Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dom klämmer ju fan ut ungar och skit där ju!
skämtar ni eller? Den brittiska kulturen är extremt omtyckbar och på många sätt totalt överlägsen den svenska.
/ En ödmjuk anglofil.
Jamenvisst, deras kultur har ju gett oss så mycket, till exempel...
...
...
...jag får återkomma på den lite senare...
...ehh, mycket senare....![]()
Som Lisa Kudrow?Tänk hur hon skulle ha sett ur om hon inte hade varit en rik kändis. Om hon inte hade haft råd med personlig tränare, skalfasader och haft tid att laga nyttig mat utan istället levt på en diet av fish and chips och curryrätter samtidigt som hon varit kedjerökare.
Jamenvisst, deras kultur har ju gett oss så mycket, till exempel...
...
...
...jag får återkomma på den lite senare...
...ehh, mycket senare....![]()
Håller med, men du har fel ändå.skämtar ni eller? Den brittiska kulturen är extremt omtyckbar och på många sätt totalt överlägsen den svenska.
/ En ödmjuk anglofil.
Håller med, men du har fel ändå.
Det charmiga med engelsk kultur och inställning är enligt mig deras fabläss att föredra företeelser som bevisligen inte är särskilt bra.
Samtidigt som de villigt erkänner bristerna.
En äkta anglofil skulle aldrig påstå att kulturen är överlägsen den svenska.
Dessutom premieras originalitet.
Harf hänt mer än en hojåkare att han skrävlat på puben om sin nya GSXFZRCBRSXR och blivit besvarad av någon som tycker det låter trevligt, själv har han en Jawa 350 "En trevlig cykel".
Tycker detta klipp samanfattar den Brittiska nationalmentaliteten.
[YOUTUBE-ID]v=8-Za5fLweN4[/YOUTUBE-ID]
06:02 och framåt.
Deras kultur har ju gett oss LandRover!!! Hur kunde du glömma?
Jo tack, en sån har jag ju haft, det bästa med den var motorn, den var utbytt till en volvofierad Pegeot diesel...
Men visst, det är charmigt med skjutfönster och fällbar framruta, dom hade 50 år på sig att lösa tätningen innan dom gav upp och övergav konceptet...
Vet inte vad som blev fel med filmen.... och jag håller med digDet charmiga med brittisk kultur är just alla småjobbiga saker, exempelvis alla äckliga heltäckningsmattor och tvådelade kranar
![]()
Anglofili kan dock visst innebär känslan av kulturell överlägsenhet åt britternas håll (spontan källa), även om jag själv inte vill gå riktigt så långt. I vissa aspekt tycker föredrar jag det brittiska tänkesättet, i andra det svenska.
Filmen funkar inte![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti