Fan vad jag hatar folk i spandex, spexiellt om det är gult..

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Den där hojåkaren borde ta en bankurs lr. Knix kurs:crash, att inte klara den kurvan i den farten :död
Han skjälper mer än hjälper.
Ja vilken sopa till hojåkare, kan inte pricka apex och kan inte hålla sitt spår. Han borde inte ha körkort.
Hade han mött tuffingen moddlaren hade han varit dödsdömd...
 
Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har inte sett några cyklister i klunga så att de blockerat nånsin.Däremot när jag jobbade i Malmö så hörde det till ovanligheterna att cyklister stannade vid rött ljus
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Finns två slags folk som inte förtjänar att leva:
Pedofiler och våldtäktsmän!

Ni kan ju inte slänga in cyklisterna i den kategorin.
Råkar utför någon enstaka på väg till jobbet.
Tycker mer synd om dem när det regnar, blåser och snöar.

Samtidigt så är det självalt men ingen förtjänar väl att dö pga det?
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Självklart gör det det, vidrigt, men tror du ärligt nån bryr sig om vad du tycker? Du har för höga tankar om dig själv. :arsele

Eh?:va
Vad pratar du om egentligen? Har jag för höga tankar om mig själv eftersom jag inte gillar cyklister och tycker att män i tajta cykelbyxor ser ghey ut?
Vart är sammanhanget i det hela?
Tydligen så bryr du dig eftersom du svarade på inlägget eller hur?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du är fan dum i huvudet, på riktigt alltså. :dummer
Gör du på samma sätt om det kommer en hojåkare på fel sida?
Du vekar ha nåt allvarligt fel i huvudet som sätter ditt ego och din rätt framför människors liv.
Skärp dig för fan och mogna.

Ärligt, här är många som antingen var fulla när dom skrev sina inlägg, alternativt fotrfarande är det.
Om ni börjar tänka, hur många av årets dagar möter ni dessa hemska klungor och hur många värdefulla sekunder av ert liv missar ni om ni måste vänta lite och vara hänsynsfulla? Sätt lite perspektiv på det hela och andas...

Jag är ibland ute på min kolfiberracer, iklädd cykelkläder i lycra och en apful cykelhjälm, ni som känner mig förstår att det inte är en vacker syn, men jag förstår ändå inte att det hos vissa väcker en lust att döda mig.
Jag håller mig på högerkanten av vägen, lite till vänster om de målade strecken för att ha vingelmarginal och därför måste vissa bilister passera så nära att jag känner backspegeln på vänsterarmen.
Va fan är det med er, jag försöker bli av med en massa extrakilon, ska jag behöva dö för att jag gör det?

Till VBK, hur tror du vi uppfattas när vi kommer dundrande med 25-30 hojåkare i släptåg på en NDR?
Som hänsynsfulla.....?? Knappast va?
Svälj nu din gröt, andas lite och se detta som ett ickeproblem. Om det vsr Rynkebygänget du mötte så ja, de tror de är lite speciella men de tränar som fan för en god sak:

"GE ETT BIDRAG
Hjälp oss att hjälpa barn som drabbas av cancer och deras familjer. Skänk till Team Rynkeby Helsingborgs insamling till Barncancerfonden. Tillsammans gör vi skillnad!"


http://www.team-rynkeby.se/teams-1/tr-helsingborg-1.aspx

Ta det onda med det goda.

Ändå fortsätter du att cykla på den vägen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Eh?:va
Vad pratar du om egentligen? Har jag för höga tankar om mig själv eftersom jag inte gillar cyklister och tycker att män i tajta cykelbyxor ser ghey ut?
Vart är sammanhanget i det hela?
Tydligen så bryr du dig eftersom du svarade på inlägget eller hur?
Reagerar mer på att du ens uttalade dig om vad du tycker om män och kvinnor i cykelbyxor, som om det var ett viktigt statement och att du väntade dig få en massa medhåll och klappar på axeln.
Ville bara upplysa dig om att din åsikt är fullständigt oväsentlig så du kan hålla den typen av uttalanden för dig själv i framtiden. Ingen kommer att sluta ha dem på sig i alla fall. :såjaponken
 
Last edited:

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Ja, antingen rannsaka sig själva eller söka psykolog för det beteendet måste betecknas som psykopatiskt.
Det är förmodligen samma personer som sitter och svär över att bilister inte visar oss stackars oskyddade hojåkare tillräckligt med hänsyn. Det är lätt att vara tuff bakom ett tangentbord.

Jag håller med dig till mångt och mycket och självklart så ska vi alla hjälps åt i trafiken. Dock så kan man inte förbise att majoriteten av cycklister och även fotgängare totalt struntar i att visa hänsyn. Man kastar sig ut hur som helst och förlitar sig på att en bil, hoj, lastbil mm bara kan stanna på en femöring. Jag kan absolut inte förstå hur man kan och vill göra detta med livet som insats jag vill definitift inte köra på någon eller något oavsett vems fel det kan vara. Hur många gånger har inte en gående bara vikt av från en gångväg för att korsa /gena över vägen utan att stanna, titta och visa att man ska gå över detta finns inte i dagens läge. All anan diskussion om att man ska ta livet av folk på cykel eller en gående är helt absurt och visar på att man kanske inte ska vara i trafiken, sedan får man tänka på att ingen heller är felfri därför ska alla visa hänsyn det är det som räddar liv.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag håller med dig till mångt och mycket och självklart så ska vi alla hjälps åt i trafiken. Dock så kan man inte förbise att majoriteten av cycklister och även fotgängare totalt struntar i att visa hänsyn. Man kastar sig ut hur som helst och förlitar sig på att en bil, hoj, lastbil mm bara kan stanna på en femöring. Jag kan absolut inte förstå hur man kan och vill göra detta med livet som insats jag vill definitift inte köra på någon eller något oavsett vems fel det kan vara. Hur många gånger har inte en gående bara vikt av från en gångväg för att korsa /gena över vägen utan att stanna, titta och visa att man ska gå över detta finns inte i dagens läge. All anan diskussion om att man ska ta livet av folk på cykel eller en gående är helt absurt och visar på att man kanske inte ska vara i trafiken, sedan får man tänka på att ingen heller är felfri därför ska alla visa hänsyn det är det som räddar liv.
Du blandar ihop cyklister och cylkister, TS skapade en tråd om de som tränar, iklädda lycra, MAMILS, Midle Age Men In Lycra, och inte cyklister generellt.
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Du blandar ihop cyklister och cylkister, TS skapade en tråd om de som tränar, iklädda lycra, MAMILS, Midle Age Men In Lycra, och inte cyklister generellt.
Nej , jag tänker även på de som tävlings cycklister man kan ligga i rad och helt plötsligt slänga sig ut mitt i vägen för att ligga i brädd. Har tyvärr varit med om det som tur var han jag med att stå på bromsen och veja med bilen. Och ja jag talar om alla cycklister som en grupp, det var just detta jag ville belysa, visa hänsyn.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
I min vanliga tes om att sporthoj är på väg till familjeliv kom här nästa bevis. Män som gillar bombrepor bör kunna vrida på styret. De enda som gnäller på cyklister är feta tanter i fotriktiga skor som kör lagligt. Kan man inte acceptera att andra också leker på vägen bör man rösta på S eller MP, bli genusexpert och titta på dokusåpor. Endast ett så tråkigt liv bör ge en rätten att gnälla över dagens icke-problem. Kan man ta motorvägspasset som storslalom kan man nog klara av att köra om ett par cyklister...

Skärpning för helvete!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
I min vanliga tes om att sporthoj är på väg till familjeliv kom här nästa bevis. Män som gillar bombrepor bör kunna vrida på styret. De enda som gnäller på cyklister är feta tanter i fotriktiga skor som kör lagligt. Kan man inte acceptera att andra också leker på vägen bör man rösta på S eller MP, bli genusexpert och titta på dokusåpor. Endast ett så tråkigt liv bör ge en rätten att gnälla över dagens icke-problem. Kan man ta motorvägspasset som storslalom kan man nog klara av att köra om ett par cyklister...

Skärpning för helvete!

Grattis.
Du är månadens gnällfitta.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
I min vanliga tes om att sporthoj är på väg till familjeliv kom här nästa bevis. Män som gillar bombrepor bör kunna vrida på styret. De enda som gnäller på cyklister är feta tanter i fotriktiga skor som kör lagligt. Kan man inte acceptera att andra också leker på vägen bör man rösta på S eller MP, bli genusexpert och titta på dokusåpor. Endast ett så tråkigt liv bör ge en rätten att gnälla över dagens icke-problem. Kan man ta motorvägspasset som storslalom kan man nog klara av att köra om ett par cyklister...

Skärpning för helvete!
Motorcyklister är egoister som alla andra. Är inte banan ren från skräp blir man irriterad.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Reagerar mer på att du ens uttalade dig om vad du tycker om män och kvinnor i cykelbyxor, som om det var ett viktigt statement och att du väntade dig få en massa medhåll och klappar på axeln.
Ville bara upplysa dig om att din åsikt är fullständigt oväsentlig så du kan hålla den typen av uttalanden för dig själv i framtiden. Ingen kommer att sluta ha dem på sig i alla fall. :såjaponken

Vänta nu... är du helt allvarlig eller är du bara blåst?
Nu säger du att jag förväntar mig en massa medhåll och en klapp på axeln?:va:
Får inte jag ogilla cyklister och män i tajta cykelbyxor?
Ta dig ut genom dörren och försök att få bort dina överflödiga kilon istället för att sitta framför datorn och trolla. Jag är normalviktig utan att behöva cykla :yoparty:fakta
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
4 sidor mesgnäll om cyklister och du utser mig? Keep digging that hole straight to Familjeliv...

Att du äns orkar läsa all den här mesgnället och dessutom besvara det, undrar vem det är som är gnällig här.Ett par snibb blöjor till dig kanske, jag har flera stycken hemma så jag kan bjuda på ett par. :):tummenupp
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Nu tycker ja de e lite påhopp här sinsemellan olika användare :O ska vi verkligen ha de så på Sporthoj? :va

De känns som att vi här på Sporthoj gnäller om allt nu, får ni inte kul i sängkammaren så de räcker eller har ni inte börjat köra hoj än? :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu tycker ja de e lite påhopp här sinsemellan olika användare :O ska vi verkligen ha de så på Sporthoj? :va

De känns som att vi här på Sporthoj gnäller om allt nu, får ni inte kul i sängkammaren så de räcker eller har ni inte börjat köra hoj än? :D

..det snöar och haglar helvete här i Sverige, så gnällkvoten är helt enligt rådande standard.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top