F1-loppet Monaco, reaktioner?

Tycker det var rätt ballt en gång när en bil åkte och och precis innan utsläpp så såg man att det brann i främre bromssystemet... blir nog lite varmt där!

Jag somnade under tidne jag tittade på de sista 10 varven... konstigt... Men sängen var så skön o jag var så trött.

matsa skrev:
Det var riktigt skönt att se Schumi göra ett sånt misstag... :D

(Inte för att jag är skadeglad eller så... :rolleyes:)
Nog bara det att det inte var ett misstag...han blev ju påkörd bakifrån av en varvad förare vid namn Montoya. De som hängt med några år vet ju att när det börjar dra ihop sig till race igen, så släpper Schumi lite och drar på osv för att få upp värmen i däcken riktigt rejält. Tragiskt att en varvad förare ska vara så het på gröten att han inte kan hålla tillräckligt stora marginaler...

Vart roligare om Trulli fått vinna med Schumi kvar i racet.

Sen är det rätt löjligt att se all uppståndelse över att Button tog in på slutet...är en sak att ta in, men att köra om på Monaco är en helt annan sak.

Men om man ska summera loppet, så får man väl säga att det var ett händelserikt lopp tack vare alla olyckor och tillbud osv. Jävligt trist att det ska vara så svårt att få till omkörningar bara...

Va, var det en omkörning? :va

märkligt att man ska behöva kolla varenda lopp, i fler års tid för att se något sånt..

Nä, jag slutade följa F1 '95-96 nån gång

/B

Matin skrev:
Nog bara det att det inte var ett misstag...

Jo då, jag vet också om att Schumi brukar göra liknande saker, men med hans mått mätt så måste man väl ändå säga att det var ett misstag att låsa upp så hårt som han gjorde... Sen att det var otur för honom att få Montoya i häcken är en annan sak... Det bara bevisar att man kanske inte alltid ska lita på att de andra förarna är med på vad man gör trots att man är "bäst" och gör saker som man brukar göra...

Nu såg jag inte alla 77 varven eftersom jag inte är så intresserad.
Men det var en intressant inledning när typ allt hände. Någon bil låg uppochner, en bil rykte av bara fan. Trevligt att någon annan än schumacer [stavning?] vann

matsa skrev:
Sen att det var otur för honom att få Montoya i häcken är en annan sak... Det bara bevisar att man kanske inte alltid ska lita på att de andra förarna är med på vad man gör trots att man är "bäst" och gör saker som man brukar göra...

:fakta
Det var ju precis det som hände, och det var på tiden!
Ofta är det samma visa innan start, när Schumi har pole. Då har på uppvörmningsvarvet accar upp, tvärnitar, står still, accar, nitar, står still osv osv. Fan på tiden att nån körde in i han för det!

Gött att se lite "ungtuppar" i toppen! Synd att inte Alonso fick joina på pallen...

Bj.O.rn skrev:
Va, var det en omkörning? :va

märkligt att man ska behöva kolla varenda lopp, i fler års tid för att se något sånt..

Nä, jag slutade följa F1 '95-96 nån gång

/B

Ja visst fan var det roligare med betongvägg och utan sandfållor. Avåkningszoner är ju på nåt sätt lite mesigt.

Onekligen ett bra rejs men dom kan ju stryka Monaco ur kalendern i fortsättningen, den banan kanske passade bra för 50 år sen. Förresten, stryk Ralf på samma gång så vi slipper se honom förstöra för andra gång på gång på gång...

Goodstuff skrev:
Jag sa ju att Sato skulle skjuta sin motor. :fakta

Jag tänkte faktiskt på det under racet. :tummenupp

Annars tyckte jag det var trist att Panis och vem det nu var inte flyttade på sig ordentligt på sista varvet så att man åtminstone kunde ha fått sett ett riktigt omkörningsförsök av Button på Trulli.

Macho Woman skrev:
Jag tänkte faktiskt på det under racet. :tummenupp

Annars tyckte jag det var trist att Panis och vem det nu var inte flyttade på sig ordentligt på sista varvet så att man åtminstone kunde ha fått sett ett riktigt omkörningsförsök av Button på Trulli.
Fast det är ju inte "bara att" flytta sig på Monaco.

Rätt intressant att se hur jävla slut däcken är när bilarna står stilla framme vid pallen. Helt söndertrasade och förmodligen är det nog ganska "halt" att köra sista varven med lätt bil och grym effekt.

Maxxi skrev:
Rätt intressant att se hur jävla slut däcken är när bilarna står stilla framme vid pallen. Helt söndertrasade och förmodligen är det nog ganska "halt" att köra sista varven med lätt bil och grym effekt.

Det är skit dom plockar upp på invarvet du ser på däcken.
Edit: Vilket i sin tur förklarar hur halt det är utanför racelinjen.

Macho Woman skrev:
De kunde ha gjort det mycket snyggare än de gjorde och det höll faktiskt Eje och Janne med mig om. :fakta
Jodå, men med fullt på femman i 260 en decimeter från armcoräcket är kanske inte backspegelgluttande direkt prioriterat. Framförallt inte om man kämpar om för sitt team sällsynta VM-poäng.

Tysken skrev:
Det är skit dom plockar upp på invarvet du ser på däcken.
Edit: Vilket i sin tur förklarar hur halt det är utanför racelinjen.

Ja det är klart,,men dom är nog lite slitna också :)

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back