Första hoj?

• Thread starter Thread starter Mr A
  • Start date Start date
Mr A skrev:
Om du koller lite längre upp säger folk att 600 är för klent o även körskolorna för att skjutsa. Alltså ingen egen erfarenhet utav 600 bara 750.

Folk säger så mycket som de inte vet något om....

Körskolorna domineras ofta av äldre gubbar som lever kvar i villfarelsen att man måste ha 900 kubik eller mer för att skjutsa. Det säger min farsa också som inte kört hoj sen sent 70-tal.

Sporthoj.com domineras av oerfarna knuttar som tror att man måste ha 1000 kubik för att kunna köra på bakhjulet i stan.

Kioskfolket som ljuger på kapp domineras av folk som skaffat sina litermaskiner för att kunna köra på bakhjulet i stan och de kommer fan inte erkänna att de hade kört lika fort med en 600. Inte ens för sig själva.

Det enda 600 är för klena för är att köra upp som tung hoj på pga en korkad kubikgräns i körkortsreglementet.

Mr A skrev:
Några som jag tycker verkar intressanta..

http://www2.blocket.se/view/1314480.htm

http://www2.blocket.se/view/1313918.htm

http://www2.blocket.se/view/1254730.htm

http://www2.blocket.se/view/1289299.htm

http://www2.blocket.se/view/1310752.htm

Lite variation...

Om det ska vara sportigare hoj så är det 750 som gäller skulle det vara någon slags streetfighter spelar det ingen roll bara dem ser "arga" ut :D
Några andra tips?

Den bästa hojen du har där är antagligen hondan. Bra pris, kanonkvalitet och du blir inte ruinerad om du upptäcker att det inte var så kul ändå med hoj. Dessutom en lösbar försäkring ....

Inte riktigt det svar du ville ha va?

Chrille skrev:
Den bästa hojen du har där är antagligen hondan. Bra pris, kanonkvalitet och du blir inte ruinerad om du upptäcker att det inte var så kul ändå med hoj. Dessutom en lösbar försäkring ....

Inte riktigt det svar du ville ha va?

Svar o svar... Tips är bra.

Jag hade svårt att slita mig ifrån Mt5 an på den tiden så jag kommer nog inte att tröttna :)

Honda CBR600F hmm...

Chrille skrev:
Det enda 600 är för klena för är att köra upp som tung hoj på pga en korkad kubikgräns i körkortsreglementet.

Sanning broder!
Därför jag sitter med en Eldstorm nu, som det kommer dröja flera månader innan jag känner att jag kan nyttja fullt ut.
Undrar hur lång tid det kommer ta innan VV ändrar den regeln?
Den känns mest bara dum. :confused:

600cc är nog vettig start, skitsnack att det inte går att skjutsa på en 600hoj.

Sikta på en med låg vikt, det skall jag göra. Funderar starkt på att inkassera en R6a, 162kg! Perfekt.
Allt över 210kg kommer kännas något tungt. Men om du bara vill snabbt rakt fram köp en "stor" hoj. Annars sikta in dig på något som har låg vikt/hyfsad effekt kommer du ha mycket roligt med.

//Fredda

Jag har kört över 1000 mil på XT:n sedan i höstas. Jag kan inte säga att jag någonsin har haft tråkigt när jag kört. Å andra sidan har jag inte kört E4:an mellan Stockholm och Paris med den heller. Skjutsat har jag inte heller gjort några längre sträckor, till det har man väl bil?
Behöver jag nämna att den dessutom är strypt till 25kw? Strypningen sitter faktiskt i också.

Så, det spelar nog ingen större roll vilken hoj du köper, det viktiga är vilka vägar du kör på.

soppatorsken skrev:
Här har vi ännu en bra billig hoj
cbr 600

Ryckten går att ägaren vill bli av med den...
(fast det vill väll alla säljare :rolleyes: )

Den har gått lite långt för d priset...
Men tack för tipset.

funderar på en 600 ex zx6r thundercat fzr eller cbr.
ringde om försäkring på thundercat är 2200 i månaden
helförsäkrad vettigt pris eller? har inte kollat med bilsport å mc än men de kommer.
if ville ha 41000 per år ush då
har bara haft mellankort sen maj visserligen

Nej nu tror jag att jag vet vad jag ska leta efter!!!

1:SUZUKI GSX-R 750 -96-->

2:KAWASAKI ZX-7R NINJA -96-->

3:Yamaha YZF 750R -93 -->

4:Honda VFR750F - 91 -->

Vilken utav dem här är mest prisvärd?
Vill höra både plus o minus på dem här hojjarna tack.

tycker bäst om GSX-R 750 själv.

pini skrev:
funderar på en 600 ex zx6r thundercat fzr eller cbr.
ringde om försäkring på thundercat är 2200 i månaden
helförsäkrad vettigt pris eller? har inte kollat med bilsport å mc än men de kommer.
if ville ha 41000 per år ush då
har bara haft mellankort sen maj visserligen

Precis därför ska man inte ha en räser som mellanhoj. Min gamla cb400 gick på 1200:- om året halvförsäkrat och 34hk är ju 34 hk. Inte var den så hemskt tung heller.

Mr A skrev:
Nej nu tror jag att jag vet vad jag ska leta efter!!!

1:SUZUKI GSX-R 750 -96-->

2:KAWASAKI ZX-7R NINJA -96-->

3:Yamaha YZF 750R -93 -->

4:Honda VFR750F - 91 -->

Vilken utav dem här är mest prisvärd?
Vill höra både plus o minus på dem här hojjarna tack.

tycker bäst om GSX-R 750 själv.

Ursäkta mig, men borde man inte provköra innan man kan säga vilka hojar som passar bäst. Hur kan du säga att hojarna i din lista är de lämpligast för dig när du inte ens kört dom????

Jag tycker att en 600cc är en mycket bra val för en nybörjare. 600cc 100häst-hojar är sjuka starka för en nybörjare och det kan vara för stark ibland. Tro MIG!

Själv började jag med en Cr250R motard och körde tills den rasade. Renoverade och sålde den. Nästa hoj var en KTM Duke som jag lärde mig oerhört mycket. Jag hann med två krasher innan jag sålde den. Jag kan säga om jag skaffade mig en R1 istället för en Duke skulle jag förmodligen ha kört ihjäl mig även om jag sagt innan "Jag kör med hjärnan och har full respekt för gasen" vilket är bullshit. ALLA kommer att gasa till fullo oavsett vilken hoj man har.. SÅ ÄR DET!!!

-MLM- skrev:
Ursäkta mig, men borde man inte provköra innan man kan säga vilka hojar som passar bäst. Hur kan du säga att hojarna i din lista är de lämpligast för dig när du inte ens kört dom????

Jag tycker att en 600cc är en mycket bra val för en nybörjare. 600cc 100häst-hojar är sjuka starka för en nybörjare och det kan vara för stark ibland. Tro MIG!

Själv började jag med en Cr250R motard och körde tills den rasade. Renoverade och sålde den. Nästa hoj var en KTM Duke som jag lärde mig oerhört mycket. Jag hann med två krasher innan jag sålde den. Jag kan säga om jag skaffade mig en R1 istället för en Duke skulle jag förmodligen ha kört ihjäl mig även om jag sagt innan "Jag kör med hjärnan och har full respekt för gasen" vilket är bullshit. ALLA kommer att gasa till fullo oavsett vilken hoj man har.. SÅ ÄR DET!!!

Jag sa bara att det är dem hojjarna jag ska leta efter! Sen frågade jag om era erfarenheter när det gäller dem hojjarna?! Och du man kan cykla ihjäl sig om det är så. Och som du berättar så verkar det vara så att du har lite svårt att behärska dig när det gäller dina hojjar...

Verkar vara så i det här forumet att den som hackar på flest folk mest vinner... Synd när alla har samma intresse.. Men tack för din insats i den här diskusionen -MLM-

Back