Fel i UK

Separat lakan och filt istället för påslakan kör de med här också... 3 sömnlösa nätter sen blev det 40 mils bilresa till närmsta IKEA.

va!! är du en sådan där utlänning som inte anpassar dig efter ditt nya lands seder och bruk? Vad blir nästa steg? knäckebröd istället för jordsmörssmackor? :4skrika :hihi

Last edited:
Tycker det känns lite halvskabbigt när man trasslat till lakanen och ligger med filten direkt mot kroppen...

Vi använder enbart påslakan nu så gästrummet är laddat och klart. Till och med ett par gamla slitna mc-tidningar från Sverige ligger det därinne!
:tummenupp

det vidrigaste som finns är dessa filt+lakankombinationer.. du somnar in med en bekväm säkerhetsmarginal till den äckliga filten men hur du än gör vaknar du med den rakt upp i nyllet.. jag fryser hellre ihjäl än gosar med de där filtarna som har de senaste femtio gästernas hud på sig.. :gnissla

Markus: vad skönt att vi på SH har en rapportör, med bilder, direkt från London. :)

Tydligen finns en stor inneboende frustration över denna ö och deras seder så:
ja, det var tur att jag tog ansvar för diskussionen.

F.ö. var det inte London.

det vidrigaste som finns är dessa filt+lakankombinationer..

Ja, och man vet att de inte tvättar dem mellan gästerna. Så indirekt kysser man en fet tysk varje morgon med filten i fejset. :zpy

@Gustav:

Kuddarna var helt ok.

Last edited:
Tydligen finns en stor inneboende frustration över denna ö och deras seder så:
ja, det var tur att jag tog ansvar för diskussionen.

F.ö. var det inte London.

Ja, och man vet att de inte tvättar dem mellan gästerna. Så indirekt kysser man en fet tysk varje morgon med filten i fejset. :zpy

@Gustav:

Kuddarna var helt ok.

Kanske har den där fete tysken till och med haft filten mellan benen så det kanske till och med är asskissing. :zpy :zpy

Eller skrev jag något som du inte vill tänka på nu? :gnissla

Det lät som Birmingham! Världens mest deprimerande stad. Jag tror jag fick 3:e gradens blekhet av att vara där i några dagar. Blekhet som även sätter sig inombords.

+ sidan:
Blev hotad med stryk av bilburen ungdom, precis utanför en (stängd) polisstation.
Träffade världens fullaste "tuffing" vars farbror var zigenare. Det var tydligen värt att påpeka. Möjligt att även han snackade om att spöa folk.

Du borde gå ut lite istället för att sitta inne och fotografera insidan av hotellrummet.
London har så mycket mer att erbjuda.

Vissa delar i England får man inte ha flergalsfönster. Man får söka dispens för det och det är inte säkert man får det. Motivationen är att det förstör den fina arkitekturen och att man skall bevara de fina gamla husen.

Ett jävligt direkt fel är att det anses nästan lyxigt att ha tvåglasfönster installerat. Jag bodde där ett drygt år och jag fick snällt nöja mig med englasfönster som dessutom hade en centimeters glipa i överkant. Hårfönen gick på högvarv för att hålla värmen :gnissla

Var i London i jobbet innan jul och får nog hålla med om att de lyckats få till tjejerna på senare tid. Lite har det hänt på 10 år, även om de fortfarande envisas med att köra på fel sida...

Det värsta under vistelsen var inte helt otippat tv-sändningarna. 10 kanaler på rummet och 9 visar fotboll. Den 10:e kör nyheter på arabiska...
Att brandlarmet gick vid ett-tiden på natten så hela hotellet fick utrymmas hjälpte ju inte heller...

De har inte fåt till tjejerna, de har importerat dem från Norden. Det bor ca 100 000 svenskar i London, lägg till ett antal danskar och norskar på det.

De har inte fåt till tjejerna, de har importerat dem från Norden. Det bor ca 100 000 svenskar i London, lägg till ett antal danskar och norskar på det.

Det är ju just därför svenska brudar är så ivriga att åka till London. Från att ha varit medelmåttiga panelhönor, här hemma i den hårda konkurensen, kommer de plötsligt till ett land där de är top notch!

Det är lite som om jag åker till japan och känner mig lång...

Synd att det inte finns något land för mig att åka till där jag plötsligt skulle vara snyggast! ...skulle vara om det fanns ett land där alla killar såg ut som Markus. :tungan

Synd att det inte finns något land för mig att åka till där jag plötsligt skulle vara snyggast!
Men du kan ju åka till USA och känna dig smal iaf. :)

Till fördelen med de där öarna kan ju nämnas att några av de roligaste hojvägarna jag har kört på ligger där. Dessutom kan de ju till skillnad från oss göra kompetenta mc-tidningar. För att inte tala om Newcastle Brown Ale.

Det är ju just därför svenska brudar är så ivriga att åka till London. Från att ha varit medelmåttiga panelhönor, här hemma i den hårda konkurensen, kommer de plötsligt till ett land där de är top notch!
Fast till vilken nytta? Killarna de kan få ser ju ut som ett överkört rävgryt i ansiktet.

Måste dock lägga till Asdas fatsomobiler på plussidan. Var kan man annars komma undan med att köra över så många hälsenor på en gång och ändå inte få något annat än ett leende tillbaka?

Givetvis extra komiskt när personen som kör den är så fet att h*n inte klarar av att röra sig utan fatsomobilen och ändå har fyllt den med ett antal halvmeterhöga chipspåsar för 2 pund styck.

Last edited:
:jisses Jag tycker att det finns gott om god engelsk mat och öl. dessutom finns det en massa kul att göra. Mina råd är

1. Öppna ögonen för andra kulturer:tummenupp
2. I England äter man på puben.:yoparty
3. I England dricker man engelskt öl:öl

Uk folk brukar väl i ren allmänhet se ut som att någon har kastat fast tänderna från ca 10meters håll i munnen på dom, en av sakerna som dom är "kända" för är väl den kassa munhygienen/frånvaron av tandläkarbesök.

Har någon av de snygga tjejerna du sett haft ett brett leende :crash på läpparna eller mörkar dom? :)

Uk folk brukar väl i ren allmänhet se ut som att någon har kastat fast tänderna från ca 10meters håll i munnen på dom, en av sakerna som dom är "kända" för är väl den kassa munhygienen/frånvaron av tandläkarbesök.

Har någon av de snygga tjejerna du sett haft ett brett leende :crash på läpparna eller mörkar dom? :)

Du menar att de går omkring med nån jädra Pandoras Box i ansiktet?
Engelsmän = folket som gav stekt lök ett ansikte.

:jisses Jag tycker att det finns gott om god engelsk mat och öl. dessutom finns det en massa kul att göra.

:rofl Eller hur! Den enda goda engelska maten är den som görs av dess invandrare. Skottlands Haggis framstår som ett underverk jämfört med ALL engelsk mat. Och då har jag inte ens ätit Haggis!
England är och förblir ett skitland, dock ett skitland med fotboll och bra alkohol-politik och det kan ingen ta ifrån dem. Och vi har inget av dessa två i Sverige :(

Men du kan ju åka till USA och känna dig smal iaf. :)

Till fördelen med de där öarna kan ju nämnas att några av de roligaste hojvägarna jag har kört på ligger där. Dessutom kan de ju till skillnad från oss göra kompetenta mc-tidningar. För att inte tala om Newcastle Brown Ale.

Funkar inte heller.
Finns många smala vältränade människor i Amerkatt.
Det konstiga är att "vanliga" människor är ovanliga.
Antingen vältränad eller smällfet.

Ja: Det finns normalbyggda, men det verkar som om de är betydligt ovanligare i USD.

Du borde gå ut lite istället för att sitta inne och fotografera insidan av hotellrummet.
London har så mycket mer att erbjuda.

Som sagt, det var inte London.
Jag uppskattar rävjägarbyn till att ha haft en population om ca 100 personer. Alla satt i en bar och skrek. Jag gick tillbaka till hotellet.
Eller hotell och hotell förresten, varför kallar de det för Bed and breakfast? Nu kommer lite Seinfeld-logik här men: varför? De kallar det alltså för något som finns på rummet och något som ingår. De kundfe lika bra kallat det Shower and Lunch. Varför duger inte "hotell" som i resten av världen?

Nu är jag lyckligtvis tillbaka i östra europa. Hoppas det dröjer ytterligare 7 år innan jag smutsar ner mig med deras skitiga nation.

...skulle vara om det fanns ett land där alla killar såg ut som Markus. :tungan

Vilket underbart land det skulle vara.
Tänk att få bara vara med sig själv hela dagarna. :banana

Last edited:
Tycker det känns lite halvskabbigt när man trasslat till lakanen och ligger med filten direkt mot kroppen...

Vi använder enbart påslakan nu så gästrummet är laddat och klart. Till och med ett par gamla slitna mc-tidningar från Sverige ligger det därinne!

Bara jag fått till min tillvaro där borta så kommer jag och hälsar på serru.

Finns det något juste ställe att hyra båge på i närheten av dig?

Jag tycker att man märker skillnad på utseenden beroende på var man befinner sig rent geografiskt. Strosar man gatan fram mitt i smeten så stöter man konstant in i fantastisk vackra kvinnor som ser ut att precis hoppat ut från någon fånig Hugh Grant-rulle, kvinnor med grace och knökfulla jag-bär Prada-snälla-se-mig då-kassar. Men åker man ut ur stan så märker man att för varje station så blir det bara mer och mer vanliga människor, glåmiga skiftjobbare med hopplös blick och tanken på kvällspinten. Det blir bara fulare och fulare, tillslut är det bara djurpark. Sen kommer man till Frankrike. Då djävlar i min lilla låda vaknar hoppet igen!

/perris

Trodde det berodde på avsaknaden av flour i dricksvattnet... :va

Nu är jag lyckligtvis tillbaka i östra europa.

:hihi

Bara jag fått till min tillvaro där borta så kommer jag och hälsar på serru.

Finns det något juste ställe att hyra båge på i närheten av dig?

Det går alltid ordna. HD brukar iofs vara lättast... :gnissla

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka