Försnack inför Assen, MotoGP-klassen

Zilversurfer skrev:
Jag har en biljett som du kan få till Lördagen. Har fått förhinder....
Jättesnällt men tyvärr har jag inte planerat att åka alls och måste jobba.. :näsblod
Fick bara sån ångest när de andra skulle ner o jag måste sitta hemma o se det på tv som vanligt.. :gråta

Ska bli intressant att se om yamahaförarna får till det bättre med cyklarna än sist... Har de inte provat någon ny sving som de ska använda till helgen? eller har jag drömt det? :va

Och Rossi vinner! :)

Macho Woman skrev:
Jag håller dock inte med om att Rossi skulle ha liten chans i ett regnrace. Han har vunnit åtskilliga sådana, trots att Sete legat i ledning. Han vinner, regn eller ej!

Men då har han suttit på en mer lättkörd hoj. Och i år så har Sete vunnit dom två ggr det regnat. Vid regn+ Assen tippar jag Sete 1a och Colin potentiell pallplats. Men vad vet jag?

Startar tidigt i morgon missar första dagen men billjett till lördag har vi redan
ska bli grymt att se live!!

Rossi vinner med sete som 2;a och Max 3:a

Det blir troligen regn, alltså. Då tippar jag:

1. Gibernau (som ni så riktigt påpekar, Hondan är mer lättkörd och är överlägsen Yamman i regn)
2. Rossi (alltid duktig på Assen, regn eller inte)
3. ... ja och gissa den tredje... Jag säger väl Biaggi. Han brukar ju stå på pallen på Assen.

2fast4hjo skrev:
Gissar ...

3) Nicky Hayden (har haft otur och är revanschsugen)

Inte en chans. Hans teamkamrat har ofta startat långt efter men alltid kört om och ifrån. Så om någon från Repsol kommer på pallen är det Barros.

soppatorsken skrev:
Inte en chans. Hans teamkamrat har ofta startat långt efter men alltid kört om och ifrån. Så om någon från Repsol kommer på pallen är det Barros.

Tja, Nicky Hayden har haft otur med däcksval, så får de bara till det så är han med där framme. Själv tror jag:

1) Rossi
2) Biaggi
3) Nicky Hayden.

Last edited:
Hayden brukar inte kunna hänga på förstagruppen och framförallt tror jag han ligger risigt till på en så teknisk bana som Assen. Han kommer åtminstone få Checa före sig, som ju är duktig på regn (om han inte tar i för mycket och vurpar bort sig) och som dessutom har bra tidigare resultat på Assen.

Macho Woman skrev:
kommer åtminstone få Checa före sig, som ju är duktig på regn (om han inte tar i för mycket och vurpar bort sig) och som dessutom har bra tidigare resultat på Assen.

Exakt... och som dessutom tack vare Jeremy/Valentino har fått en sååå mycket bättre hoj mot vad han har haft tidigare!

1. Gibernau
2. Rossi
3. Biaggi
4. Melandri
5. Barros

Det va ett jäkla tjat om hur myyyycket bättre Hondan skulle vara, personligen tror jag att Yamahan i dagsläget är likvärdig Hondan, tycker förutom Rossis resultat att Melandris och Checas framfart talar rätt mycket för att det är så.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing