Första 1000cc standard på +200hp?

Snart får de bygga in elektronisk wheeliefunktion, det innebär att när man känner för att hojen ska hjula hur tokigt som helst så trycker man på en knapp.
Detta sätter fart på fjädringen som katapultstöter upp hojen beroende på gaspådrag.

intressant att läsa vad ni tycker.
funderar ju lite på hur mkt jag skall trimma bygget, tror nog ca165hk får va nog, det blir ju en viktminskning som heter duga. 1 - 1 våtvikt som sämst. :hihi

R2 skrev:
intressant att läsa vad ni tycker.
funderar ju lite på hur mkt jag skall trimma bygget, tror nog ca165hk får va nog, det blir ju en viktminskning som heter duga. 1 - 1 våtvikt som sämst. :hihi

Vi tycker inte så mycket, vi bara illgissar och chansar hejvilt...

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Vi tycker inte så mycket, vi bara illgissar och chansar hejvilt...

//jaG
ja hur som helst så kommer gixxer -05 att krossa, igen..

bissmark skrev:
Den magiska 200-gränsen på "våra" 1000-kubikare närmar sig mer och mer.
Men vilken tror ni kommer att bli den första standardhojen med över 200 pållar i?? Eller kommer det rent av att bli så att hojarnas motorprestanda inte kommer att höjas mycket mer??

Vad tror ni?
Det roliga är att 80% av dom som köper en 1000cc
inte klara av att hantera dom så jag tycker att det räcker med hästar.

det handlar till viss del om att folk inte kan hantera dem... men ändå.. det finns inte vägar eller tillfälle till att köra en 1000cc hoj fullt ut. varje gång ja kör iväg på min hoj händer det nästan något. man kanske upptäcker att det ligger grus där borta på vägen, eller nån bil som känner för att hoppa ut.. kan räkna upp saker hur länge som helst.. alla som kör hoj vet, det händer alltid nått... det är därför man måste hålla igen rätt mycke, sen finns det dem som inte kan, eller helt enkelt skiter i det och kör allt va de går...... :va

Asylum_Nakaza skrev:
det handlar till viss del om att folk inte kan hantera dem... men ändå.. det finns inte vägar eller tillfälle till att köra en 1000cc hoj fullt ut. varje gång ja kör iväg på min hoj händer det nästan något. man kanske upptäcker att det ligger grus där borta på vägen, eller nån bil som känner för att hoppa ut.. kan räkna upp saker hur länge som helst.. alla som kör hoj vet, det händer alltid nått... det är därför man måste hålla igen rätt mycke, sen finns det dem som inte kan, eller helt enkelt skiter i det och kör allt va de går...... :va
Självklart kan du inte utnyttja dom fullt ut på gata... det är ju på bana som avses.

WASP skrev:
Självklart kan du inte utnyttja dom fullt ut på gata... det är ju på bana som avses.
Klart man kan utnyttja dem fullt ut så länge det inte svänger så mycket. En någorlunda tom motorväg och du kan hålla 300+ utan problem, kolla bara hur spöket körde mitt på dagen på E4:an (tänker då på efter Arlanda).

sandstream skrev:
Klart man kan utnyttja dem fullt ut så länge det inte svänger så mycket. En någorlunda tom motorväg och du kan hålla 300+ utan problem, kolla bara hur spöket körde mitt på dagen på E4:an (tänker då på efter Arlanda).

Att köra fort rakt fram är sällan och knappast att utnyttja en hoj. Du som kör på rörken borde veta att det inte är speciellt svårt att köra rakt fram!

Det enda som krävs för att köra fort rakt fram (förtydligande: på allmän väg)är att vara dum i huvet(förtydligande: inte tänka på kistan och kyrkan). Sen är det bara att gasa.

Att jag gör samma sak ibland säger väl en del om mig? :fyllisar

//jaG

Last edited:
Zeb_Macahan skrev:
Att köra fort rakt fram är sällan och knappast att utnyttja en hoj. Du som kör på rörken borde veta att det inte är speciellt svårt att köra rakt fram!

Det enda som krävs för att köra fort rakt fram är att vara dum i huvet. Sen är det bara att gasa.

//jaG
Är att köra fort rakt fram en implikation av att vara dum i huvudet? Eller är det tvärt om?

Det handlar inte om att kunna hantera hojen till 100% isf får väl alla här sälja och köpa nåt annat?
Det handlar om körstil och tyckande, man kanske tycker hojen är snygg och som jag att det är skönt med en hoj som orkar bra på lägre varv osv.

En del gillar att stunta o kanske väljer hoj efter vad som funkar bra där, andra kanske faktiskt tävlar på bana.
Vi kan inte bara utgå från ett RR perspektiv o på nån sätt sätta gatstandarden på hojarna utefter hur fort man kör på banan.
Hojåkning är så mycket annat.

HanneZ skrev:
Är att köra fort rakt fram en implikation av att vara dum i huvudet? Eller är det tvärt om?

Om det är att vara dum i huvet är ett ställningstagande du får ta själv. Jag säger att det är inte svårt att köra fort rakt fram mellan lastbilar och skit, det gäller bara att vara dum i huvet och inte tänka på sin egen begravning...

att utnyttja hojen har lite med landsväg att göra...

//jaG

Ta den diskutionen med dom som tävlar på strippen.

Zeb_Macahan skrev:

Det enda som krävs för att köra fort rakt fram är att vara dum i huvet. Sen är det bara att gasa.

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Om det är att vara dum i huvet är ett ställningstagande du får ta själv. Jag säger att det är inte svårt att köra fort rakt fram mellan lastbilar och skit, det gäller bara att vara dum i huvet och inte tänka på sin egen begravning...

att utnyttja hojen har lite med landsväg att göra...

//jaG
Förstår vad du menar,men blir det inte lite tokigt att en som kör rakt fram e dum,medans en som dessutom måste lägga till kurvor har det lättare o e smart? :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT