Förspänning bak

Det finns både tvådimensionella chassiprogram och fullt funktionella tredimensionella chassiprogram, med rollvinkel, däckprofil, däckstyvhet och situationsbaserad kraftstyrning.

Man kommer ganska långt med relativt enkla tvådimensionella chassiprogram. Det svåra med de mer avancerade chassiprogrammen är dels att få tag på tillförlitlig information om vad som verkligen händer med däckets kontaktyta under rotation, belastning och slip, dels att räkna fram vettiga tyngdpunkter och trögheter hos idioten som sitter på.
 
Det finns både tvådimensionella chassiprogram och fullt funktionella tredimensionella chassiprogram, med rollvinkel, däckprofil, däckstyvhet och situationsbaserad kraftstyrning.
Man kommer ganska långt med relativt enkla tvådimensionella chassiprogram...
Den första versionen kommer att vara 2D (enbart longitudinell och vertikal acceleration).

...att räkna fram vettiga tyngdpunkter och trögheter hos idioten som sitter på.
Att köttklumpen inte sitter still, blir nytt för mig.
 
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Back
Top