Feedback på arrangemanget i Anderstorp

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Vi vill hemskt gärna ha lite feedback på vad som var bra resp mindre bra med helgens arrangemang. Skriv gärna om du var där som publik, lyssnare eller som förare, så att vi vet vilken synvinkel du har.

Allmänt bra men saknades högtalare vid gamla start/mål där allt händer, och det blåste för mycket :)

Bra kommenterat! Liked it a löt! :tummenupp

Ett par negativa sak kanske då det är sådant som kan göra saker bättre. Ska försöka och inte vara för negativ. Är nöjd med helgen ändå utöver snålblåsten!

125 / 250 låter definitivt mer än 4-takt vad än någon säger. Irriterande högt ljud.
250R är tydligt utdöende då endast 2 rejsade vad jag såg. Resten följde efter o ploja i jämförelse.
Lite jobbigt oxå att det inte fanns några högtalare, men kan verkligen högtalarna vara mer besvär vad gäller ljudnivå än 2-taktarna...

Sedan så vi satt och tittade på läktaren längst bort. Vilket är den bästa läktaren för närhet till andra kurvan efter långrakan. Vi satt och kolla där på snudd 3 race tills slutet på sbk då en udda människa börjar skrika att vi ska gå ner. Är en läktare avstängd kanske man bör meddela så genom skyltar, stängda grindar eller något iaf. Vi kunde ju lika gärna fått sitta kvar... istället missa vi de sista varven i SBK tack vara den udda människan.

Anderstorp tycker jag tyvärr inte är så publikvänlig. Man ser väldigt liten del av banan var än man står. Svårt o följa rejset på ett bra sätt.

Annars arbetade alla på bra vid t.ex Rilles vurpa o det gick fort och allt löste sig bra.

Jag var en trogen webbradio lyssnare under helgen, och ska man ha något att klaga på så var det väl updateringen av vad som hände längre ner i fälten. Jag förstår att toppstriden kan vara intresantast men man får inte glömma bort alla andra.

Förutom det tycker jag att Ni gjorde ett toppenjobb :Bugar

Vi vill hemskt gärna ha lite feedback på vad som var bra resp mindre bra med helgens arrangemang. Skriv gärna om du var där som publik, lyssnare eller som förare, så att vi vet vilken synvinkel du har.

Lyssnare:

Ett riktigt bra sätt att kunna följa händelserna även om man inte är på plats. Bemanningen av dessa mikrofoner satte en guldkant på hela sändningen! Hatten av för Humlan & Skalman :tummenupp

Förbättring:En ytterligare förbättring skulle kunna vara en Webkamera riktad mot start/mål tex.

Publik:

Efter en resa från Göteborg för att se superbike samt fota lite allmänt möttes vi i grinden av ett inträde. Där kunde endast kontant betalning ske, vilket varken jag eller medföljande person kunde erlägga då vi annars lever i ett samhälle med plastkort. Kontentan blev en resa till Anderstorp för ett besök av bankomat samt ett missat kval av superbike.

Förbättring: Införa kortbetalning.

Allt flöt på så bra som man kan förvänta! Jag vill dock klaga på att det blåste och var för kallt!

Skämt åsido så får man ju säga att det tekniska möte som blev kallat till i all hast var rena skämtet! Hur ska vi förare veta vad som gäller när dom ansvariga inte har en aning?
Bes chefen: - Jag har precis flyttat ner 5 st på startgriden för att dom använt quickshifter. 30 sek tidigare, innan han kommer in i rummet säger tekniska chefen: - Vi kör efter FIM dvs quickshifter är tillåtet!

Efter lördagens körning blev jag och många till tillsagda att vi körde med otillåtet kedjeskydd. (läs borttaget över framdrevet) Enl Svemo reglementet får detta inte modifieras. Måste fixas till! Vad gör man en lördagkväll, jo man fixar! Sms, telefon, kontakter, $$$ osv. Så på söndag morgon har jag ett djävla kedjeskydd. 2 timmar senare kommer man fram till i det kaotiska mötet att det nog är tillåtet med modifierat kedjeskydd i alla fall. Kanske, eller inte. Frågor får ni återkomma med nästa vecka i Falkenberg! Ridå.

Jag skulle vilja ventilera flera åsikter, både positiva och negativa angående helgens arrangemang, men eftersom det sitter folk och bara väntar på att få stämpla en som tvåtaktshatare, Svemo-hatare etc är det nog bäst att låta bli.

Känns som att taket för vad som kan diskuteras sjunkit rejält de senaste åren :(

Som radiolytter er jeg imponert over deg og Skalman:tummenupp Glimrende rapportering fra racene - slutt å rulle rundt i 6 timer, dere er for gamle allikevel:arsele Men sats heller på en karriere i radio/tv:yoparty

Jag skulle vilja ventilera flera åsikter, både positiva och negativa angående helgens arrangemang, men eftersom det sitter folk och bara väntar på att få stämpla en som tvåtaktshatare, Svemo-hatare etc är det nog bäst att låta bli.

Känns som att taket för vad som kan diskuteras sjunkit rejält de senaste åren :(
Kör på. Vi vet redan att du hatar tvåtakt och Svemo så vad är nytt under solen? :)

:tummenupp Skalman och The Bumble Bee är en fröjd att lyssna på i vanlig ordning!
:tummenupp Dubbla race!

:ajjabajja Som jag skrev i en annan tråd så tycker jag inte att hojarna ska behöva stå i parc fermé 30 minuter efter kvalet när racet är bara några timmar senare.
:ajjabajja I första racet för 125 var det en hel del som inte körde warmup lap men ändå fick starta från sina kvalpositioner, borde inte de ha fått starta från depån?
:ajjabajja Dålig information om när och var prisutdelningen skulle vara, "speakersarna" hör man inte alltid för all hårdrock som spelas i depån :)

Annars var det mesta bra!

125 / 250 låter definitivt mer än 4-takt vad än någon säger. Irriterande högt ljud.
De låter högre och bättre. :blah

250R är tydligt utdöende då endast 2 rejsade vad jag såg. Resten följde efter o ploja i jämförelse.
Klassen är tyvärr tunn i år med flera förare som slutat eller tar time out.

För egen del så som inte närvarande så skulle en "live timing" funktion vara guld värt. Det kan väl inte vara omöjligt att få till eller?

Last edited:
Lyssnare:

Tyckte det var kanon men precis som jag postade i helgen en Web kamera riktad t,ex över start och mål hade gjort 100%-igt!

Lite jobbigt oxå att det inte fanns några högtalare, men kan verkligen högtalarna vara mer besvär vad gäller ljudnivå än 2-taktarna...

För dig som sitter vid bankanten upplevs det så ja, men du är väl ändå där frivilligt?
Vid närliggande hus bullrar fyrtaktarna mer. Allt enligt Humlan.

Annars bra arrangemang. Undrar bara varför kraschen i 125J på söndagen tog sån tid? Var själv bara där som publik på lördagen.

Dåligt att det inte fanns kryckror i sjukstugan.
Bra kommentatorer.
Dålig information ang. regler

Ska jag sitta o lyssna på internetradio på läktaren? Mycket man hör över ljudet från banan, vinden o skåningar i skogen som bökar på varandra. Skånejäuvul! =)

Webradiokommentaren hade inte med ditt inlägg att göra. Tyckte bara att synpunkter på banans utformning kanske inte är så konstruktiv. :krama Slöddertäljeslödder!

Back