Fazer-tråden

Det skiljer väl 10Hk, dom ser ju lika ut, men jag är för dåligt insatt. Så det hade varit nice om någon visste?

Hör var det ordentligt dött! Lyfter tråden lite.
Har beställt jack-up kit till min Fazer, någon som har erfarenhet av detta?

Mvh

Jag har bra gjort det på fzr1000, men den blev bra, lite rappare i kurvor och mer "direkt" styrd.

Okej, gött att höra någon åsikt och erfarenhet iaf! Fått hem ett kit nu så blir att smacka dit det till helgen och se!

Tjena! Nån har som har en uppfattning om en FZ6 med leovince slipons klarar ljudkrav på bana? DB killers i.

Jag har sidokåpor liggandes till fz8/fz1 2010-2014 (vet ej om 2015). De behöver dock lite omvårdnad.

Här kommer en nybliven Fazer-ägare och övningskörare :)
Kortbent som jag är så funkar den här hojen perfekt, så vi ska nog komma överens och fixa bokstaven A på kortet.

mc_tur.jpg

Tänkte att jag slänger in lite bilder på pärlan! :)

Ska fixa lite saker under vintern b.la. nytt styre, kapa lite till i läppen bak m.m. Nu sitter även minispeglar på styret istället för på framkåpan. Ser mycket bättre ut, de gamla giganterna var inte speciellt bra.

Last edited:
Väcker upp den här gamla tråden igen för att fråga om det går, på ett smidigt sätt, att sätta på framkåpan från 2002 på en modell från 2000. FZS 600. Gillar "foxeye" bättre :)

Hej,

Inte så aktiv tråd men försöker ändå;

Har en Fazer 1000 -01 och söker ett slipon. Vet någon om det är likadant avgassystem på Fazer 1000 som en R1 med samma årsmodell? Det är lättare att hitta beg system till R1 än Fazer..

Hej,

Inte så aktiv tråd men försöker ändå;

Har en Fazer 1000 -01 och söker ett slipon. Vet någon om det är likadant avgassystem på Fazer 1000 som en R1 med samma årsmodell? Det är lättare att hitta beg system till R1 än Fazer..

Hittade du nåt?
Jag satt på ett Leo Vince kolfiber från en Honda.
20200223_130359small.jpg

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...