Feminism

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
I de fall jag har tittat på var det endast fördelningen mellan män och kvinnor som angavs, inte medelåldern. Men nu är jag upprörd över fler saker! Först och främst varför det är av intresse att veta hur många män eller kvinnor det sitter i en styrelse. Vad har det för betydelse? Och nu efter att du påpekat att de även anger medelåldern så vill jag att de anger hur många procent som är invandrare och utlandsfödda. Om fördelningen mellan män och kvinnor är viktigt för manshatande feminister så kanske andelen muslimer är viktigt för kristna? Eller tvärtom? Och kanske vissa rasister är intresserade av att veta hur många araber eller afrikaner som sitter i styrelsen? Varför stanna vid ålder och kön när man kan löpa hela linan liksom? :4skrika

:rofl
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Vi borde kunna utgå att det gick till precis som i texten, allt annat är än så länge höljt i dunkel.

Du valde dock helt själv rada upp några helt orealistiska exempel, du tror inte hon skulle valt att ta med det i sin text om det vore så?

Som det är nu hyllas hon för att hon var otrevlig, varken mer eller mindre.

Jag förstår varken varför hon hyllas eller varför ni är så upprörda.
Jag gav ett exempel och det var sms. Det behöver inte radas upp på något speciellt sätt.

Vi kan ta FB. Där bör man inte behöva skriva ut att man inte vill bli kontaktad av folk på det sätt som beskrivs. Där händer det.

Jag har blivit kontaktad här på SH. Det stör mig inte då folk oftast är trevliga och jag hänger ju trots allt i de suspekta delarna av forumet :fakta

Vissa forum hinner man inte registrera sig på innan det rasar in förfrågningar (kanske inte idag när man uppnått en aktningsvärd ålder). De förfrågningarna är sällan trevliga så jag har i de fallen avregistrerat mig från forumet ifråga. Så har det aldrig varit här på SH. Nej, jag har aldrig besökt en dejtingsida.


Att bli kontaktad på ett obehagligt sätt utan att ha bett om det är inte så ovanligt som ni tror.
SMS är långsökt idag när det finns så många olika kanaler, men var inte långsökt för 15 år sen.
Alla som kontaktar folk är inte mysmänniskor.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag förstår varken varför hon hyllas eller varför ni är så upprörda.
Jag gav ett exempel och det var sms. Det behöver inte radas upp på något speciellt sätt.

Vi kan ta FB. Där bör man inte behöva skriva ut att man inte vill bli kontaktad av folk på det sätt som beskrivs. Där händer det.

Jag har blivit kontaktad här på SH. Det stör mig inte då folk oftast är trevliga och jag hänger ju trots allt i de suspekta delarna av forumet :fakta

Vissa forum hinner man inte registrera sig på innan det rasar in förfrågningar (kanske inte idag när man uppnått en aktningsvärd ålder). De förfrågningarna är sällan trevliga så jag har i de fallen avregistrerat mig från forumet ifråga. Så har det aldrig varit här på SH. Nej, jag har aldrig besökt en dejtingsida.


Att bli kontaktad på ett obehagligt sätt utan att ha bett om det är inte så ovanligt som ni tror.
SMS är långsökt idag när det finns så många olika kanaler, men var inte långsökt för 15 år sen.
Alla som kontaktar folk är inte mysmänniskor.

Att bli upprörd över hyllningar till en otrevlig person ksn väl knappast anses som förvånande?

Det går med enkelhet att fantisera ihop historier som rättfärdigar henne, lika lätt är det att fantisera ihop något där hon borde sättas i stupstocken.

Enklast är ju oftast att gå på den information som tillhandahålls, inte att börja fantisera och försöka rättfärdiga.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag förstår varken varför hon hyllas eller varför ni är så upprörda.
Jag gav ett exempel och det var sms. Det behöver inte radas upp på något speciellt sätt.

Vi kan ta FB. Där bör man inte behöva skriva ut att man inte vill bli kontaktad av folk på det sätt som beskrivs. Där händer det.

Jag har blivit kontaktad här på SH. Det stör mig inte då folk oftast är trevliga och jag hänger ju trots allt i de suspekta delarna av forumet :fakta

Vissa forum hinner man inte registrera sig på innan det rasar in förfrågningar (kanske inte idag när man uppnått en aktningsvärd ålder). De förfrågningarna är sällan trevliga så jag har i de fallen avregistrerat mig från forumet ifråga. Så har det aldrig varit här på SH. Nej, jag har aldrig besökt en dejtingsida.


Att bli kontaktad på ett obehagligt sätt utan att ha bett om det är inte så ovanligt som ni tror.
SMS är långsökt idag när det finns så många olika kanaler, men var inte långsökt för 15 år sen.
Alla som kontaktar folk är inte mysmänniskor.

Ligga?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Att bli upprörd över hyllningar till en otrevlig person ksn väl knappast anses som förvånande?

Det går med enkelhet att fantisera ihop historier som rättfärdigar henne, lika lätt är det att fantisera ihop något där hon borde sättas i stupstocken.

Enklast är ju oftast att gå på den information som tillhandahålls, inte att börja fantisera och försöka rättfärdiga.

Ni fantiserade ju ihop den ena så jag tog den andra. Era fantasier är inte mer realistiska än mina.
Av den information som tillhandahålls kan man knappast tycka något alls utan att fylla på med lite fantasi.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ni fantiserade ju ihop den ena så jag tog den andra. Era fantasier är inte mer realistiska än mina.
Av den information som tillhandahålls kan man knappast tycka något alls utan att fylla på med lite fantasi.

Nu var det ju du som valde att börja fantisera ihop scenarion som ursäktade hennes beteende.:7peta

Du menar helt ärligt att du kan ursäkta hennes beteende med enbart den informationen som tillhandahölls, utan att blanda in egna erfarenheter eller besvikelser?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nu var det ju du som valde att börja fantisera ihop scenarion som ursäktade hennes beteende.:7peta

Du menar helt ärligt att du kan ursäkta hennes beteende med enbart den informationen som tillhandahölls, utan att blanda in egna erfarenheter eller besvikelser?

Det kan finnas fog för hennes reaktion. Den kan vara helt överdriven.
Det kan jag konstatera utan några fantasier alls.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Haha, lång väg till att inte ha en aning.:)

Men kanske du iaf börjar förstå folks förvåning att hon hyllas?

Jag förstår helt enkelt inte varför folk blir så upprörda :)
Det är inget att hylla, men jag tycker heller inte att hon är så otrevlig som ni tycker. Hon är dryg. Det kunde varit en rolig konversation att läsa om han varit med på noterna.

Nu sprids det ju tonvis med sån här skit som man bara scrollar förbi. Tror hälften är uppdiktat.


Borra funkar väl lika bra på SH?

Inte som ett erbjudande, men det behövs nog bilder innan ett rent avfärdande är aktuellt.:fakta

Tror inte jag är Skrotis favoritperson, oavsett yttre behag/obehag. :hihi
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag förstår helt enkelt inte varför folk blir så upprörda :)
Det är inget att hylla, men jag tycker heller inte att hon är så otrevlig som ni tycker. Hon är dryg. Det kunde varit en rolig konversation att läsa om han varit med på noterna.

Nu sprids det ju tonvis med sån här skit som man bara scrollar förbi. Tror hälften är uppdiktat.




Tror inte jag är Skrotis favoritperson, oavsett yttre behag/obehag. :hihi

Som bärande av det täckta könet är du ursäktad, men tro inte för en sekund att personliga preferenser är ett hinder.:D

Det är bara att se sig omkring och se vilka som mot alla odds lyckas bli gravida.:gnissla
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jämställdhetsminister Åsa Regnér (S) står fast vid regeringens löfte om en kvoteringslag nästa år om börsbolagens andel kvinnor inte stiger till 40 procent.
Det betyder att minst 200 kvinnor måste in i börsbolagens styrelser redan i år.

Jag tror inte att urvalet bland kandidater till posterna är 60/40 så då kan man ju fråga sig varför utfallet ska vara det. Sverige måste ju vara världens mest företagsfientliga land.

http://unvis.it/dn.se/ekonomi/lofte-om-kvotering-star-fast/
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tror inte att urvalet bland kandidater till posterna är 60/40 så då kan man ju fråga sig varför utfallet ska vara det. Sverige måste ju vara världens mest företagsfientliga land.

http://unvis.it/dn.se/ekonomi/lofte-om-kvotering-star-fast/

Att anställa någon bara för att de har ett visst kön är minst lika dumt och minst lika sexistiskt som att inte anställa någon baserat på vilket kön de har. Förutsatt att tjänsten inte rör typ spermadonation eller något så är könet inte viktigt och då ska man anställa efter kompetens. Att säga att det ska vara en viss andel kvinnor på en arbetsplats kommer bara leda till att företagen anställer kvinnor just för att de är kvinnor, vilket för det första är extremt sexistiskt då könet blir en ren grundförutsättning för anställning (vilket strider helt åt helvete mot diskrimineringslagen) och för det andra kan man ju fråga sig vilken nytta företaget har av att en viss andel anställda är kvinnor?? vad är det för specifik "kvinnoupgift" som behöver utföras?? Jag tror inte att de är ute efter bröstmjölksproducenter direkt... Idioti.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Att säga att det ska vara en viss andel kvinnor på en arbetsplats kommer bara leda till att företagen anställer kvinnor just för att de är kvinnor, vilket för det första är extremt sexistiskt då könet blir en ren grundförutsättning för anställning

Vilket är ett av feminismens syften. Kvinnor ska ha allt dom pekar på därför att dom är kvinnor. Får dom inte det så beror det på diskriminering och kvinnohat. Håller man sig till fakta istället för populism och känslor så ser man dessutom att det inte finns nån som helst grund för en sån här lag, något som naturligtvis kommer att ignoreras.

Nästan 90 procent av styrelseledamöter i svenska börsbolag är ekonomer, ingenjörer eller jurister (om vi räknar bort utlandsutbildade). En typisk styrelseledamot är född på 1950-talet och fick sin examen kring 1980. Då var män i stor majoritet på dessa utbildningar.
I genomsnitt (där snittet är vägt efter andelen ingenjörer etc. i dagens styrelser) var endast 24 procent av de som tog examen kvinnor. Kvinnor har i dag 34 procent av styrelseposterna. Räknat på detta sätt är kvinnor överrepresenterade.

http://www.svt.se/opinion/article7007893.svt
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vilket är ett av feminismens syften. Kvinnor ska ha allt dom pekar på därför att dom är kvinnor. Får dom inte det så beror det på diskriminering och kvinnohat. Håller man sig till fakta istället för populism och känslor så ser man dessutom att det inte finns nån som helst grund för en sån här lag, något som naturligtvis kommer att ignoreras.

http://www.svt.se/opinion/article7007893.svt

Att anställa någon på grund av rätt kön är ju detsamma som att inte anställa någon annan för att de har fel kön. Positiv särbehandling åt ett håll blir alltid negativ särbehandling åt ett annat. Men många av dagens feminister verkar tycka att positiv särbehandling av kvinnor är något bra, utan att fatta/bry sig om att det faktiskt innebär att man diskriminerar män. Men det gör ju inget, för de är ju män och de är ju så jävla privilegierade ändå så de kan gott må bra av lite diskriminering... Gör man däremot omvänt tar det ju hus i helvete något rent fantastiskt... Dubbelmoralen vet inga gränser.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Man receives sex act while blacked out, gets accused of sexual assault

An Amherst College student blacked out, accompanied a fellow student back to her dorm room after drinking in February 2012. While he was blacked out, she performed oral sex on him.

Nearly two years later, she would accuse him of sexual assault. And under Amherst's guilty-until-proven-innocent (and even then, as we'll see, still guilty) hearing standards, the accused student was expelled.

http://www.washingtonexaminer.com/m...ets-accused-of-sexual-assault/article/2565978
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Obetydliga straff för kvinnor som ljög om våldtäkt

Mannen bröt ihop efter att ha suttit häktad i en månad misstänkt för att ha våldtagit två kvinnor. Nu kommer det fram att kvinnorna ljög – men de slipper undan med 3.000 kronor respektive 10.000 kronor i böter.

Det borde vara hårdare straff för falskanmälningar och man borde åtala oftare eftersom det är rätt så vanligt. Men det ligger väl inte i tiden.

http://www.friatider.se/obetydliga-straff-f-r-kvinnor-som-lj-g-om-v-ldt-kt
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top