Faaaaaaaan! Torskade lappen!!

Strider skrev:
Skit i att du inte har körkort, kör vidare.

Men se till att du inte åker fast en gång till. Hur stor är chansen att du fastnar i en kontroll om du håller begränsningarna? I praktiken nästan noll.

Skulle du åka dit så får du lite böter för olovlig körning och ytterligare några månaders körkortsindragning.

Jag hade kört vidare, det har jag gjort innan och det kommer jag att göra nästa gång oxå.

MM, precis.... Jävla nöt.... Bra om du kör på nån... Tänk på det...

ambulans skrev:
nu bryter helvetet löst.... :rolleyes:

:fakta Du har rätt som bara den... Gillar inte riktigt det argumentet han kör med.... :mad:

Du får ju hem papper där du ska yttra dig om händelsen och behov av körkort. Jag torskade i samma hastighet på 50-sträcka och fick nersatt till 1 månad pga att jobbet jag hade då krävde körkort.

KalleKulspruta skrev:
Altså polishelveten. har dom inget annat för sig! Hur fan ska man kunna köra om om man inte kör snabbare än de fordon man ska köra om? Jävla påse nötter dom där!

Ju snabbare du kör om, detso trafiksäkrare (till en viss gräns) eller hur?

ja, för omkörning på 50-sträcka är ju bra? inse att han gjorde fel, och polisen bara gjorde sitt jobb. sen att det under rådande omständigheter gick utmärkt bla bla bla har egentligen inget med saken att göra.
(jaaa jag är en moralkärring)

till trådstartaren: trist för dig, lagom till sommaren och allt.

kan bara beklaga.. know the feeling..
kolla med http://www.trafikjuristen.se ifall han kan hjälpa dig..
men det är bara att hoppas att någon snäll själ på jobbet kan yttra sig tillräckligt högt så dom ger dig tillbaka det.. men annars ser det mörkt ut.. =(
tråkigt.. lider med du..

/z

ambulans skrev:
nu bryter helvetet löst.... :rolleyes:

Förstår vad du menar... :rolleyes: Jag skulle INTE dra snuten,Dels för att jag träffar poliser(och känner fler personligen) i mitt extrajobb, och dels föra att jag anser att har jag kört för fort får jag stå för det, men för det ville jag ju beklaga mig här på forumet , för det kan hända oss alla och jag lovar att det svider nu i mitten av juni :(

Kongo skrev:
Förstår vad du menar... :rolleyes: Jag skulle INTE dra snuten,Dels för att jag träffar poliser(och känner fler personligen) i mitt extrajobb, och dels föra att jag anser att har jag kört för fort får jag stå för det, men för det ville jag ju beklaga mig här på forumet , för det kan hända oss alla och jag lovar att det svider nu i mitten av juni :(

låter som en sund inställning.. bättre att försöka få ner strafftiden på lagligt sätt...
det finns alldeles för mkt att förlora på att åka utan körkort.
inte värt de helt enkelt :fakta

skaffa dig en jurist som hjälper dig med papperen.. så löser det sig nog.. att sitta själv o knåpa ihop nån story brukar sällan lyckas.

Surt sade räven, tycker oxå att man ska ha hunnit klart med omkörningen innan de lasrar en. Lider med dig :(

Mår iallafall skit just nu, jobbar runt i hela sverige och vet fan inte hur jag ska lösa det här!

Hyr in en kompis utan jobb ( eller mig :hej ) som kör dig.
Fatta hur lyxit det måste vara att komma glidandes med privatchafför.... :p

soppatorsken skrev:

Hyr in en kompis utan jobb ( eller mig :hej ) som kör dig.
Fatta hur lyxit det måste vara att komma glidandes med privatchafför.... :p

Ha, ha skulle du hämta mig i Uppsala då och köra mig runt i Stockholm och sedan hem? :rolleyes: Tack för ett GLATT inlägg iaf :tummenupp

ambulans skrev:
låter som en sund inställning.. bättre att försöka få ner strafftiden på lagligt sätt...

skaffa dig en jurist som hjälper dig med papperen.. så löser det sig nog.. att sitta själv o knåpa ihop nån story brukar sällan lyckas.
ABSOLUT! Har en kompis som är jurist som ska hjälpa mig har han lovat..

Fan vad surt....hade ju passat bättre i oktober kanske... :(

Ring Kongo och hör med honom om han inte kan bli din privatchaufför ett tag. Han är MYCKET rutinerad.

Gustav1 skrev:
Fan vad surt....hade ju passat bättre i oktober kanske... :(

Ring Kongo och hör med honom om han inte kan bli din privatchaufför ett tag. Han är MYCKET rutinerad.

hahahahaha.... behöver han en pissflaska så säg till...
ja tar hem en från sjukhuset... :D

ambulans skrev:
hahahahaha.... behöver han en pissflaska så säg till...
ja tar hem en från sjukhuset... :D

Ja, och en flaska sprit hade nog varit bra också. Han får ju inte köra för länge så han måste ju pausa emellanåt.

Gustav1 skrev:
Ja, och en flaska sprit hade nog varit bra också. Han får ju inte köra för länge så han måste ju pausa emellanåt.

Kongo kan inte köra sin Deluxutrustade kutter 9:a på några månader :(

Men SPRIT kan han dricka iaf :öl !

Va sägs... ska vi göra en resa till Hasses sega gubbar ??

1 Ambulans
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    64.4 KB · Visningar: 359
berggren_martin skrev:
Sånt får man ta! Har inte fått kortet indraget själv, men självklart är jag medveten om att risken finns varje gång 30+ passeras.

Kom ihåg kompisar... Körkortet ryker vid +20 på 50 väg !!! :eek:

Håller med Ravis..

Ravetrancer skrev:
fan va tråkigt, tycker det e lite fult att skjuta när man kör om......

När de plockade fram de här prylarna så "lovade" polisen att de skulle se annulunda på fortkörningarna då de mäter på endast ett ögonblick och inte tar en helhet i begrundande. bla skulle gränsen för indraget körkort på motorväg höjas avsevärt och de skulle inte skjuta vid omkörning.
Yeah, right :whip

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...