuteras.
http://www.dagensjuridik.se/2016/04...l-fragor-om-malsagandens-klader-i-sexbrottmal

Ja, fast de diskuterar principen, det står ju inte huruvida det förekommer eller om det är vanligt. Det står ju tom att det var vanligare förr sist i texten.

Fast visst finns det säkert en och annan asgammal advokat som försöker emellanåt, men det tas nog inte emot så väl i rätten.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Inte helt emot men jag anser att det är moraliskt tvivelaktigt och borde begränsas. Säg två aborter under en livstid. Sen borde inte staten bekosta det nåt mer om det inte finns särskilda skäl som t ex låg ålder, våldtäkt eller starka medicinska skäl. Man borde inte få göra det så sent som i Sverige heller.

Abortfrågan är ju rätt svår. Jag är väldigt mycket för fri abort. Jag är även väldigt för att ingen ska behöva bli förälder mot sin vilja, men det är svårt att få till i praktiken.

Sen är det alla preventivmedel.
Ni har redan tagit upp att kondom inte är så säkert. Men det är inget som påverkar kroppen.
Hormonpreparat finns det en hel del, vilket extremt många tar trots biverkningar som blodproppar, bröstcancer och depressioner, som exempelvis. Hormoner påverkar ju kroppen och kan även påverka förmågan att bli gravid i framtiden (efter man slutat användandet).
Kopparspiral är väl i princip den enda "permanenta" lösningen utan hormoner och de vanligaste biverkningarna är väl "bara" ökade blödningar och kraftigare mensvärk. Sen finns det ju de som alltid känner av spiralen också.

Ska man då inte ha möjligheten att göra abort om preventivmedlet man använder inte funkar till 100%? Jag har vänner som gjort abort, trots att de gått på p-piller. Då har de helt enkelt fått en sort som inte funkade för dem, men sånt kan man ju aldrig veta i förväg, utan man får prova sig fram. Jag har väldigt svårt att tro att en normalt funtad människa ser abort som ett preventivmedel att använda istället för något annat, det är knappast trevligt att gå igenom.

Undantagen skulle väl kanske vara såna med bristande kunskap i ämnet och möjligtvis enstaka, ignoranta "det händer inte mig"-attityder. Men de sistnämnda är nog extremt få (hoppas jag i alla fall).
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top