Faaaaaaaan! Torskade lappen!!

Trist

Blev av med B kortet 11 timmar efter att jag tog det -93. Kul. Bara att göra om allt igen. Tog bara nio år att komma till skott. För er som undrar, ja, jag körde under hela den tiden utan kort. Inget jag är stolt över så där.

Nu ska jag fixa MC kortet 22 juli och hoppas att jag lärt mig något under tio år.

Som sagt, bara att bita i äpplet. En länk för er som inte varit där tidigare: Zatzys laserlista. Jag vill inte uppmana till trafikbrott eller hyckleri men jag anser att MC åkare är mer utsatta vid bl.a. omkörningar.

Trist att loosa lappen, jag vet hur det känns, jag fick max straffet 4 månader och ingen rabatt trots 21 års prickfri körning (teoretiskt iaf) jag hade tur och va av med KK hela vintern, du gjorde rätt som stannade, bara att bita i sura äpplet och vänta.

p.s byt din signatur till "Kongo får inte köra hur fort som helst, då tar snuten han"
/Percy Nilegaard

soppatorsken skrev:
Surt sade räven, tycker oxå att man ska ha hunnit klart med omkörningen innan de lasrar en. Lider med dig :(

Hyr in en kompis utan jobb ( eller mig :hej ) som kör dig.
Fatta hur lyxit det måste vara att komma glidandes med privatchafför.... :p

Det finns en försäkring som man kan teckna om man behöver körkortet i tjänsten.
Jag tror bara att det är företag som får teckna den men ändå fan va coolt.

Synd med kortet kongo.

TbA skrev:
Kom ihåg kompisar... Körkortet ryker vid +20 på 50 väg !!! :eek:

Nop inte om dom inte har ändrat reglerna så är det fortfarande +30 vid 50-väg, däremot så tar dom kortet vid +20 på 30-väg och det tycker jag är helt rätt.

KalleKulspruta skrev:
Altså polishelveten. har dom inget annat för sig! Hur fan ska man kunna köra om om man inte kör snabbare än de fordon man ska köra om? Jävla påse nötter dom där!

Ju snabbare du kör om, detso trafiksäkrare (till en viss gräns) eller hur?

Tur att inte alla resonerar så :rolleyes:

Kongo: Jag lider med dej :hej

Vad kan man säga.. lider med dig, välkommen i klubben.. blev av med mitt på väg ner till Emmaboda under En dag på strippen anordnat av Bilsport. Jag fick hem papper och skickade in dem så fort det gick, skrev att jag behövde bil i jobbet samt att det hela hände under en omkörning men icke sa nicke, fick endast ner tiden till 3 månader. Därför se till att hjälpa andra att inte bli av med lappen samt dig själv, vill inte vara nån slags reklamnisse men detta funkar verkligen, finns en hemsida som skickar ut gratis sms och varnar för var blåbären står med sina pickor o skjuter hejvilt. Man skickar in ett sms så fort man ser blåbären och då får alla som är med i sms-klubben ett varsitt sms som berättar var/när/hur. Adressen till hemsidan är: http://ibk.se/laser/ . Så se till att få in folk så att andra slipper samma tomhet av att bli av med lappen som man själv kände. :tummenupp

hållundan skrev:
MM, precis.... Jävla nöt.... Bra om du kör på nån... Tänk på det...

Och vad händer då? Hans försäkring gäller trots brist på körkort, om inte så får han ju betala, han gjorde ju då fel och det står man för anser jag.

Kör utan kort, Kongo. Du är ju ingen sämre förare utan en plastbricka i plånboken.

Kan ju tala om att jga ahde aldrig berättat att jag hade förlorat mitt körkort för min chef om så var fallet. Av egna studier vet jag att polisen inte stoppar glassbil 36 :)

750RR

Orkade inte läsa hela tråden så detta kan vara upprepning...
Skaffa intyg från arbetsgivaren att firman går omkull och hans fru skiljer sig om DU inte får behålla lappen, samt att du inte kan omplaceras i företaget under en ev spärrtid!
Ett sådant brev kan få ner tiden till en månad om du har tur, att din mormor är sjuk och att du är den enda som kan skjutsa henne kan du lämna därhän, det skiter dom i!
Lycka till!

Fredrik (har varit av med lappen 5!!! ggr :tummenupp )

Fan va trist Kongo!! :mad: Hur ska vi nu kunna få guidad tur i Uppsala!?!?! :confused: Iofs så kan jag ställa upp å köra din R1'a med dig bakpå så löser det sig. Eller... :rolleyes:

Hoppas du får kortet indraget så kort tid som möjligt.

ambulans skrev:
Skaffa intyg från jobbet... o se till att en jurist skriver dina papper till överklagandet...
det kan va värt dom stålarna, så att en som kan språket med myndigheterna sköter kontakten...
med lite flyt blir det bara en månad.

Precis vad jag gjorde förra sommaren, hävda extremt behov av KK i tjänsten så får du förhoppningsvis en månad!

Snacka med trafikjuristen, han svänger ihop en sådan skrivelse för en tusing.. lätt värt pengarna om du får igen KK snabbare!

Kongo skrev:
Japp, I morse , på väg till jobbet hände det som inte får hända mig! Laserskjutning ,88 på 50väg... :gråta Jag skulle köra om en bil, gick ut i vänster körfält och vred LITE på rullen, faktum var att det var så lite så jag trodde väl att det gick runt 65 eller nå't , inte 88! Jag vet att jag bara har mig själv att skylla så bespara mig från moralsnack! Mår iallafall skit just nu, jobbar runt i hela sverige och vet fan inte hur jag ska lösa det här!

Ringde till Länstyrelsen och de sa att jag får räkna med 2 månader, vilket iof är mindre än vad jag först trodde men två månader NU är ju som 6 månader under vintern! :fakta

Trist... Då blir det bärs hela sommaren då :öl :tummenupp

MrGooFy skrev:
Nop inte om dom inte har ändrat reglerna så är det fortfarande +30 vid 50-väg, däremot så tar dom kortet vid +20 på 30-väg och det tycker jag är helt rätt.

True....30+ gäller vid alla hastigheter utom 30, då det som sagt är 20+.... :fakta

KalleKulspruta skrev:
Altså polishelveten. har dom inget annat för sig!

Jag tycker du har HELT FEL. Jag kan inte förstå dom som säger att polisen bara prioriterar att tjäna pengar på fortkörare. Jag har inte sett en enda poliskontroll senaste året..
Det finns knappast inga poliskontroller (där jag bor iaf.) men desto fler patrullerande radiobilar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman