Fan vad jag hatar folk i spandex, spexiellt om det är gult..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har inga problem med spandex och cyklister på de vägar jag kör ! :)
Så det måste vara nått lokalt fenomen ! :va
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag fick en sån därinne spandex cyklist i baksätet genom bakdörrens ruta:D:D:D så han komma i fullt ös fick grönt o stack ut då jag insåg att fanskapet inte tänkte bry sig om rödljuset.. Han slog sig rätt duktigt må jag säga :D:D:D men han lärde sig att bilar är hårdare än spandex killar..

Hur det gick?? Tja han fick betala bakdörrens ruta o tvätt av baksätet då.detvar litern vätska spilld ur näsan:brynad

Du säger alltså att du medvetet försökte skada/döda en annan människa för att du tyckte dig ha rätt till det eftersom denne gjorde fel? (Ja, kollisioner med hårda föremål kan döda, som de flesta motorcyklister känner till)

Du förtjänar allt ont som drabbar dig.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Har inget emot cyklister och tycker vi kan samsas, Dock finns det idioter och främst när dom kommer i klunga visar dom 0 hänsyn.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Cyklister som tar sina "fordon" på så mycket allvar, tror att dom äger vägen för att dom är så utsatta, tror att det är företräde oavsett vad. Skaffa ett jobb, skaffa körkort, skaffa ett riktigt fordon, om ni vill motionera så finns det tusen andra sätt, än att bara cykla runt och irritera trafiken. Eller håll er helt enkelt borta från vägar och gångbanor som är tydligt märkta för gångtrafik.
 

moddlaren

Guest
Hmm, misstänker att du inte var lika tuff när du beskrev händelseförloppet för polis och försäkringsbolag.

Jo jag har inga problem med poliser eller fb.. Har fått byta i snitt en bil om året pga att jag håller mej till regler o förordningar har dessutom aldrig varit vållande till en enda olycka utan alltid varit offret.:tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jo jag har inga problem med poliser eller fb.. Har fått byta i snitt en bil om året pga att jag håller mej till regler o förordningar har dessutom aldrig varit vållande till en enda olycka utan alltid varit offret.:tummenupp

...en bil per år? :va Du har inte funderat på om du kan börja göra något annorlunda?
 

moddlaren

Guest
Du säger alltså att du medvetet försökte skada/döda en annan människa för att du tyckte dig ha rätt till det eftersom denne gjorde fel? (Ja, kollisioner med hårda föremål kan döda, som de flesta motorcyklister känner till)

Du förtjänar allt ont som drabbar dig.

Tackar o bugar skall du komma på kaffe då??:D
 

moddlaren

Guest
...en bil per år? :va Du har inte funderat på om du kan börja göra något annorlunda?


Nej en bra början är att hålla på högerregeringen stenhårt så kommentar inte många korsningar innan faktum sker o bilen är inläst. Att folk inte vet trafikregler är lixom inte mitt bekymmer :krama
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Den där typen av cykel som tråden handlar om kommer till sin rätt endast på landsvägar. Det vet ju alla som hållt på med såna. Cykelbanor får då precis motsatt funktion mot vad den där lagtexten säger, de blir istället nåt tillfälligt för att ta sig till målet: landsvägen.
Den som är större ska vara rädd om den som är mindre eller mer utsatt, det är min moral.
På en riktig långtur en gång i tiden långt ute på vischan så var jag tvungen att ta ett par mil på en 90-väg, fanns inga alternativ. En del bilar körde om snuskigt nära, och det var jävligt otäckt. Det var inget möte på gång, så det fanns liksom ingen anledning. Det var bara en kategori fordon som utan undantag visade enorm hänsyn och körde om med bredast möjliga marginal: långtradarna.
Den tacksamhet jag kände då ger jag igen nuförtiden på hojen när jag möter cyklister genom att antingen vänta in, köra om halvnära men sakta eller med bredast möjliga marginal.
Och varför inte? Landsvägarna tillhör alla, så tråkig är jag...
 

Femme Fatale

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2016
Ort
Sverige
Hoj
Letar
I min vanliga tes om att sporthoj är på väg till familjeliv kom här nästa bevis. Män som gillar bombrepor bör kunna vrida på styret. De enda som gnäller på cyklister är feta tanter i fotriktiga skor som kör lagligt. Kan man inte acceptera att andra också leker på vägen bör man rösta på S eller MP, bli genusexpert och titta på dokusåpor. Endast ett så tråkigt liv bör ge en rätten att gnälla över dagens icke-problem. Kan man ta motorvägspasset som storslalom kan man nog klara av att köra om ett par cyklister...

Skärpning för helvete!

1. Hänger du mycket på Familjeliv eftersom du (uppenbarligen) vet hur det forumet är?

2. Du går in i en tråd där någon gnäller på något och gnäller på personens åsikt och för att han gnäller.

3. Man har ett tråkigt liv om man gnäller enligt dig så hur roligt är ditt liv om du har den åsikten och sedan själv sitter och gnäller?

trolololol05uki.gif
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag tycker mest att klungcyklarna verkar sakna självbevarelsedrift. Händer relativt ofta att jag hamnar bakom eller möter en sådan klunga på en liten 70-väg mellan två hålor här. Cyklisterna i den klungan ligger ofta 3 i bredd, ibland 2, och ena ledet ligger då alltid över sin väghalva, alltså på fel sida av vägen. Denna lilla landsväg slingrar sig fram och har flera dolda krön och svängar. Hur fan vågar man ligga på fel sida av vägen då? :va Det har hänt flertalet gånger att jag fått gå ut utanför asfaltkanten med högra hjulparet för att inte fronta med dårarna. Ingen rolig situation kan jag meddela.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Nej en bra början är att hålla på högerregeringen stenhårt så kommentar inte många korsningar innan faktum sker o bilen är inläst. Att folk inte vet trafikregler är lixom inte mitt bekymmer :krama

Har du kollat upp vad din diagnos är? För det finns garanterat någon bokstavskombination som du kvalar in för att få bära.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Du säger alltså att du medvetet försökte skada/döda en annan människa för att du tyckte dig ha rätt till det eftersom denne gjorde fel? (Ja, kollisioner med hårda föremål kan döda, som de flesta motorcyklister känner till)

Du förtjänar allt ont som drabbar dig.

Det skall vara ett fruntimmer till att läsa in att det var en avsiktlig handling att ställa sig framför cyklisten från det som skrevs i texten...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Den där typen av cykel som tråden handlar om kommer till sin rätt endast på landsvägar. Det vet ju alla som hållt på med såna. Cykelbanor får då precis motsatt funktion mot vad den där lagtexten säger, de blir istället nåt tillfälligt för att ta sig till målet: landsvägen.
Den som är större ska vara rädd om den som är mindre eller mer utsatt, det är min moral.
På en riktig långtur en gång i tiden långt ute på vischan så var jag tvungen att ta ett par mil på en 90-väg, fanns inga alternativ. En del bilar körde om snuskigt nära, och det var jävligt otäckt. Det var inget möte på gång, så det fanns liksom ingen anledning. Det var bara en kategori fordon som utan undantag visade enorm hänsyn och körde om med bredast möjliga marginal: långtradarna.
Den tacksamhet jag kände då ger jag igen nuförtiden på hojen när jag möter cyklister genom att antingen vänta in, köra om halvnära men sakta eller med bredast möjliga marginal.
Och varför inte? Landsvägarna tillhör alla, så tråkig är jag...
Varför köper man en icke fungerande cykel för att sedan begära att alla andra skall visa "hänsyn" när den inte fungerar?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Varför köper man en icke fungerande cykel för att sedan begära att alla andra skall visa "hänsyn" när den inte fungerar?

Obstinat mycket? :)

Racerhojar är särdeles effektiva på det de gör...och det är av den anledningen man cyklar på sådana.
Jag tränar på mtb och racer, och skulle inte få för mig att släpa ut en stålhingst från Kronan i skogen, lika lite som jag skulle dra ut en downhilljonne för att jaga snitthastighet på asfalt med.

Farten är som någon påpekade, och klungträning (inget är olagligt...kanske bäst att förtydliga för er som bestämt er för att INTE förstå) är inte överdrivet lämpligt på cykelbanor i tätbebyggda områden där vi möter allt från lattepappor/mammor med barnvagn och smartphone...eller jobbpendlare med lurar i öronen, etc, etc, etc.

Varför tillåts sporthojar, varför tillåts suv:ar, varför är det inte BARA MINA intressen som styr vad andra får / inte får göra, osv.

Nu tänker inte jag lägga mer energi på det här, kramas i trafiken gott folk.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top