Första slagningen!!!

• Thread starter Thread starter aRd
  • Start date Start date

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Första slangningen!!!

Ville bara lite småstolt säga att jag för första gången innom min mc-karriär har kört på slangen!!! :tummenupp

Då mina tidigare hojar inte har varit så muskelstinna så har jag inte ens försökt!! (jag vet att det går åka bakhjul med moppe!! :fatta! )

Men idag så blev det prova av!!!
En polare som var med passade på att föreviga det hela!!!

Så jag tänkte att jag skulle dela med mig!!!

Bifogat

• bakhjulet1.jpg
    bakhjulet1.jpg
    81.5 KB · Visningar: 399
  • bakhjulet2.jpg
    bakhjulet2.jpg
    74.3 KB · Visningar: 352
Last edited:
alltid kul.. jag hade vart glad om jag ens kom upp så långt.. min hoj är inte riktigt såå stark.. men en bit går ju. :)

philsson skrev:
alltid kul.. jag hade vart glad om jag ens kom upp så långt.. min hoj är inte riktigt såå stark.. men en bit går ju. :)

Har lite svårt för att avgöra om du är ironisk eller inte....
Ifall du nu är det så syftade jag inte på att min hoj skulle vara något muskelberg utan snarare att jag varit för feg för att försöka "koppla upp" mina gamla hojar.

Men ifall du bara ville vara snäll och trevlig så... tackar!! :tummenupp

Grattis. Visst var det en härlig känsla
Jag minns att jag gjorde det innan vintern så jag han aldrig träna på det. Sedan drömde jag hela vinter att jag körde på slangen

aRd skrev:
Har lite svårt för att avgöra om du är ironisk eller inte....
Ifall du nu är det så syftade jag inte på att min hoj skulle vara något muskelberg utan snarare att jag varit för feg för att försöka "koppla upp" mina gamla hojar.

Men ifall du bara ville vara snäll och trevlig så... tackar!! :tummenupp
menade faktiskt att vara trevlig.. kanske inte var tillräckligt tydlig. :) förstår inte att folk vill tyda allt till skitsnack aja.. får formulera mig bättre i fortsättningen.
Kommer nog film på när jag slangar, filmade lite igår men de är knappt en DM alltså inte mycket. Känns inte märkvärdigt ibland undrar man om den ens lyfter. :( hade vart gött med mer motor!.

aRd skrev:
Ville bara lite småstolt säga att jag för första gången innom min mc-karriär har kört på slangen!!! :tummenupp

Då mina tidigare hojar inte har varit så muskelstinna så har jag inte ens försökt!! (jag vet att det går åka bakhjul med moppe!! :fatta! )

Kul! :tummenupp
Själv har jag inte vågat rycka upp min sprillans nya Hornet :3freak
Vilken växel hade du i, o hur gjorde du? Måste man koppla upp den, rycka i styret, eller kan du bara stämpla på 1:an!? (har inte vågat det ännu, hehe)

aRd skrev:

:tummenupp :tummenupp första är så nice adrenalinet bara pumpar i blodet...he he :tummenupp

Najs.. :hoppa

fan jag måste också lära mej åka bakhjul. har visserligen kört mycket på slangen på div lertäkter med mina crossar, men då går det ju inte så fort, sen gör det inte så mycket om man kör omkull heller. (mjukt och skönt)

men med bladen.. i hög hastighet.. på asfalt.. njaaaee.. det är jag för feg för.. men jag ska.. kanske till våren :)

aRd skrev:

Härligt!
Det är alltid kul med bilder också :tummenupp
Själv håller jag på att lära mig växla på slangen, det är lite klurigt men det börjar låssna det med.
Gasar du eller kopplar du upp den?
Jag fick höra att det skulle vara lättare att koppla upp hojen och att detskulle bli mer kontrollerat.
Så jag tränade en hel dag på att koppla men det gick inte alls bra så jag fortsatte att gasa upp den och trivs rätt bra med det.

Bananen skrev:
Härligt!
Det är alltid kul med bilder också :tummenupp
Själv håller jag på att lära mig växla på slangen, det är lite klurigt men det börjar låssna det med.
Gasar du eller kopplar du upp den?
Jag fick höra att det skulle vara lättare att koppla upp hojen och att detskulle bli mer kontrollerat.
Så jag tränade en hel dag på att koppla men det gick inte alls bra så jag fortsatte att gasa upp den och trivs rätt bra med det.

Jag är oxå i växlingsfasen! De kluriga är att våga ha höjd så att när man snabbt växlar inte ska tappa för mycket höjd.. Men gasa upp den om man har effekten måste va de bästa! Då kommer den exakt så mycket som man vill! Kopplar man fel kan ju hojen ta ett riktigt skutt om man har mycket effekt.. Fick till en klockren förrgår.. Fick i både 2:an o 3:an o la ner framdäcket i 173 km/h Sen pumpade de skönt i kroppen! Sen när man idag skulle föreviga de på film gick de åt skogen o man fick bara precis i 2:an.. O sen ner snabbt för att man inte hade höjden...

Bifogar ett litet klipp för dom som vill se mitt inte allt för lyckade försök..
Lyssnar man hör man att jag fick i 2:an men sen lutar vägen så hojen började dra mitt diket så jag fick lägga ner snabbare än vad jag ville.. o kvaliten är inte den bästa! Så att ni vet!

http://www.azzazzin.com/forum/ipb/upload/index.php?act=Attach&type=post&id=569

danne_boy69 skrev:
Jag är oxå i växlingsfasen! De kluriga är att våga ha höjd så att när man snabbt växlar inte ska tappa för mycket höjd.. Men gasa upp den om man har effekten måste va de bästa! Då kommer den exakt så mycket som man vill! Kopplar man fel kan ju hojen ta ett riktigt skutt om man har mycket effekt.. Fick till en klockren förrgår.. Fick i både 2:an o 3:an o la ner framdäcket i 173 km/h Sen pumpade de skönt i kroppen! Sen när man idag skulle föreviga de på film gick de åt skogen o man fick bara precis i 2:an.. O sen ner snabbt för att man inte hade höjden...

Bifogar ett litet klipp för dom som vill se mitt inte allt för lyckade försök..
Lyssnar man hör man att jag fick i 2:an men sen lutar vägen så hojen började dra mitt diket så jag fick lägga ner snabbare än vad jag ville.. o kvaliten är inte den bästa! Så att ni vet!

http://www.azzazzin.com/forum/ipb/upload/index.php?act=Attach&type=post&id=569

Filmklippet fick jag inte att fungera men det låter bra det du skriver.
Jag tycker också det funkar bra att gasa upp den för att slippa det där skuttet som du skrev.
själv har jag bara precis lärt mig få i 2:an men kör inte så långt efter det, än.
När du växlar till 2:an hur gör du då?
Drar du upp den på 1:an och växlar direkt till 2:an eller
Drar du upp den på 1:an och sedan ligger kvar enstund för att senare växla till 2:an?

Snyggt! Tog lappen för en månad sen & kunde inte hålla mig många timmar förrns de skulle testas slanga. Själv så har ja bara gasat upp min på 1:an tills i söndags då ja börja koppla upp skiten istället. Funka hundra på första försöket & de känns mycke bättre då man kommer upp i lägre fart. Satte även min första växling denna dag. Lyckas tillomed att dra upp den på 2:an med koppling nu! Fattar inte varför ja inte skaffa bike tidigare... Så jävla skoj!

:banana :banana :banana

Bananen skrev:
Filmklippet fick jag inte att fungera men det låter bra det du skriver.
Jag tycker också det funkar bra att gasa upp den för att slippa det där skuttet som du skrev.
själv har jag bara precis lärt mig få i 2:an men kör inte så långt efter det, än.
När du växlar till 2:an hur gör du då?
Drar du upp den på 1:an och växlar direkt till 2:an eller
Drar du upp den på 1:an och sedan ligger kvar enstund för att senare växla till 2:an?

Konstigt! När jag tryckte på länken funkade den! Man kanske måste bli medlem på azzazzin som jag är där filmklippet ligger sparat.. azzazzin.com är en trevlig hojsida som de inte skadar att bli medlem på så... Bli medlem där så ska de nog funka!

Jag drar upp den på 1:an ligger kvar en stund tills jag känner att jag har tillräckligt med höjd o tillräckligt stabilt för att hinna växla till 2:an.. Oftast känns de som om man ska slå runt men de är då man ligger rätt... något man bara måste vänja sig vid tror jag.. o när man väl vågar ha den höjden är de inte alls svårt att fårsätta växla uppåt! De va de jag lyckades med i måndags när jag hann till 3:an innan jag blev för rädd för höjden i den farten...

*/ ?>
Back