Överlag schysst men precis som TurboJugend är jag inget jättefan av metalcore generellt. Nu tycker jag ni pressar gränserna lite och är ganska nära modern melodeath och thrash; med tvåtaktsriffen speciellt kan man känna At the Gates-vibbarna.
Det är dock två saker som jag inte gillar.
1. Produktionen. Det är för rent, för tajt och för anonymt. Det är helt i linje med alla de där Suicide Silence, Killswitch Engage, Bullet for my Valentine osv. och det är en av de stora anledningarna till att jag inte gillar genren. Ska det vara så rent ska det också vara Meshuggah-precision och jag kan nog räkna upp de banden som det passar till på en hand.
Så mitt tips: skita ner produktionen. Mer reverb, skränigare gitarrljud och mera limiter på trummorna men framförallt smutsa ner basljudet! Lyssna på t.ex. Thyrfings 'Digerdöden' runt 1:40 eller Marduks 'Into Utter Madness' runt 4:30.
2. Tempot är för lågt! Båda låtarna skulle nog må bra av 10 bpm mer på metronomen och mer blastbeats. Både bas och trummor låter som att de har lite trist och lite för lite att göra och att öka tempot skulle definitivt lösa dem samt att de flesta gitarriffen låter som att de var skrivna för ett högre tempo.
Som sagt, generellt tycker jag det låter schysst men med annan produktion och högre tempo skulle jag tycka det var ännu bättre. Lite mera pansarvagn, helt enkelt.