Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helt omöjligt. Däremot ökar kokpunkten med trycket...toxicated skrev:2078914Ett trycksatt system kan vara över kokpunkten utan att det kokar ..
998 skrev:2079085Du höjer kokpunkten med glycol...bara vatten 100grader, då kokar det över och du blir av med vatten...
Gör en paus från lågfarten och dra upp den i fart och kyl den emellanåt, har du fläkt skall det räcka bra...om den startar...
markusj skrev:2079157hehe... verkar som om festnerverna börjar vakna inför helgen...jag drar slutsatsen att det är ok att tempen är strax över 100 ett tag så länge fläkten startar. stämmer det?
Bearing skrev:2079146Alla alkoholer har inte samma kokpunkt, det vore märkligt i så fall. Etylenglykol har en kokpunkt på 195 °C.
markusj skrev:2079157hehe... verkar som om festnerverna börjar vakna inför helgen...jag drar slutsatsen att det är ok att tempen är strax över 100 ett tag så länge fläkten startar. stämmer det?
ulf_lundin skrev:2079057Helt omöjligt. Däremot ökar kokpunkten med trycket...![]()
/u
sajk skrev:2079168
GO HELG PÅ ER!![]()
markusj skrev:2078912Halloj,
Ett par korta: vad är normal arbetstemperatur? Är det sjukt skadligt för motorn att tempen når 100? Övningskör på cbr600 och det blir ju inte så mycket kylning när man tränar lågfart...
håkan skrev:2079165yeas, det är rätt, om fläkten startar så gör det heller inget, eftersom det är just vad den är till för...
R6 så börjar fläkten gå vid 115 grader....
MostWanted skrev:2079447Vilken temp är skadlig för en motor? I tisdags var jag uppe i 110gr på r6an, under körning! Ska ner till garaget å kolla över hur mkt luft jag har i kylsystemet.
Går det att lufta genom att varmköra utan locket på? Enligt Kobbe så gör han så jämt![]()
Problem å problem. Säg att det var från 10 till 3gr ute den kvällen. Tänk då vad tempen hade varit om det hade varit gassande sommar? Då borde jag ha ett problem iaf.Ljunghusen skrev:2079456Ja kör utan locket du, det är inga problem
Eftersom r6ans fläkt ska starta på 115 grader som det sades ovan i tråden, är det ju inga som helst problem för din del
MostWanted skrev:2079459Problem å problem. Säg att det var från 10 till 3gr ute den kvällen. Tänk då vad tempen hade varit om det hade varit gassande sommar? Då borde jag ha ett problem iaf.
håkan skrev:2079165yeas, det är rätt, om fläkten startar så gör det heller inget, eftersom det är just vad den är till för...
R6 så börjar fläkten gå vid 115 grader....
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|