Fel i UK

Obligatorisk TV-licens. Betalar man inte blir det FETA straff (mer än 10k SEK).

Kameror på hela M25 som fotar bilen BAKIFRÅN.

Regn. Här i Sverige tittar man ut på morgonen för att se om man skall ta med sig paraplyet. I UK tittar man inte ens. Man tar med paraplyet.

Har jag hört fel men var det inte en svensk som blev populär där borta när han tröttna på ytterdörrar utan trösklar och det drog som tusan, han spika dit en tröskel och det blev tätt, sen skulle alla ha en tröskel.

Trösklar används sällan i länder som använder gas i hushållen.
Emedan gasen är tyngre än luft, så evakueras gasen genom dörrspringan.

Har jag hört fel men var det inte en svensk som blev populär där borta när han tröttna på ytterdörrar utan trösklar och det drog som tusan, han spika dit en tröskel och det blev tätt, sen skulle alla ha en tröskel.

Han är säkert hedersdoktor på något anrikt brittiskt universitet.

Fel i SWE

Tröttsamt att se den svenska flatheten ska vara så jävla neutrala i allt.

Alla är stöpta i samma form alla talar om demokrati och 500000 människor är förtidspensionärer.Detta är resultatet av den sk demokratin

Miljoner britter dog i WW1 och 2 medan vi svenska var neutrala och förbjöd judar och balter att komma hit medan Stalin och Hitler skövlade.

Dem svenska matkulturen är surströmmng och falukorv och blandat med carolina gynnning därhar vi svensken i ett nötskal.
Inavlade blonda bönder är vad dom är..:hihi

Ja herre jävlar va bra vi är i sverige :yoparty

Moralkakor är gött

:rofl Eller hur! Den enda goda engelska maten är den som görs av dess invandrare. Skottlands Haggis framstår som ett underverk jämfört med ALL engelsk mat. Och då har jag inte ens ätit Haggis!
England är och förblir ett skitland, dock ett skitland med fotboll och bra alkohol-politik och det kan ingen ta ifrån dem. Och vi har inget av dessa två i Sverige :(

Jag har då alltid ätit och druckit gott i England (engelsk mat och öl). Dom flesta engelsmän jag träffat på har varit trevliga och roliga att umgås med. Live fotbollsmatcher, klubbesök och sightsing har alltid varit kul. Jag har varit där ett flertal gånger. (Samma sak med Irland)

England har alltid varit engagerat racing av alla de slag (english racing green) :tummenupp och även om dom ibland snubblar lite på målsnöret så har dom alltid kommit med roliga, nya och spännande lösningar.

Det finns dock ett grannland till England (i söder) som åtminstone jag har riktigt svårt för.

Last edited:
Vi får inte glömma Englands alla små sportbilstillverkare.

Som tillverkar bilar med Luckas elektroniska insprutning :tummenupp

Motorer på 1150cc och elektronisk överväxel med vippströmbrytare på instrumäntbrädan....

Fast snygga är dom, dom små skitbilarna!

Som tillverkar bilar med Luckas elektroniska insprutning :tummenupp

Motorer på 1150cc och elektronisk överväxel med vippströmbrytare på instrumäntbrädan....

Fast snygga är dom, dom små skitbilarna!

Nu tänkte jag mer på alla jääättttesmå tillverkare som tillverkar typ 10-20 bilar om året, gatreggade formelbilar med stänkskärmar, lotus7 kopior o sånt.

Typ Rush och Tojerio:

Bifogat

• kit_005.jpg
    kit_005.jpg
    33.7 KB · Visningar: 42
  • tlwbase.jpg
    tlwbase.jpg
    26.5 KB · Visningar: 35
Last edited:
Uk folk brukar väl i ren allmänhet se ut som att någon har kastat fast tänderna från ca 10meters håll i munnen på dom, en av sakerna som dom är "kända" för är väl den kassa munhygienen/frånvaron av tandläkarbesök.

Tack! Nu fick jag tillbaka minnet som jag hade förträngt :crash

Arbetade i Stoke-on-trent och bodde med en familj under några veckor. Både modern och dottern hade den största/breda röven jag någonsin har sett, och inte tala om hur det var vid matbordet när du var tvungna att prata med mat i munnen med sina bruna krokiga tänder :eek:

Ingen som har påpekat den brittiska dialekten!? Man förstår ju inte vad dom säger! Inte jag iallafall.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph