Fan vilket liv det är på alla här inne om olovlig körning

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag hoppas bara att han kraschar och dör så får vi en såndär mindre iaf...

Nu kan ni låsa tråden.

Alla ni utan körkort som "kör så jävla bra", det är ju enkelt för er, ni "KAN JU REDAN ALLT!"
Så det är väl bara boka och köra upp, så har ni lappen o kan köra lagligt!

Piece of cake!

Man slutar aldrig att förvånas över vilka dumma jävlar det finns i världen, väx upp och ta ansvar som en RIKTIG MAN/KVINNA istället för att leka machorambos och sabba motorcyklismens redan nedsvärtade rykte!

ja du lilla vän det finns försäkringar men du kanske tror att om man inte har kk så gäller dom inte

Nog för att detta är en solklar flejm så vaknade du sen lr? Just nu är du försäkrad genom TFF vad jag vet och det är väl inte så farligt.. Däremot så kan nog regressen bli lite trist eftersom du basunerar ut hur coolers det är på ett forum.

Sj skiter jag i dig å vad alla andra gör å inte gör att köra hel på en sporthoj enligt alla regler är sedan länge icke ekonomiskt försvarbart men det är vi själva som satt oss där så...

Gnäll på du om det känns bättre Outlawish

:hördu
När du är i trafiken är det din trafikförsäkring som gäller. Inte din hemföräkring eller din kattförsäkring.
Kör du på någon som blir skadad blir du skadeståndsskyldig för det den personen missar i inkomstväg samt för kostnader för de skador som han/hon drar på sig i smällen. Säg att han/hon missar jobbet 1 år pga nackskada.. Ja då är det ditt ansvar att betala ut lön till denne.

Enligt ditt resonemgang, skulle du också bli skadeståndsskyldig ifall du körde på någon. För om du kör på någon så den skadas kraftigt är risken stor att du fälls för grov vårdslöshet, oavsett om du har körkort eller inte.

Vad gör polisen om man kör utan körkort? Jo, de ger dig en varning.
Vad gör polisen om du kör 30km/h? Jo, de släpper inte ut dig på vägarna.

Ja, det är dumt att köra utan körkort. Det förstår alla, även dom som kör utan. Fast ibland känns det som det samlas fler moralkärringar än vid en syjunta här på sh. :rolleyes:

Kan inte alla bara sköta sig själva och strunta i vad andra gör? Kör utan körkort men var beredd att stå för konsekvenserna!

Finns inget slut på den här debatten...

Undrar var alla sura människor gnällde för 2-3 år sen? Inte var det här iaf?

Att göra så... Är bara så jefla onöööööödigt!

Såg förvisso att du enligt egen utsago kör bud, vilket förhoppningsvis etyder att du kan läsa trafiken lite. Jag hade tio års 2-hjuligt i kroppen inna jag tog kortet, så köra kunde jag ju, helt sant.. Att däremot köra utan är så jefla MOPPEFUCKO!!!! Inställningen tillhör förmodligen en blivande bit av statistiken och är garanterat ett bidrag till sporthojars/motarders dåliga rykte.

1. Versaler fyller en funktion.
2. Punkter likaså.
3. Stavning är inte så svårt om man gått ut gymnasiet.
4. Att bygga en mening kanske inte är det enklaste i världen, men det är betydligt lättare att inte bli idiotförklarad om man klarar det!

Kan inte alla bara sköta sig själva och strunta i vad andra gör? Kör utan körkort men var beredd att stå för konsekvenserna!

Finns inget slut på den här debatten...

Man har ju glömt att stâ för konsekvenserna eftersom vi andra blir tvugna att betala vederbörandes försäkring genom TFF eftersom att vederbörandes försäkring inte gäller. Tänk pâ det.

Man har ju glömt att stâ för konsekvenserna eftersom vi andra blir tvugna att betala vederbörandes försäkring genom TFF eftersom att vederbörandes försäkring inte gäller. Tänk pâ det.

Och exakt hur mycket pengar per näsa pratar vi om? Man får betala för alla motorcyklister med eller utan kort.

Jag hoppas bara att han kraschar och dör så får vi en såndär mindre iaf...

Och jag hoppas att alla som nagonsin kort utan en rod reflex bak pa hojen far kronisk diarré och dor en langsam dod. Oj oj oj, da skulle jag ma sa gott.

Na, nu ska jag ga till mormor och ta en fika. Puss. :kär

Att göra så... Är bara så jefla onöööööödigt!

Såg förvisso att du enligt egen utsago kör bud, vilket förhoppningsvis etyder att du kan läsa trafiken lite. Jag hade tio års 2-hjuligt i kroppen inna jag tog kortet, så köra kunde jag ju, helt sant.. Att däremot köra utan är så jefla MOPPEFUCKO!!!! Inställningen tillhör förmodligen en blivande bit av statistiken och är garanterat ett bidrag till sporthojars/motarders dåliga rykte.

1. Versaler fyller en funktion.
2. Punkter likaså.
3. Stavning är inte så svårt om man gått ut gymnasiet.
4. Att bygga en mening kanske inte är det enklaste i världen, men det är betydligt lättare att inte bli idiotförklarad om man klarar det!

Jag hoppas dina punkter är en smula ironi, jag kanske är för trött men de passar inte med stycket ovanför :D

Betyder det att min vanliga forsakring blir billigare, eftersom mitt bolag inte behover betala for de som krashar utan korkort? :lol

jag tycker det är extremt omoget och oansvarigt att köra utan kortet.. det handlar mer om att man som människa i ett samhälle ska acceptera samhällskotraktet. Spelar ingen roll om du rånar banker eller kör hoj utan kort, i slutändan handlar det om samma sak! du lever på dom som gör rätt för sig.
min åsikt bara..

Nu ska vi inte önska livet i någon. Men det är helt fel att köra utan kort, undra om han kör utan B kort också :va

annars :corn :corn

Och exakt hur mycket pengar per näsa pratar vi om? Man får betala för alla motorcyklister med eller utan kort.

Vad ska vi räkna? En miljon per krasch med invalidisering, inkomstbortfall, fixning av hoj o ev. bil, räddningstjänstkostnader, sjukhuskostnader och sâ vidare. Vet inte hur mânga som kraschar utan kk varje âr men det lär ju vara ett gäng.

Jag betalar i alla fall inte för alla motorcyklister, bara de som ligger pâ mitt försäkringsbolag. Varför betalar du för alla? :va

Betyder det att min vanliga forsakring blir billigare, eftersom mitt bolag inte behover betala for de som krashar utan korkort? :lol

Japp :tummenupp

Men du fâr betala för det ändâ, via nya skatten pâ Trafikförsäkringen.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...