Försnack inför Assen, MotoGP-klassen

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Nu börjar det banne mig bli spännande! Rossi är bara fem poäng efter Sete och nu ska de köra Assen, där Rossi ALLTID vinner. De kommer hända mycket under de närmaste veckorna: fyra race på fem veckor. Vad tror ni nu om Assen och världsmästartiteln?

Rossi vinner på Assen. Om det tvekar jag icke. Visserligen spelar chassiet en del roll där, men ingen kan den banan som Valentino. Världsmästartiteln sitter hårdare åt, tyvärr. Jag må slita mitt hår och gråta mig till sömns i ett mörkt rum, men tyvärr tror jag att Yamman fortfarande inte är tillräckligt bra för att föra Vale till totalseger. Sete kniper titeln, men det sitter hårt åt. Doktorn hamnar på en oerhört hedersam andraplats. Hedersam kommer den att vara. Jag tippade visserligen Rossi inom topp tre i totalen, men vem kunde ha trott att det skulle bli så tät fajt! (Jag är medveten om att jag tar ut en del i förskott...)

Jag ska stå bredvid banan med mina hörselkåpor på. Vem som vinner? Skiter jag fullständigt i, det ska bara bli så jäkla kul att se det live ändå ;)

Macho Woman skrev:
Världsmästartiteln sitter hårdare åt, tyvärr.

Titeln sitter hårt?

Tvärtom. Man har kört på två av de snabbaste banorna och Rossi har vunnit båda gångerna. Resten av säsongen kommer det bli fler långsamma banor vilket gynnar Rossi. Sete verkar dessutom stressad. Rossi är sitt vanliga lugna själv. Jag är ganska säker på att han tar titeln.

Nyteknik skrev:
Rossi är sitt vanliga lugna själv. Jag är ganska säker på att han tar titeln.
Mmm. Jag håller med. Rossi har startat säsongen betydligt bättre än jag trodde, och kan teamet fortsätta att göra uppdateringar i motor och chassi så kommer "doktorn" att ha slagläge för titeln när säsongen närmar sig slutet. Jag tror det blir rätt små skillnader på banan, men Rossi kommer att vinna oftare än Sete och resten av konkurrenterna, så det blir ytterligare en titel till Vale. Och visst vinner Valentino på Assen, allt annat skulle förvåna mig.

Va härligt att vi ska sitta bänkade framför tv:n å lyssna på när Rossi "sladdar i varje kurva", "yamahan är långsammare", "kolla va hondan går...".

Nåväl, jag hoppas och tror också att Rossi kniper förstaplatsen på Assen. Totala titeln kan nog bli svårare iår. Det är fortfarande vidöppet i mina ögon sett.

Assen är ju banornas bana i MotoGP -Vm och speciell på många sätt. Framförallt är vädret lynnigt och ett regnstört eller regnrace är precis vad Sete vill ha. Vid torrt före är det Rossi som gäller som favorit.

När det gäller titeln är jag ganska säker på att Rossi tar det. Jag trodde att fler Hondaförare skulle ta poäng av varandra vilket skulle hjälpa Rossi att hänga med ok fram till sommaruppehållet för att han sedan skulle ta titeln på slutet. Nu tror jag Rossi kommer vara i totalledning redan innan sommaruppehållet.
Honda kommer fixa nya grejer men vem är deras bäste testförare? Vem/vilket team kan leda dem i rätt riktining för att utveckla hojen så som Burgess och Rossi har hjälpt Yamaha? Jag kan inte se vem det skulle vara.

Vad ni är bra! Det finns anledning för mig att hoppas, alltså. :D

I övrigt håller jag med Gustav. Hondan är en bra hoj, men förarna räcker inte till, framförallt inte när det gäller utveckling av hojen. Jag håller dock inte med om att Rossi skulle ha liten chans i ett regnrace. Han har vunnit åtskilliga sådana, trots att Sete legat i ledning. Han vinner, regn eller ej!

det blir regn och roberts vinner

Åker neråt i eftermiddag! :) :yoparty :banana

Förövrigt vinner Troy, strax före Nicky.

oFFkeFF skrev:
Jag ska stå bredvid banan med mina hörselkåpor på. Vem som vinner? Skiter jag fullständigt i, det ska bara bli så jäkla kul att se det live ändå ;)
Har du några tips om hur man går till väga för att besöka Assen GP? Hur får man tag i biljetter m,m. Måste man förbeställa?

kate skrev:
Har du några tips om hur man går till väga för att besöka Assen GP? Hur får man tag i biljetter m,m. Måste man förbeställa?

oFFkeFF fixar sina biljetter genom de som åker i EM.

All annan info finner du här

oFFkeFF skrev:

Jag med!!! :banana

Imorgon hoppar jag, min flickvän, Pålle, BrInK och Ullis i husbilen och åker ner! F-N vad kul det ska bli...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing