Fakta om sveriges invandring

Status
Ej öppen för fler svar.
Trodde ett forum var där man diskuterade saker och delade med sig av kunskaper etc etc etc..

Men så fort det blir en diskussion om invandrare så låser man tråden. :arsele

Ålder: 26
Bor: Norrköping

Fördomar? Yes box!
I say no more.

Trodde ett forum var där man diskuterade saker och delade med sig av kunskaper etc etc etc..

Men så fort det blir en diskussion om invandrare så låser man tråden. :arsele
Därför att det bryter mot forumets regler.

Farmförallt genom att liknande trådar har en förmåga att inte hålla sig på en faktabaserad nivå där man diskuterar sakligt och behärskat. De brukar spåra ur redan efter någon sida med några som tycker ungefär "ut med invandrarpacket!!!". Och sedan befinner sig tråden ohjälpligt på sandlådenivån.

Dessutom så är detta ett mc-forum. Vill man diskutera politik eller helt enkelt bara ösa ur sig främlingsfientliga floskler så finns det lämpligare forum för det.

Todde min 13 åriga skogskatt är född i ett stall men det gör inte han till en häst för det förvisso men är han mindre värd för det, eller för att han är katt?

Människor är människor och ska du skälla på någon så skäll på mig bl a för jag har sett till att en hel drös flyktingar har kommit hit!:gnissla

Den här typen av diskussioner bygger bara på okunskap och förutfattade meningar och jag blir lika less varje gång det kommer på tal.

Det finns fler svenskfödda som begår brott men det kanske inte spelar någon roll?

Jag anser att den här tråden bör sluta innan den ens börjat! PUNKT!

Lås skiten någon...

Man förundras över hu folk klarar enkla uppgifter såsom äta, ta sig till jobbet och städa själva.

9 av 10. Om ens det räcker (c)

Människor är människor och ska du skälla på någon så skäll på mig bl a för jag har sett till att en hel drös flyktingar har kommit hit!:gnissla
.

Då kanske du kan stå för kostnaden också ?
Själv så vill jag INTE att det som jag betalar i skatt varje månad skall användas till detta ändåmål.

Det är inte alls konstigt att jag som skattebetalare själv vill avgöra vad mina medel bör användas till.

Jag inte inte emot att ta emot flyktningar som ganska så snart kan försörja sig själva, men de som kommer hit och lever på mina pengar skall inte få möjligheten alls att passera gränsen.

Är det någon som vet hur mycket stöd tex. en Svensk får om denna
flyttat till tex. Iran, finns det möjliget att leva på bidrag år efter år ?

Last edited:
Nu börjas det igen...

:gnissla

Vadå "börjas"? Har den här debatten någonsin avslutats, fethjärna?! Det här ämnet kan man inte diskutera klart så länge det får fortgå som det gör.

The One.

Who Pays.

For the Party.

Snacka om kontradiktiv angående en annan tråd du nyligen startade...
:näsblod

Dessutom så är detta ett mc-forum. Vill man diskutera politik eller helt enkelt bara ösa ur sig främlingsfientliga floskler så finns det lämpligare forum för det.

Du skrev just i den delen av MC-forumet som inte har med MC att göra. Säger det dig något?

Last edited:
Todde min 13 åriga skogskatt är född i ett stall men det gör inte han till en häst för det förvisso men är han mindre värd för det, eller för att han är katt?

Den här typen av diskussioner bygger bara på okunskap och förutfattade meningar och jag blir lika less varje gång det kommer på tal.

Det finns fler svenskfödda som begår brott men det kanske inte spelar någon roll?

Jag anser att den här tråden bör sluta innan den ens börjat! PUNKT!

Lås skiten någon...

Sluta innan den ens börjat! hatar den ideen så fort man bara knystar någon negativt om invandring då är man rasist och debatten ska läggas ner.

Angående brottsstatistiken så är statistik alltid siffror som går att vända och vrida på beroende på önskat resultat. I min samhällsbok på gymnasiet så stod de svart på vitt raka motsatsen och när vi påpekade så vart de omedelbart dementerat av min lärare som vart skraj som fan att bli stämplad som nya hittler.

Okunskap förutfattade meningar ? de bygger vi väll de mesta i våra liv på. om du kört två hojar från suzuki och båda får motorras kommer du nog säga att detta märke är skit fast de kanske finns 1 miljoner hojar som funkat felfritt. Du bygger din åsikt på dina erfarenheter=förutfattad mening.

Finns en gemensam nämnare på de som gillar och de som ogillar invandring de som inte har något imot de bor inte mitt i smeten de bor i en riktigt svensson idyl.l Segregeringen är helt åt helvete. Och de är den som utgör problemet om detta inte fixas så ska inte fler in" PUNKT!"

Invandring hit, invandring dit. bla bla bla, vem fan bryr sig. Om nu alla invandrare hade varit kriminella hade vi väl haft miljontals brott varje dag. Orka? Om det nu invandrarna kostar så mycket så sätt dom i arbete.
Att Södertälje tar emot fler flyktingar från Irak än USA och Kanada tillsammans kanske inte är så rättvist dock... :rolleyes:

Finns en gemensam nämnare på de som gillar och de som ogillar invandring de som inte har något imot de bor inte mitt i smeten de bor i en riktigt svensson idyl.l Segregeringen är helt åt helvete. Och de är den som utgör problemet om detta inte fixas så ska inte fler in" PUNKT!"

Jag tror faktiskt du är något ute och cyklar här. De som bor mitt i smeten brukar inte ha så mycket emot det och de som bor i en riktig svenssonidyll brukar generellt ha väldigt starka åsikter emot invandrare. Senast en sån här tråd kom upp var de som hade starkast åsikter från Ljusdal. Hur många invandrare bor det i Ljusdal? När den diskussionen var uppe bodde jag i Landskrona, staden med 4:e flest brott per invånare (efter de tre stora) och jag och många med mig har ingenting emot invandrare. Det beror väl kanske på att vi som bor bredvid invandrare vet att de är lika flitiga - eller flitigare - när det gäller att söka jobb och göra rätt för sig som infödda svenskar.

Jag tror faktiskt du är något ute och cyklar här. De som bor mitt i smeten brukar inte ha så mycket emot det och de som bor i en riktig svenssonidyll brukar generellt ha väldigt starka åsikter emot invandrare. Senast en sån här tråd kom upp var de som hade starkast åsikter från Ljusdal. Hur många invandrare bor det i Ljusdal? När den diskussionen var uppe bodde jag i Landskrona, staden med 4:e flest brott per invånare (efter de tre stora) och jag och många med mig har ingenting emot invandrare. Det beror väl kanske på att vi som bor bredvid invandrare vet att de är lika flitiga - eller flitigare - när det gäller att söka jobb och göra rätt för sig som infödda svenskar.

Fast nu är det ju du som cyklar.
Invandrare må vara flitiga på att söka jobb, men de är fantastiskt flitiga på att begå brott också.
Och, vad gäller resten av ditt inlägg så är det väl så att det är i invandrartäta kommuner som SD, och ännu radikalare partier får fotfäste?
Södertälje, Haninge, Malmö, Landskrona vs Danderyd, Täby, Kiruna.

har jag rätt eller bara helt jäkla otroligt rätt? :D

Man blir förbannad på idioter som lägger upp sånna här trådar.

Varför kan ni inte lägga upp trådar om BRA saker invandrare har gjort för sverige?
Det finns en hel del personer i sveriges näringsliv med invandrar bakrund.

Det är så jävla lätt att sitta och gnälla när man har det så bra som de flesta i sverige har, men fan ta en stund och tänk på människorna som flyr till sverige pga krig,politik etc etc. Dessa människor har det fanimig inte lätt.

Det är verkligen sorgligt att se trådar med statistik från grupper som är främlingsfientliga.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma