Försnack inför Assen, MotoGP-klassen

Varför laggar Live Timing så grymt mycket? Jag tittar fortfarande på 125-kvalet... :va

Relapse hade ju rätt! Så här långt i alla fall. Xaus på tredje efter första träningen. Jag måste bara få kommentera Fabrizio också. Grymt kul att en ung kille på sämre material får chansen att synas.

Mysko förresten att det inte går bättre för Mika Kallio än 14:e. :confused: Han brukar ju vara bra i regn. Brorsan är bara fyra platser efter.

Fabrizio är imponerande.
Kan tänka att han hoppas på en regnhelg.
Han gör verkligen god reklam för sig och hoppas att han kan bli aktuell för ett bättre team nästa säsong.

Jenny, det är ju säkert som amen i kyrkan att Rossi vinner VM - han är ju bäst med flera meter...

Min personliga favorit är Edwards - tippade honom som top 3 denna säsong... har fått lite skit för det, men han kommer, var så säkra på det!

mvh,
Joakim
www.realroadracing.se
"min egen sida"

icemanjoakim skrev:
Min personliga favorit är Edwards - tippade honom som top 3 denna säsong... har fått lite skit för det, men han kommer, var så säkra på det!

Nja, han har inte haft en chans att hänga med tätklungan i ett enda race i år. Trots att han sitter på depåns bästa hoj, kan alla banor och har mer fyrtaktserfarenhet än de flesta.

Varför skulle det plötsligt lossna? Jag tippade honom som en trolig titelkansdidat innan säsongen startade – men nu ser ju vem som helst att han inte är snabb nog. Enkelt.

Nyteknik skrev:
Nja, han har inte haft en chans att hänga med tätklungan i ett enda race i år. Trots att han sitter på depåns bästa hoj, kan alla banor och har mer fyrtaktserfarenhet än de flesta.

Varför skulle det plötsligt lossna? Jag tippade honom som en trolig titelkansdidat innan säsongen startade – men nu ser ju vem som helst att han inte är snabb nog. Enkelt.

Jepp, jag trodde mycket på Både Edwards och Bayliss efter deras makalösa uppvisning i Superbike, men nu när de väl är på plats ser man att det trots allt är en division högre, de är inte bra nog helt enkelt.

oFFkeFF skrev:
Jag ska stå bredvid banan med mina hörselkåpor på. Vem som vinner? Skiter jag fullständigt i, det ska bara bli så jäkla kul att se det live ändå ;)
faaan vad avis jag blir.
sete vinner i regnet.

Resultat från andra tidsträningen

enligt mcnews.com.au iallafall:

Rossi 1m58.7
Checa 1m59.4
Gibernau 1m59.9
Melandri 2m00.7
Nakano 2m00.7
Barros 2m00.9
Roberts 2m01.1
Tamada 2m01.2
Xaus 2m01.3
Hopkins 2m01.5
Hofmann 2m01.6
Biaggi 2m01.6
Edwards 2m01.6
Bayliss 2m01.7
Capirossi 2m02.0
Hayden 2m02.0
Abe 2m02.4
Byrne 2m02.5
McWilliams 2m02.6
Hodgson 2m02.8
Fabrizio 2m03.8
Aoki 2m03.9
Kurtis Roberts 2m05.3

Intressant dock att se att Roberts var snabbast på andra fri-träningen... om nu det har någon betydelse :va
/F.

Macho Woman skrev:
Hayden brukar inte kunna hänga på förstagruppen och framförallt tror jag han ligger risigt till på en så teknisk bana som Assen. Han kommer åtminstone få Checa före sig, som ju är duktig på regn (om han inte tar i för mycket och vurpar bort sig) och som dessutom har bra tidigare resultat på Assen.

Det gick bra för Nicky Hayden, han är på G, Biaggis uppkörning var imponerande. Spännande inför helgens kommande race. :Rockbanan

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing