Fakta om sveriges invandring

Status
Ej öppen för fler svar.
52 000 per svensk..

Sjukt!

Det värsta är dom som föds i Sverige, och säger sedan att dom är svenskar för det!. Om en katt är född i en svinstia, är det en gris då?

En diskussion om BMW fortfarande förknippas med pizzaturkar på flashback.info:

"Då jag jobbar på ett lager där jag senast (som chef) räknade andelen icke-nordiska och fick siffran 53%, så kan jag lova dig att BMW 3-serien och äldre Merca AMG är nååååågot populärt hos den delen.

Det man kan urskilja är att dom yngre har dom bilarna. Dom äldre kör Skoda eller Passat.

Varför jag räkna andelen? Vi har fått börja integrera åt andra hållet när vi kontaktar bemanningsföretagen. Idag fick jag välja mellan Daniel eller Abdifatah från Manpower. Daniel börjar på måndag.
"

och ni undrar varför dom lever på sossebidrag?

Last edited:
52 000 per svensk..

Sjukt!

Dom där 261 miljarder kr som man delat med (rimligheten i dom lämnar jag därhän) verkar vara någon form av bruttouträkning, inte netto. Dvs invandrarnas andel av de offentliga utgifterna.

Om man antar att statens utgifter är 1.000 miljarder kr och invandrarna 1 miljon till antalet (siffror tagna ur fria luften) så kan man med samma resonemang säga att svenskarna kostar varje invandrare 739.000 kr per år. :tummenupp

"... för den infödda befolkningen är den relevanta frågan i stället hur stor är skillnaden mellan vad invandrarna tar i anspråk av den offentliga sektorn och vad de bidrar med i form av direkta och indirekta skatter samt socialförsäkringsavgifter."

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_62395.svd?showCalendarDate=2008-08-24

Jag tror faktiskt du är något ute och cyklar här. De som bor mitt i smeten brukar inte ha så mycket emot det och de som bor i en riktig svenssonidyll brukar generellt ha väldigt starka åsikter emot invandrare. Senast en sån här tråd kom upp var de som hade starkast åsikter från Ljusdal. Hur många invandrare bor det i Ljusdal? När den diskussionen var uppe bodde jag i Landskrona, staden med 4:e flest brott per invånare (efter de tre stora) och jag och många med mig har ingenting emot invandrare. Det beror väl kanske på att vi som bor bredvid invandrare vet att de är lika flitiga - eller flitigare - när det gäller att söka jobb och göra rätt för sig som infödda svenskar.

Nej usch cyklar gör jag alldrig de går för sakta.
kanske jag har fel de är mest min uppfattning eftersom jag bodde på landet när jag var yngre och hade inte de minsta imot invandringen. men när jag flytta till den lilla förorten med en jätte förläggning så ändrade jag synen och vart irriterad. De muckades gräl i korridårerna på ett språk som jag inte förstod jag jobbade på ica vart utskälld på ett språk jag inte förstod jag vart hotad till livet när jag påpeka att man måste betala för maten. min lille brors (handikapp) bandy träning vart kraschad varje gång av ett 10 tal 15 åriga usama lookalike som spännderade sin kväll med att garva åt min bror och hans kompisar vilket eskalerade till "jag ska hämta min store bror osv osv"!

Rasister? Det är uppenbarligen invandrarna som står för den största kakan av det. Har aldrig stött på några så fördomsfulla; De hatar bögar, flator, kristna, svenskar eller oliktänkande. Kvinnor är av mindre eller inget värde och ses som ägodelar... Att sen racka ner på sina likar (dvs de som är rasister men på andra sidan skranket) är mest en projicering. Ser dessa två ytterligheter ungefär som fotbollshuliganer från olika lag, same shit diffrent team colour.

Vi har alla ett ansvar; Om svenskarna "tar hand om" sina extremister, kan icke sv. "ta hand om" de sina. En utopi förvisso...

... verkar vara någon form av bruttouträkning, inte netto.

Nej det är det inte.

En indikation är att 74 procent av hela invandrarbefolkningen får sin service och utkomst genom skattefinansiering. Invandrarna betalade knappt 11 procent (117 mdr 1999) i skatter trots en befolkningsandel på drygt 20 procent.

En diskussion om BMW fortfarande förknippas med pizzaturkar på flashback.info:

"Då jag jobbar på ett lager där jag senast (som chef) räknade andelen icke-nordiska och fick siffran 53%, så kan jag lova dig att BMW 3-serien och äldre Merca AMG är nååååågot populärt hos den delen.

Det man kan urskilja är att dom yngre har dom bilarna. Dom äldre kör Skoda eller Passat.

Varför jag räkna andelen? Vi har fått börja integrera åt andra hållet när vi kontaktar bemanningsföretagen. Idag fick jag välja mellan Daniel eller Abdifatah från Manpower. Daniel börjar på måndag.
"

och ni undrar varför dom lever på sossebidrag?
Men du, de som hade dessa bilar hade ju uppenbarligen jobb också. Eller sparade de sin lön på banken och köpte BMW och Mercedes AMG för sosbidrag?

Nej det är det inte.

En indikation är att 74 procent av hela invandrarbefolkningen får sin service och utkomst genom skattefinansiering. Invandrarna betalade knappt 11 procent (117 mdr 1999) i skatter trots en befolkningsandel på drygt 20 procent.

Det stämmer att Jansson pratar om inkomster också, men jag kan inte se att dom är medräknade.

Jag står fast vid att det är brutto.

Fast nu är det ju du som cyklar.
Invandrare må vara flitiga på att söka jobb, men de är fantastiskt flitiga på att begå brott också.
Och, vad gäller resten av ditt inlägg så är det väl så att det är i invandrartäta kommuner som SD, och ännu radikalare partier får fotfäste?
Södertälje, Haninge, Malmö, Landskrona vs Danderyd, Täby, Kiruna.

har jag rätt eller bara helt jäkla otroligt rätt? :D

Du har fel och har via ditt uttalande klargjort hur korkad du är.

Sådana här "faktasammanställningar" är bullshit trots att det står "Docent" och "Professor" under citaten. Ryckta ur sitt sammanhang betyder dessa siffror ingenting, alla som har nån som helst erfarenhet av att läsa vetenskapliga rapporter vet att man ibland måste läsa hela rapporten för att siffrorna ska vara relevanta. Sen listas inte sakerna objektivt. Räkna tex på vilken besparing för våra stackars utmärglade skattebetalare en vuxen invandrare som sätts i arbete är. Hur många kronor har vi sluppit lägga ut på vård, bidrag och utbildning?

Visst kan invandringen skötas bättre men sån här dumpropaganda är bara pinsam.

Det stämmer att Jansson pratar om inkomster också, men jag kan inte se att dom är medräknade.

Jag står fast vid att det är brutto.

Det finns ingen beräkning alls, och det gör det inte i svaret på hans debattinlägg heller. Boken är väl slutsåld sist jag kollade så vi får väl leva i viss ovisshet.

Jag står fast vid att det är netto.

Det finns ingen beräkning alls, ...

Ett genomgående tema hos vår vän Lektorn.

Clifton, eftersom du inte har någon som helst uppfattning om vad det är för smörja du lagt upp så kan du väl exempelvis börja kolla Lars Jansson. Du behöver inte ens lämna sporthoj, det finns mängder av finfina diskussioiner om miffot ifråga.

Lycka till!

Ett genomgående tema hos vår vän Lektorn.

Clifton, eftersom du inte har någon som helst uppfattning om vad det är för smörja du lagt upp så kan du väl exempelvis börja kolla Lars Jansson. Du behöver inte ens lämna sporthoj, det finns mängder av finfina diskussioiner om miffot ifråga.

Lycka till!

Jag utgår från att det finns inte bara omfattande utan korrekta redovisningar i hans bok, att bedöma den utifrån debattartikeln i SvD är knappast möjligt.

Du har rätt i att det förekommit en rad diskussioner om denna bok på sh genom åren, aldrig har någon som läst den yttrat sig utan det finns en stor kör med kritiker och sedan några som inte tycker man kan säga att beräkningen är fel innan man kan peka på vad som faktiskt är fel. En del, som du, tycker siffrorna är så vansinniga att de måste vara fel. Andra, som mig, tror de kan stämma men vet egentligen inte heller.

Det största problemet är att det inte går att framföra kritik alls
mot invandrarpolitik, brotts-statistik eller integrering av nysvenskar
utan att automatiskt bli placerad i invandrarhatarfacket,
det är därför som extremisterna frodas och växer i antal i Sverige idag.
Svensson är missnöjd och snackar om problemen vid fikarasterna
men Sveriges politiker håller locket på.

Det är ett välkänt fenomen att siffror och statistik är lätt att vända till sin fördel om man vill bevisa något speciellt,
någon sa nå'n gång "don't believe in figures that's not falsified by you" och det säger det mesta om hur man kan använda siffror till sin egen fördel.

Det måste öppnas upp, på rädslan för att prata om de problem som verkar finnas här och var. De som lever i invandrartäta områden kanske ser problemen på nära håll, vad vet jag, men Svensson på landsbygden han drar mest förhastade slutsatser, kanske mest på grund av att när han väl kommer i kontakt med utlänningar så är det när någon (enligt polisen) öst-liga far runt och snor grejer ur hans bil. Kanske inte så konstigt att Svensson inte blir så positiv till utlänningar när han aldrig träffa dom där jyssta som tydligen ska bo överallt i Sverige.

OCH NEJ, JAG ÄR INTE RASIST
INVANDRARE ÄR VARMT VÄLKOMNA I VÅRT LAND.

Då det inte går att diskutera invandrare i Sverige utan att det spårar ur, så stängs tråden. :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma