Favorit Mc vägar!

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Tjena jag tänkte höra lite med er om era favorita mc vägar! Eftersom själv tycker jag att det är alltid kul och inspirerande att köra på nya roliga mc vägar som aldrig kört förut.:):D

Så har ni några favorita rutter som jag får absolut inte missa!

Vilka vägar anser ni då i så fall? Det spelar ingen roll om det är i Sverige lr utomlands eftersom det skulle vara ändå intressant att höra:lol

Sedan undrar jag också om ni känner till lr hört talas om några häpnadsväckande mc vägar som ni inte har hunnit köra än dock har som ett mål i framtiden att köra! Vilka vägar skulle det vara i så fall?

En sån väg som jag drömmer om att köra nån gång i livet är "Tianmen Mountain Road" i China...:kär

 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Herrenille, den där tjinesiska vägen ser ut att vara ren vägporr, förutom dammet och betongen, men det är ju acceptabelt. :3freak
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Hmmm , för mycket hårnålskurvor och vinklar. blir inte så följsamt och farten blir ganska låg misstänker jag .
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Favorit - får bli favoriter, min fru å min dotter
Mc -BMW och ktm
Vägar - blir mest E6 nu för tiden


(Avdelning särskrivning......:tungan)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bästa jag kört, men inte filmat, så filmen är nån annans, över 800m högt berg på NyaZeeland,
Takaka Hill.

Bästa vägen jag kört och filmat, i samma områda på NZ, filmar med handhållen systemkamera så det går inte fort, från Marahau till Kaiteriteri.

Åkte bil på andra fantastiska vägar där nere också, så ska ni dit får ni inte missa hojåkning.
 
Last edited:

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Bästa jag kört, men inte filmat, så filmen är nån annans, över 800m högt berg på NyaZeeland,
Takaka Hill.

Bästa vägen jag kört och filmat, i samma områda på NZ, filmar med handhållen systemkamera så det går inte fort, från Marahau till Kaiteriteri.

Åkte bil på andra fantastiska vägar där nere också, så ska ni dit får ni inte missa hojåkning.

Det ser fantastiskt ut:D Eventuellt ska vi till Australien nästa år och har bestämt att resa till NZ också samma omgång:) Jag har hört talas om att New Zealand är ett fantastiskt vackert land:lol Så dit måste man väl åka nån gång i livet:tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top