Fel i UK

En gigantisk fördel med britterna är att de till skillnad från svenskar gillar motorsport :)

En gigantisk fördel med britterna är att de till skillnad från svenskar gillar motorsport :)

Precis! De uppskattar buller och avgasdoft från riktiga maskiner. :fakta

En hembygdsgård på den brittiska landsbygden är inte sällan en imposant samling av lokomobiler och annan teknikhistoria. Inte som ofta i Sverige: ett teknikfientligt humanistnäste med workshops om miljövänlig växtfärgning.

2006_08_06-steam29.jpg

Passerar ett härligt stenkolseldat veterantåg SthlmC ringer det ngt körkortslöst MP-flarn och klagar på rök och buller.

/J

Last edited:
Ingen som har påpekat den brittiska dialekten!? Man förstår ju inte vad dom säger! Inte jag iallafall.
Brittiska dialekten? :va
Finns ju ett par olika. En del skottar har jag hyfsat svårt att förstå vad de försöker säga. Men det är ändå ganska lugnt. :)

Orkar inte läsa hela tråden nu..gör det ikväll men fel som fanns på Irland (som är en äldre kopia på UK samhället) är:

*separata kranar för varmt och kallt

OBS..detta är ett råd från en som har ERFARENHET!
-är du turist i dessa samhällen och tycker att detta är knepigt så börja med att kupa händerna under den kalla kranen för att sedan med vattenfyllda händer gå över till den (oftast) skållheta...varpå man får ljummet vatten...
Fan..det är ju så PRAKTISKT..kan vi inte införa detta i norden med?! :rolleyes:

*Allt skrivs för hand. Dataregister är OVANLIGT!

*Husen har elementen på motsatt vägg till fönstret och människor gillar att ställa en soffa/bokhylla eller annan astronomiskt stor möbel framför elementet eftersom det ofta sitter på den största väggen utan fönster på.
Mycket praktiskt när man vill frysa ihjäl!

*Husen är byggda av bakplåtspapper...man kan fisa på 3e våningen och grannarna 3 hus längre ner hör en direkt!

*Vatten och avloppsledningar dras med fördel UTANPÅ husen så de kan bli utslitna av väder och vind. Då blir det så mycket trevligare när dom går sönder och skit och piss från toaletten kan rinna utmed husets ytterväggar. MUMMA! Detta gäller även avlopp från bad/dsuch och handfat på övervåningarna.

*heltäckningsmattor är bra!! Gärna i badrum också, så man kan få astma i ALLA rum inte bara i köket/sovrummet/hallen mm.

*Det är allmän konsensus att man röker inomhus, var man än sitter. Stå i ett fönster eller under en köksfläkt är udda betteende och utförs därmed icke. Gärna har man sina spädbarn i en liten babystol bredvid sig medan man hostar sin rök på dom! Detta är nästan obligatoriskt!

*lunch omfattar en majonnäsfylld vit baguette som man pulat in ost och andra feta pålägg i. denna sväljes ner med en sockrad läsk och en liten påse chips. Till efterätt tar man en bar (valfri chokladkaka). Detta är standard om man inte går på puben och äter en publunch...den tänker jag inte ens berätta om för ni får åderförkalkning bara av att läsa det!

*när dagen är slut kommer man hem till sitt lilla förortsradhus. Då drar man genast FÖR alla persienner och gardiner så huset ser ut som en bunker! Sedan friterar man något till middag varpå man öser på lite bönor. Sedan sitter man framför TVn tills man storknar. Då går man in i köket och kokar "tea" som man doppar ca 5 chokladdoppade kex i medan man muttrar åt Eastenders och Coronation Street på TV för man är övertygad om att det är sant som händer i serien! Det är ju trots allt på TV.

Last edited by a moderator:

En positiv sak jag tycker om irland var att på alla resturanger finns det små påsar med diverse ketchup, dressing och massa annat gott man kunde ha på sin hamburgare eller vad man nu käkade!

Ett till stort plus är ju Guinessen är så jjjjjävla god att det är sjukt! :)

En positiv sak jag tycker om irland var att på alla resturanger finns det små påsar med diverse ketchup, dressing och massa annat gott man kunde ha på sin hamburgare eller vad man nu käkade!

Ett till stort plus är ju Guinessen är så jjjjjävla god att det är sjukt! :)

Jo dom måste ju ha god Guinness så man kan glömma allt annat ;)

För irländarna är dessa saker som jag rabblat upp inget problem..men när man kommer från ett utvecklat, praktiskt land med hög(re) livskvalitet för pengarna så reagerar man snabbt på allt underutvecklat skräp

Jag som funderade på att köpa en Traja, men nu blir man ju(h) mörkrädd.

Har själv bara varit i UK en gång men det är vissa saker som är.. ..lustiga.

Ekcliga feta flottkorvar till frukost. Urk!
Ekcliga heltäkningsmattor överallt.
Skabbiga fallfärdiga hus överallt.
Rusningstrafik med en snubbe i varje bilsom man kan GÅ ifrån om man går i rask takt.

Urekclig mat. Och då har jag ätit på "finare" restauranger samt även luncher på ett "dagens"-ställe. Fi fan vilken hundmat. Jag var tvungen att safe:a ut mina måltider med high-end pizzor.

Känns som när man kommer till sammhällena en bit utanför London så så har de bara preeeciiis lämna medeltiden efter sig.

Hur fan e de me arbetstider, e de så överallt eller e de bara programmet igår som va extremt där de formligen grät o va helt förstörda över att behöva jobba från 06:30 ända till 14... :rofl

Det är synd om britter, mycket synd om dem. De har inte förstått att deras förkärlek till kostym och slips (prydnadsremsa av tyg för herrar att knyta om halsen) skämmer ut hela nationen. Bara om man jobbar i riktigt grova eller skitiga yrken, som exempelvis septiktankrengörare – kan en britt tänka sig göra ett undantag och välja ett alternativ.

Om det nu var att de hade känsla för "stil" och helt enkelt vill se lite prydliga ut, så hade saken varit god – men så är det inte! En britt vill ha kostym med tillhörande slips därför att de tror att man liksom bör ha det.

Barn och vuxna britter går omkring i ohyggliga kostymer med slumpmässigt valda snören i alla tänkbara längder och färger. Att hela paketet är nergrisat med så mycket smuts att det blänker om dem, tycks inte bekomma en engelsman.

Usch!

Last edited:
Det är synd om britter, mycket synd om dem. De har inte förstått att deras förkärlek till kostym och slips (prydnadsremsa av tyg för herrar att knyta om halsen) skämmer ut hela nationen. Bara om man jobbar i riktigt grova eller skitiga yrken, som exempelvis septiktankrengörare – kan en britt tänka sig göra ett undantag och välja ett alternativ.

Usch!

Har inte varit där på flera år nu, så förmodligen har det ändrats. Men då, på 90-talet, kunde man se dom stå och gräva ner avloppsrör eller lägga asfalt iförda kostym. Såg rätt egendomligt ut.

Har inte varit där på flera år nu, så förmodligen har det ändrats. Men då, på 90-talet, kunde man se dom stå och gräva ner avloppsrör eller lägga asfalt iförda kostym. Såg rätt egendomligt ut.

Underbart när man får bekräftat att ens uppfattningar inte är fördomar.

Tack! :tummenupp

Underbart när man får bekräftat att ens uppfattningar inte är fördomar.

Tack! :tummenupp

Nån gång måste rimligen fördomar övergå i fakta! :tummenupp

En annan ball grej fick jag höra av en kompis som (för några år sen) var lastbilsåkare. Om jag förstått det rätt så finns nåt sorts retur- eller "cirkulations"system för spännband, dvs skickar man gods förankrat med spännband så kan man förvänta sig att få tillbaka någorlunda motsvarande mängd.
Nåväl, man slutade skicka med spännband till GB. Det kom aldrig tillbaks några. Britterna kunde inte hantera dom, utan skar av dom...
Har egentligen ingen aning om det är sant eller inte, men historian passar rätt bra här.

Barn och vuxna britter går omkring i ohyggliga kostymer med slumpmässigt valda snören i alla tänkbara längder och färger. Att hela paketet är nergrisat med så mycket smuts att det blänker om dem, tycks inte bekomma en engelsman.

Usch!
Tycker jag är charmigt.
Har även varit på MCverkstad.
Samma klädsel, plus blå förmansrock över.

Utvändigt rörmokeri är praktiskt.
Lättlagat när det frusit sönder...

Jag har då alltid ätit och druckit gott i England (engelsk mat och öl). Dom flesta engelsmän jag träffat på har varit trevliga och roliga att umgås med. Live fotbollsmatcher, klubbesök och sightsing har alltid varit kul. Jag har varit där ett flertal gånger. (Samma sak med Irland)

England har alltid varit engagerat racing av alla de slag (english racing green) :tummenupp och även om dom ibland snubblar lite på målsnöret så har dom alltid kommit med roliga, nya och spännande lösningar.

Det finns dock ett grannland till England (i söder) som åtminstone jag har riktigt svårt för.

Nu tillhör jag iofs den enstaka promille i Sverige som anser att öl kan endast användas till att krydda en gryta med alternativt släcka en mindre brand med. All öl smakar skit om du frågar mig.
Men däremot måste jag hålla med om att engelsmän är roliga att umgås med, man har även en förmåga att skratta ÅT dem och inte med dem :D Oftast blir de så jävla tokfulla så de inte vet vad de heter eller vilket land de kommer ifrån.
Och angående färgen, om det var den du menade, så heter den faktiskt "british racing green" och är lätt en av de snyggaste färgerna :tummenupp

Brukar inte du vara pack såhär dax!?

Nu tillhör jag iofs den enstaka promille i Sverige som anser att öl kan endast användas till att krydda en gryta med alternativt släcka en mindre brand med. All öl smakar skit om du frågar mig.
Men däremot måste jag hålla med om att engelsmän är roliga att umgås med, man har även en förmåga att skratta ÅT dem och inte med dem :D Oftast blir de så jävla tokfulla så de inte vet vad de heter eller vilket land de kommer ifrån.
Och angående färgen, om det var den du menade, så heter den faktiskt "british racing green" och är lätt en av de snyggaste färgerna :tummenupp

Det här med eluttagen är kanske värst. Det enda land jag varit i i Europa som inte kunde anpassa sig är tadaaa: U-Kå. Varför? Alla stora länder i Europa, säkert de små också, kör med samma.

En annan sak som man lät kan hata: Jamie Oliver
Så jävla usel kock till att börja med. Plus talfel.
VIDRIG mat gör han, och hela tiden det där "look at that, look at that". Ja vi ser att du hällde honung på fikon och slungade, fantastiskt.

Säkert den där subban Nigella också, hon är väl engelsmaninna?

Det här med eluttagen är kanske värst. Det enda land jag varit i i Europa som inte kunde anpassa sig är tadaaa: U-Kå. Varför? Alla stora länder i Europa, säkert de små också, kör med samma.

Det som är störigt är att kontakterna är så stora så man kan tro att en rymdfarkost ska laddas.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph