Favorit Mc vägar!

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Tjena jag tänkte höra lite med er om era favorita mc vägar! Eftersom själv tycker jag att det är alltid kul och inspirerande att köra på nya roliga mc vägar som aldrig kört förut.:):D

Så har ni några favorita rutter som jag får absolut inte missa!

Vilka vägar anser ni då i så fall? Det spelar ingen roll om det är i Sverige lr utomlands eftersom det skulle vara ändå intressant att höra:lol

Sedan undrar jag också om ni känner till lr hört talas om några häpnadsväckande mc vägar som ni inte har hunnit köra än dock har som ett mål i framtiden att köra! Vilka vägar skulle det vara i så fall?

En sån väg som jag drömmer om att köra nån gång i livet är "Tianmen Mountain Road" i China...:kär

 
Last edited:
Herrenille, den där tjinesiska vägen ser ut att vara ren vägporr, förutom dammet och betongen, men det är ju acceptabelt. :3freak
 
Hmmm , för mycket hårnålskurvor och vinklar. blir inte så följsamt och farten blir ganska låg misstänker jag .
 
Favorit - får bli favoriter, min fru å min dotter
Mc -BMW och ktm
Vägar - blir mest E6 nu för tiden


(Avdelning särskrivning......:tungan)
 
Bästa jag kört, men inte filmat, så filmen är nån annans, över 800m högt berg på NyaZeeland,
Takaka Hill.

Bästa vägen jag kört och filmat, i samma områda på NZ, filmar med handhållen systemkamera så det går inte fort, från Marahau till Kaiteriteri.

Åkte bil på andra fantastiska vägar där nere också, så ska ni dit får ni inte missa hojåkning.
 
Last edited:
Bästa jag kört, men inte filmat, så filmen är nån annans, över 800m högt berg på NyaZeeland,
Takaka Hill.

Bästa vägen jag kört och filmat, i samma områda på NZ, filmar med handhållen systemkamera så det går inte fort, från Marahau till Kaiteriteri.

Åkte bil på andra fantastiska vägar där nere också, så ska ni dit får ni inte missa hojåkning.

Det ser fantastiskt ut:D Eventuellt ska vi till Australien nästa år och har bestämt att resa till NZ också samma omgång:) Jag har hört talas om att New Zealand är ett fantastiskt vackert land:lol Så dit måste man väl åka nån gång i livet:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top