Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Relapse skrev:Om det regnar så blir prispallen på Assen:
1. Rossi
2. Xaus
3. Gibernau
Det är dags för Xaus att ta ett steg uppåt, och med den förhoppningsvis förbättrade Ducatin så har han en god chans på pallen.

Nyteknik skrev:Ska Cajback och Fredriksson köra EM på Assen!? Kvalar de in?
![]()
Chris Ash skrev:Peo Rosenqvist ska också köra. Kvalgräns på Assen lär hamna kring 2.20 och det kommer knappast ett par av svenskarna att fixa, kul som fan att de försöker dock, jag kan tänka mig att det är en oförglömslig upplevelse att bara rulla ut och köra fria träningar och kval på hela GP-slingan med allt folk runtomkring. Det står helt klart uppskrivet på "Göra innan karriären är över-listan".
Ja, det vore väl en kul liten skräll? Det är det som är tjusningen med race. Man måste köra om det. Det räcker inte med vad man har presterat tidigare. Jag hoppas att f.d. kraschkungen Xaus tar ett steg uppåt i MotoGP nu och kniper en pallplats.Nyteknik skrev:Xaus före Gibernau i regn?
![]()
Relapse skrev:Ja, det vore väl en kul liten skräll? Det är det som är tjusningen med race. Man måste köra om det. Det räcker inte med vad man har presterat tidigare. Jag hoppas att f.d. kraschkungen Xaus tar ett steg uppåt i MotoGP nu och kniper en pallplats.

Nyteknik skrev:Får "vem som helst" anmäla sig och delta i träningar och kval? Kostnad?
Edit: Rosenqvist?! Han kvalade 0,6 sek bättre än jag på Sviestad!
Swedie skrev:Ska bli kul att se vad toppfartena kommer ligga på. Assen är ju en rätt snabb bana vad jag vet.
Chris Ash skrev:Inte så snabb i toppfart, däremot är toppfarten i slutet av Veenslang, ett av världens mest ondskefulla banpartier där man kör en 500/MotoGP-cykel fullt på sexan medan det svänger hejdlöst. Schwantz var en mästare av Assen, världens svåraste bana enligt många.

Relapse skrev:Det är dags för Xaus att ta ett steg uppåt, och med den förhoppningsvis förbättrade Ducatin så har han en god chans på pallen.
McB skrev:Får verkligen d'Antin-teamet tillgång till Twin-Pulse-motorn nu på direkten innan den är ordentligt testad av fabriksteamet? Hittar inga nyheter om det på d'Antins hemsida...
McB skrev:Får verkligen d'Antin-teamet tillgång till Twin-Pulse-motorn nu på direkten innan den är ordentligt testad av fabriksteamet? Hittar inga nyheter om det på d'Antins hemsida...
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |