sandstream
Guest
En gigantisk fördel med britterna är att de till skillnad från svenskar gillar motorsport 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En gigantisk fördel med britterna är att de till skillnad från svenskar gillar motorsport![]()
En gigantisk fördel med britterna är att de till skillnad från svenskar gillar motorsport![]()
Brittiska dialekten?Ingen som har påpekat den brittiska dialekten!? Man förstår ju inte vad dom säger! Inte jag iallafall.
cockney antar jag.. det är lite som danskaBrittiska dialekten?![]()
Finns ju ett par olika. En del skottar har jag hyfsat svårt att förstå vad de försöker säga. Men det är ändå ganska lugnt.![]()
mkt text
En positiv sak jag tycker om irland var att på alla resturanger finns det små påsar med diverse ketchup, dressing och massa annat gott man kunde ha på sin hamburgare eller vad man nu käkade!
Ett till stort plus är ju Guinessen är så jjjjjävla god att det är sjukt!![]()
Inte som ofta i Sverige: ett teknikfientligt humanistnäste med workshops om miljövänlig växtfärgning.
Det är synd om britter, mycket synd om dem. De har inte förstått att deras förkärlek till kostym och slips (prydnadsremsa av tyg för herrar att knyta om halsen) skämmer ut hela nationen. Bara om man jobbar i riktigt grova eller skitiga yrken, som exempelvis septiktankrengörare – kan en britt tänka sig göra ett undantag och välja ett alternativ.
Usch!
Har inte varit där på flera år nu, så förmodligen har det ändrats. Men då, på 90-talet, kunde man se dom stå och gräva ner avloppsrör eller lägga asfalt iförda kostym. Såg rätt egendomligt ut.
Underbart när man får bekräftat att ens uppfattningar inte är fördomar.
Tack!![]()
Tycker jag är charmigt.Barn och vuxna britter går omkring i ohyggliga kostymer med slumpmässigt valda snören i alla tänkbara längder och färger. Att hela paketet är nergrisat med så mycket smuts att det blänker om dem, tycks inte bekomma en engelsman.
Usch!
Jag har då alltid ätit och druckit gott i England (engelsk mat och öl). Dom flesta engelsmän jag träffat på har varit trevliga och roliga att umgås med. Live fotbollsmatcher, klubbesök och sightsing har alltid varit kul. Jag har varit där ett flertal gånger. (Samma sak med Irland)
England har alltid varit engagerat racing av alla de slag (english racing green)och även om dom ibland snubblar lite på målsnöret så har dom alltid kommit med roliga, nya och spännande lösningar.
Det finns dock ett grannland till England (i söder) som åtminstone jag har riktigt svårt för.
Nu tillhör jag iofs den enstaka promille i Sverige som anser att öl kan endast användas till att krydda en gryta med alternativt släcka en mindre brand med. All öl smakar skit om du frågar mig.
Men däremot måste jag hålla med om att engelsmän är roliga att umgås med, man har även en förmåga att skratta ÅT dem och inte med demOftast blir de så jävla tokfulla så de inte vet vad de heter eller vilket land de kommer ifrån.
Och angående färgen, om det var den du menade, så heter den faktiskt "british racing green" och är lätt en av de snyggaste färgerna![]()
Det här med eluttagen är kanske värst. Det enda land jag varit i i Europa som inte kunde anpassa sig är tadaaa: U-Kå. Varför? Alla stora länder i Europa, säkert de små också, kör med samma.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |