Generic
Föredetta nothing
halv banåkardag lätt nog som ett av dom bättre förslaget... då får vi betalande publik och kan sänka startavgiften![]()
Gjerne reg.gruppe for min del, men la oss i hvertfall få minimum 2 kval og 2 race, over 2 dager

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
halv banåkardag lätt nog som ett av dom bättre förslaget... då får vi betalande publik och kan sänka startavgiften![]()
En annan sak jag som jag och andra B-förare pratat om. Är varför vi inte har en egen liten serie i serien. Som det är nu så kommer bara elitförarna i fokus.
Vore trevligt med egen serietabell, och prisutdelning. Lite lättare o jaga sponsorer och ev locka till sig nya förare. Om det nu finns chans att synas lite. Tror man får mycket tillbaka, för lite arbete i detta.
En annan sak jag som jag och andra B-förare pratat om. Är varför vi inte har en egen liten serie i serien. Som det är nu så kommer bara elitförarna i fokus.
Vore trevligt med egen serietabell, och prisutdelning. Lite lättare o jaga sponsorer och ev locka till sig nya förare. Om det nu finns chans att synas lite. Tror man får mycket tillbaka, för lite arbete i detta.
sos är supermono o växer år för år
Först och främst bör vi ta reda på vilka kriterier som måste uppfyllas..
Vilka är kostnaderna?
Bankostnad?
Funktionärer?
Ambulans?
Övrig personal?
Priser? (bucklor, give aways mm)
Kan någon svara på detta, Humlan?
Jag personligen vill också ha två dagar, MEN, hellre 1 dag än ingen dag
Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år! Och vi behöver språkrör/representanter. Vi kan inte sitta här och tro att Hans läser detta och besvarar våra böner. Förhoppningsvis sitter Humlan med ess i rockärmen, som gynnar oss alla, annars så får vi tänka till, snabbt.
Vad behöver vi då?
En webmaster (jag har en i åtanke)
Förarrepresentanter (har flera i åtanke)
Seriesponsor (har flera i åtanke, priser till vinnarna, både a & b)
Förslagsvis en högre serieanmälan (för att täcka ovanstående kostnader, en del i alla fall, resten blir ju ideellt, som alltid i RR) Idag är den ju väldigt billig, säg 1000:- istället, ingen stor kostnad i det stora hela.
Fler deltagare, klasser? Saint´s förslag är riktigt bra, och absolut inte omöjligt...
Vad mer?
Først og fremst må vi avklare rettighetene til serien, den er det Mikkel som sitter på idag. I tillegg bør vi avklare forholdet til Hans/ERF, vet at det var en avtale som strakk seg over x-år. Så må vi ta en sjekk på hvilke alternativer vi har, vet at vi bla kan få et race i Norge i regi av den norske Ducati-klubben. Hva med Sverige??Först och främst bör vi ta reda på vilka kriterier som måste uppfyllas..
Vilka är kostnaderna?
Bankostnad?
Funktionärer?
Ambulans?
Övrig personal?
Priser? (bucklor, give aways mm)
Kan någon svara på detta, Humlan?
Jag personligen vill också ha två dagar, MEN, hellre 1 dag än ingen dag
Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år! Och vi behöver språkrör/representanter. Vi kan inte sitta här och tro att Hans läser detta och besvarar våra böner. Förhoppningsvis sitter Humlan med ess i rockärmen, som gynnar oss alla, annars så får vi tänka till, snabbt.
Vad behöver vi då?
Förarrepresentanter (har flera i åtanke)
Seriesponsor (har flera i åtanke, priser till vinnarna, både a & b)
Förslagsvis en högre serieanmälan (för att täcka ovanstående kostnader, en del i alla fall, resten blir ju ideellt, som alltid i RR) Idag är den ju väldigt billig, säg 1000:- istället, ingen stor kostnad i det stora hela.
Fler deltagare, klasser? Saint´s förslag är riktigt bra, och absolut inte omöjligt...
Vad mer?
Slutt på å håpe, du gjør comeback! Så får vi vår gubbepokal, du, Greven, Børje og jegDet vore ju trevligt med några race lite närmare huvudstaden, och så gillar jag ju Gelleråsen, Mantorp och Sviestad förstås. Inge fel på banorna som var i år men det blir lite trist när man har 100 mil ToR till närmaste race om man bor i norra Sth. Hoppas kunna göra comeback 2010![]()
Justera namnet skulle ju inte vara fel - "Battle Of Twins" är mer korrekt engelska![]()
/språkpolisen
Jag är förhindrad att tala om kronor och ören, eftersom det är företagshemligheter, men jag kan säga att helgen gick ihop precis. Intäkten är ingen hemlighet, cirka 165K. Detta går att räkna ut enkelt. Kostnaderna är de du räknade upp plus tidtagning/besiktning.
När du säger helgen, räknade du med fredagen då också?
Justera namnet skulle ju inte vara fel - "Battle Of Twins" är mer korrekt engelska![]()
/språkpolisen
Först och främst bör vi ta reda på vilka kriterier som måste uppfyllas..
Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år!
Vad behöver vi då?
Vad mer?
Mikkel antar at jeg har med meg alle som har vært med i BoTT når vi takker deg for en kjempeinnsatsBoTT står för Battle of The Twins som är det mest använda uttrycket BOT har också använts.
Just så, jag kommer att ta upphåll från serien ett år. Kanske något race.
Om någon vill ta över webben så är jag villig att skeppa iväg denna. Det kan säkert göras mycket fint jobb och förbättringar på denna.
Känns lite vemodigt. Vilket fall känner målet nått, att få igång racing med twinnar i norden. Något som många sa inte var möjligt. Vill också skicka ett stort tack till Peter Kjellgren som var med och drog i trådarna i början samt till Hans Brånalt som tog sig an utmaningen när vi kom dragande med vår ide.
Hoppas att Nordic BoTT kommer att leva kvar ett bra tag till. Jag kommer tillbaka när jag kan.
/Mikkel
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning