När jag fick ett litet nedslag på 111 dBA på 6500 rpm och gränsen är 103/7300 för min gamla hoj så flina besgubben bara och undrade om jag inte hade en besdämpare. Jag föreslog att de skulle ha en att hyra ut men det var tyvärr mot några regler, samma som att sälja varningstrianglar, SBP får inte bedriva affärsverksamhet.
Igår var jag tillbaka med ny rostfri stålull och då lät det bara 107 dBA så hem och sätta på besdämpen och fick 85 dBA, nån gammal Hondadämpare stor som ett hus. 3 besgubbar kom och snackade medans efterkontrollen pågick och de var också "knuttar", en av dem har också en gammal GSXR typ min så han ville låna min dämp till hans besiktning
(jag ville veta hur mycket V&H pipan lät så att man ligga på rätt varvtal förbi nån storörad polis, därav inte bytet innan och en nyköpt gammal hoj vet man ju med sig att det blir arbetsorder på)
Rissne är en bra station, fö har jag och en polare fixat ett bakhjulslagerglapp på lyften när de upptäckte ett "litet" glapp, han gick bort till ett par polare efter att han hade pekat på ett verktygsskåp

sen var det klart och han fortsatte kontrollen
Bara att anpassa sig till reglerna när det påpekas såna där uppenbara grejer, på bilen har man ju inte de bredaste fälgarna och annat som det kan gnällas på, även SBPsnubbarna kan ju kollade och de vill gärna ha sitt jobb kvar. Kom ihåg hur det gick för Qvarnis Porsche och den fejkade besiktningen.