Felkoder gsxr 750 -00:a

johan771

Ny medlem
Gick med
16 May 2005
Hoj
suzuki
Hej, Någon som vet hur man får fram felkoderna på en gsxr 750 -00:a?
Undrar även om det finns någon vänlig själ som kan lägga in en bild eller förklaring på VAD felkoderna kan betyda?
Tackar på förhand.

Mvh: johan771

HEJ..

Någon som vet om man ska göra lika dant som på tex gixxer 1000 -01:a, för att få fram felkoderna på min gsxr 750 men från -00?
Hoppas någon vänlig själ kan tänka sig att hjälpa mig med denna fråga.

Tack på förhand.

/Johan771

Last edited:
johan771 skrev:
HEJ..

Någon som vet om man ska göra lika dant som på tex gixxer 1000 -01:a, för att få fram felkoderna på min gsxr 750 men från -01?
Hoppas någon vänlig själ kan tänka sig att hjälpa mig med denna fråga.

Tack på förhand.

/Johan771
Jepp, samma förfarande, samma koder.

Tack för svaret!

Undrar om är det någon som kan svara på vad strecket före "C00" betyder? det kan tydligen vara (_lågt) (-mellan) eller högt upp, före koden "C00"...

Tackar på förhand!

/johan

johan771 skrev:
Tack för svaret!

Undrar om är det någon som kan svara på vad strecket före "C00" betyder? det kan tydligen vara (_lågt) (-mellan) eller högt upp, före koden "C00"...

Tackar på förhand!

/johan

Hur du har ställt in TPS'en, ska vara -C00 om den är rätt inställd.
99% säkert att det e så?

c00 betyder ingen felkod.
Strecket innan är TPSens inställning. Mitten = OK, högt eller lågt så skall den ställas in.

Koderna får man fram genom att kortsluta 2 kontakter som sitter på bakramens högersida, pluggade med en gummimössa. Alternativt köpa en dealermode-switch så slipper man riva bakkåpan för att komma åt kontakten.

Hej

Tackar för snabba svar! Måste dock fråga om det är någon som vet hur man justerar in TPS:n? är det nått man kan göra själv eller måste man lämna in hojjen? Och i så fall är det dyrt?

/johan

Hej, lyfte på tanken och hittade lite prylar på höger sida om insprutningsbryggan, bla två vajrar som går från någon axel i spjällhusen ner till någon elektisk pryl, men det sitter även en svart grej på själva spjällaxeln och för mig borde ju det va TPS:n?? Till saken hör att en av vajrarna nästan är av och har vridit infästningen till/mot en stoppklack, ser ut som den vritits ca 45 grader, någon som vet om det är detta med vajrarna som är TPS:n eller om det är det den svarta sensorn som sitter på spjällaxeln?

Vi pratar om en -00:as GSXR 750

Vajern måste ju bytas hur som helst, men är det DESSA vajrar som styr...ja vad då????

hoppas någon orkar svara på detta lite amatörmässiga inlägg...:-)

Tack på förhand!

/johan771

Den svarta sensorn på spjällaxeln är TPS:n.
Det andra är sekundär spjället som styrs av en servomotor som styrs av databoxen som styrs av ..........
Den wiren måste du ju byta, det där att stoppklacken skulle vara böjd, mja, servot är nog inte så starkt, fixa en bild...
Det servot går från max till min varje gång du vrider på nyckeln, testa och titta ner i spjällhuset, då kan du ju även titta hur långt wiren dras..
till vänster i bild, wirarna som du styr med handen, styr undre spjället, i änden på den sitter TPS:n.
146-0008-gsxr-a-zoom.JPG

johan771 skrev:
Hej, lyfte på tanken och hittade lite prylar på höger sida om insprutningsbryggan, bla två vajrar som går från någon axel i spjällhusen ner till någon elektisk pryl, men det sitter även en svart grej på själva spjällaxeln och för mig borde ju det va TPS:n?? Till saken hör att en av vajrarna nästan är av och har vridit infästningen till/mot en stoppklack, ser ut som den vritits ca 45 grader, någon som vet om det är detta med vajrarna som är TPS:n eller om det är det den svarta sensorn som sitter på spjällaxeln?

Vi pratar om en -00:as GSXR 750

Vajern måste ju bytas hur som helst, men är det DESSA vajrar som styr...ja vad då????

hoppas någon orkar svara på detta lite amatörmässiga inlägg...:-)

Tack på förhand!

/johan771

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...