F1-loppet Monaco, reaktioner?

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag håller med Jan Blomqvist. Det mest spännande loppet på år och dag. Tycker synd om alla er som inte tittade. Krascher, förarmisstag, täta fajter och gott om bra bilder inifrån bilarna. Schumi utan poäng och Renault och BAR ser bara starkare och starkare ut. Lysande! :tummenupp Jenny nöjd med eftermiddagen.

Macho Woman skrev:
Jag håller med Jan Blomqvist. Det mest spännande loppet på år och dag. Tycker synd om alla er som inte tittade. Krascher, förarmisstag, täta fajter och gott om bra bilder inifrån bilarna. Schumi utan poäng och Renault och BAR ser bara starkare och starkare ut. Lysande! :tummenupp Jenny nöjd med eftermiddagen.
Jag tittade och håller med. Synd på Alonso bara. Men det såg ut som om han hade sig själv att skylla

Första gången som jag lyckades hålla mig vaken hela sändningen :banana
Och jag kan bara hålla med otroligt spännande, hade det varit några varv till så hade det nog varit en annan segrare....

//Lasse

Jag gör en fylking och säger
ÄNTLIGEN!!!

Man ska inte vara skadeglad... men i Ferrari's[tm] och Schumacher's[tm] fall så har dom gott förtjänat det. För lång tid framöver.

Macho Woman skrev:
:tummenupp Jenny nöjd med eftermiddagen.

Visst skulle säkert Ralf släppt om lättare men Alonso får ju ta sitt ansvar och isof vänta på att Ralf får blåflagg intryckt där solen inte skiner eller faktiskt flyttar sig ordentligt.

Lite synd om Alonso dock.

Bra lopp, jag är nöjd.

Det var riktigt skönt att se Schumi göra ett sånt misstag... :D

(Inte för att jag är skadeglad eller så... :rolleyes:)

Mycket intressant rejs. Det var ju inte på något sätt givet för Schumacher innan han körde av heller. Klart oväntat och enormt kul för Trulli. Även Button gjorde en kanoninsats, det är verkligen bra fart i BAR-bilarna i år.

Pejo skrev:
Jag gör en fylking och säger
ÄNTLIGEN!!!

Man ska inte vara skadeglad... men i Ferrari's[tm] och Schumacher's[tm] fall så har dom gott förtjänat det. För lång tid framöver.
Mmm man kan inte ogilla dem för att de gör sitt jobb väl och därmed är överlägsna. Själv har jag dock känt stor avsky för Schumacher ända sedan han körde Benneton och fuskade med otillåtet bränsle. Men kanske allra främst sedan den gången han försökte preja Damon Hill av banan. :mad:

Det är inte därför jag ogillar dem, heller... det finns så många olika sätt man kan göra sitt jobb på.

Se bara i starten idag, hur Sato totalt struntade i Schumi's arrognas och smet förbi "i alla fall". Visst det vart lite gummikontakt... Eloge till Sato för den näsknäppan i vart fall.

Jag tror ärligt talat, att om det fanns prislappar på FIA's F1-förarmästerskapstitel och team-mästerskapstitel, så skulle Ferrari köpa dom.
Ferrari må ha tillfört mycket till F1, men det ska gudarna veta, att F1 har också tappat mycket, både trovärdighet och publik, tack vare dom.

Schumi är äckligt bra som testförare, dvs snabb när han är själv på banan. Andra förare är bra på att "rejsa". Och det är rejs F1 handlar om, inte snabba enskilda varvtider. (för mig i alla fall).

Det är därför jag säger ett hejdundrande ajöss!! när Schumi daskade i väggen, fallen på ett eget misstag.

Och föressten. Stort grattis till Trulli, Alonso, Button för ett bra genomfört dagsverke!

Redman skrev:
Mmm man kan inte ogilla dem för att de gör sitt jobb väl och därmed är överlägsna. Själv har jag dock känt stor avsky för Schumacher ända sedan han körde Benneton och fuskade med otillåtet bränsle. Men kanske allra främst sedan den gången han försökte preja Damon Hill av banan. :mad:

Last edited:
Skomakaren bromsade på sig när han såg pace caren, inte så lätt att få stopp i 300 blås :gnissla

Hoppas att andra nu kan få chansen så det blir lite spänning i serien, jag har tröttnat på Skomakarens överläsenhet, det blir långtråkigt när han dominerar.

Schumi är äckligt bra som testförare, dvs snabb när han är själv på banan. Andra förare är bra på att "rejsa". Och det är rejs F1 handlar om, inte snabba enskilda varvtider. (för mig i alla fall).

Därför är det med stor glädje jag säger ett hejdundrande ajöss!! när Schumi daskade i väggen, fallen på ett eget misstag.[/QUOTE]
---------

Nja, är väl också glad att Ferrari torskade..man får tycka vad man vill om Schumi och Ferrari, men bäst är dom, både på banan och i depån..
Jäkligt kul dock att Renault och BAR har börjat matcha..
Märkligt med Mercedes tycker jag..Håller ju sämre än en gammal Husqvarna 125 från 82..

Ni kanske vet om det..men det är jäkligt schysst att kolla på livetiming, på f1.com. Så har man bättre koll än Ejje och bisittarn :rofl

Dessutom kan man se hastigheter, sektortider, lapcharts och bantemp..

Det ända som är coolt med F1 är bilarna och när man får åka runt med deras ombordkameror.

En sak som en av kommentatorna sa när button tog igen på Trulli, sammafattar allt med F1:

-Nu tar Button igen på Trulli. Nu går Button:s bil bättre än Trulli:s

Visst det kanske var så men det var inget snack om att det kanske var så att Button körde bättre än Trulli. Utan det var bara Button:s bil som var bättre och därför körde han så snabbt.

\Masonit

p59 skrev:
Ni kanske vet om det..men det är jäkligt schysst att kolla på livetiming, på f1.com. Så har man bättre koll än Ejje och bisittarn :rofl

Dessutom kan man se hastigheter, sektortider, lapcharts och bantemp..
Live timing är suveränt, det borde MotoGP ta efter.

Last edited:
Mycket lattjo och händelserikt race idag. Kul att se lite annat folk i toppen. Satos start var inte helt fel heller. Det tråkiga är ju dock att McLaren Mercedes motorer tydligen inte är kompatibla med Kimi när det är racedax.

Härlig fajt mellan trulli o button.Sato va lite väl fräck i starten tycker jag,konstigt nog så väjde ju schumi med i knuffen istället för att "boxas".Tycker att alonso hade sig själv att skylla i sin incident,lite väl het på att komma förbi,verkade ju va noll fäste ute i kanten ju,tror det va det schumi upptäckte när han låste upp bromsarna oxå.Helt klart säsongens bästa race tycker jag. :tummenupp

Snarare.... Tack, nu kanske vi kan få se lite racing istället för att se en röd pace-car genom ett helt lopp ?

Ferrari var INGENTING innan Schumi, Jean Todt och Ross Brawn gjorde det till vad det är - europas all star racing team. Det är lite tråkigt trots allt.

Det roliga, om det nu kan vara skoj (?) när någon åker av, är när den ofelbare gör ett fel, dessutom i en situation som är tillrättalagd så ingen ska kunna råka illa ut (pace-car). Det är rätt o slätt klantigt.

Föressten, och det ska nog till protokollet, så önskar jag inte att någon åker av, och det har jag inte skrivit någonstans... Du kanske trodde det var det jag menade med 'äntligen' ?

No1 skrev:
Tror att det är dags för dig att komma i från fantasin och komma ut i verkligheten...

Ferrari var ingenting när Schumi kom till dem för 8 år sedan, och det tog 4 hårda år innan han och Ferarri fick till det och vann VM, och detta efter en hel del slit mm då INGEN i toppen får ngt gratis!!!

Kan dock hålla med om att Ferrari/Schumi gjort F1 en aning ointressant genom att vara just BÄST, men att önska att ngn skall köra av bara för att en annan därigenom skall lyckas är endast omoget...

Patrik...

Last edited:
Nyheter
Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Back