Förspänning bak

Det finns både tvådimensionella chassiprogram och fullt funktionella tredimensionella chassiprogram, med rollvinkel, däckprofil, däckstyvhet och situationsbaserad kraftstyrning.

Man kommer ganska långt med relativt enkla tvådimensionella chassiprogram. Det svåra med de mer avancerade chassiprogrammen är dels att få tag på tillförlitlig information om vad som verkligen händer med däckets kontaktyta under rotation, belastning och slip, dels att räkna fram vettiga tyngdpunkter och trögheter hos idioten som sitter på.
 
Det finns både tvådimensionella chassiprogram och fullt funktionella tredimensionella chassiprogram, med rollvinkel, däckprofil, däckstyvhet och situationsbaserad kraftstyrning.
Man kommer ganska långt med relativt enkla tvådimensionella chassiprogram...
Den första versionen kommer att vara 2D (enbart longitudinell och vertikal acceleration).

...att räkna fram vettiga tyngdpunkter och trögheter hos idioten som sitter på.
Att köttklumpen inte sitter still, blir nytt för mig.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top