Förslag till Bott 2010

halv banåkardag lätt nog som ett av dom bättre förslaget... då får vi betalande publik och kan sänka startavgiften:2cool

Gjerne reg.gruppe for min del, men la oss i hvertfall få minimum 2 kval og 2 race, over 2 dager:tummenupp Når det gjelder stafettendurance, så er jeg også med, vi har som tidligere nevnt hatt det med stor suksess i Norge. Tror vi var nærmere 30 team som deltok i de 2 deltevlingene, og gjett hvem som vant:tungan
 
En annan sak jag som jag och andra B-förare pratat om. Är varför vi inte har en egen liten serie i serien. Som det är nu så kommer bara elitförarna i fokus.

Vore trevligt med egen serietabell, och prisutdelning. Lite lättare o jaga sponsorer och ev locka till sig nya förare. Om det nu finns chans att synas lite. Tror man får mycket tillbaka, för lite arbete i detta.
 
En annan sak jag som jag och andra B-förare pratat om. Är varför vi inte har en egen liten serie i serien. Som det är nu så kommer bara elitförarna i fokus.

Vore trevligt med egen serietabell, och prisutdelning. Lite lättare o jaga sponsorer och ev locka till sig nya förare. Om det nu finns chans att synas lite. Tror man får mycket tillbaka, för lite arbete i detta.


Det låter som en utmärkt ide
Jag hade själv tänkt köra BoTT nästa år och då kanske man kan ta en pallplats också :tummenupp
 
En annan sak jag som jag och andra B-förare pratat om. Är varför vi inte har en egen liten serie i serien. Som det är nu så kommer bara elitförarna i fokus.

Vore trevligt med egen serietabell, och prisutdelning. Lite lättare o jaga sponsorer och ev locka till sig nya förare. Om det nu finns chans att synas lite. Tror man får mycket tillbaka, för lite arbete i detta.

Hva med oss urgamle a-førere, kan vi få en +45 pokal? Nopp men seriøst, vi kan vel sette opp en cup i serien som premierer 1-3 av rookiesene:tummenupp Er vel bare å ta opp med den som blir direktør om Mikkel trekker seg?
 
Bott

Som ny intresserad läsare inser jag att tänkandet går i samma banor hela tiden. Behövs det inte lite brainstorming tror ni? T.ex följande som jag tror attraherar fler deltagare d.v.s dom som inte har sponsorer och tid att satsa enormt.

Tre race helger men med mycket mer körning de helgerna. Sammordna Race helger med trackdays så att körningen fram till c:a 15:00 körs som vanligt med tre grupper varav de ena är enbart BOTT:are. Racet körs sedan som sista evenemang, ett på dag 1 och det andra på dag 2. Funktionärer lär det automatiskt finnas väldigt gott om! Det bästa är dock att publiken kommer att öka lavinartat och fler kanske blir intresserade av att köra race.
 
För min del så håller jag med Geir tillfullo, två dagarshelg är nästan ett "måste". Ehm.. Man vill ju gärna få ihop holken mellan racen om man nu inte är uppsponsrad med två hojar :)
Ett litet "problem" kan kanske vara att det verkar bli färre och färre tillverkare av "sporttwinnar" :död


sos är supermono o växer år för år

Jo, så kan det ju ses, men den har "förlorat" sin täckning med B-förare iom övergången och blivit en klass mer och mer åt fabrikshållet. Men visst, vi kallar den samma så är vi överens. Däremot så kör de ihop med classic? om jag minns rätt.
 
Först och främst bör vi ta reda på vilka kriterier som måste uppfyllas..

Vilka är kostnaderna?

Bankostnad?
Funktionärer?
Ambulans?
Övrig personal?
Priser? (bucklor, give aways mm)

Kan någon svara på detta, Humlan?

Jag personligen vill också ha två dagar, MEN, hellre 1 dag än ingen dag :)

Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år! Och vi behöver språkrör/representanter. Vi kan inte sitta här och tro att Hans läser detta och besvarar våra böner. Förhoppningsvis sitter Humlan med ess i rockärmen, som gynnar oss alla, annars så får vi tänka till, snabbt.

Vad behöver vi då?
En webmaster (jag har en i åtanke)
Förarrepresentanter (har flera i åtanke)
Seriesponsor (har flera i åtanke, priser till vinnarna, både a & b)
Förslagsvis en högre serieanmälan (för att täcka ovanstående kostnader, en del i alla fall, resten blir ju ideellt, som alltid i RR :D) Idag är den ju väldigt billig, säg 1000:- istället, ingen stor kostnad i det stora hela.
Fler deltagare, klasser? Saint´s förslag är riktigt bra, och absolut inte omöjligt...

Vad mer?
 
Först och främst bör vi ta reda på vilka kriterier som måste uppfyllas..

Vilka är kostnaderna?

Bankostnad?
Funktionärer?
Ambulans?
Övrig personal?
Priser? (bucklor, give aways mm)

Kan någon svara på detta, Humlan?

Jag personligen vill också ha två dagar, MEN, hellre 1 dag än ingen dag :)

Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år! Och vi behöver språkrör/representanter. Vi kan inte sitta här och tro att Hans läser detta och besvarar våra böner. Förhoppningsvis sitter Humlan med ess i rockärmen, som gynnar oss alla, annars så får vi tänka till, snabbt.

Vad behöver vi då?
En webmaster (jag har en i åtanke)
Förarrepresentanter (har flera i åtanke)
Seriesponsor (har flera i åtanke, priser till vinnarna, både a & b)
Förslagsvis en högre serieanmälan (för att täcka ovanstående kostnader, en del i alla fall, resten blir ju ideellt, som alltid i RR :D) Idag är den ju väldigt billig, säg 1000:- istället, ingen stor kostnad i det stora hela.
Fler deltagare, klasser? Saint´s förslag är riktigt bra, och absolut inte omöjligt...

Vad mer?


Jag är förhindrad att tala om kronor och ören, eftersom det är företagshemligheter, men jag kan säga att helgen gick ihop precis. Intäkten är ingen hemlighet, cirka 165K. Detta går att räkna ut enkelt. Kostnaderna är de du räknade upp plus tidtagning/besiktning.
 
Först och främst bör vi ta reda på vilka kriterier som måste uppfyllas..

Vilka är kostnaderna?

Bankostnad?
Funktionärer?
Ambulans?
Övrig personal?
Priser? (bucklor, give aways mm)

Kan någon svara på detta, Humlan?

Jag personligen vill också ha två dagar, MEN, hellre 1 dag än ingen dag :)

Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år! Och vi behöver språkrör/representanter. Vi kan inte sitta här och tro att Hans läser detta och besvarar våra böner. Förhoppningsvis sitter Humlan med ess i rockärmen, som gynnar oss alla, annars så får vi tänka till, snabbt.

Vad behöver vi då?
En webmaster (jag har en i åtanke)
Förarrepresentanter (har flera i åtanke)
Seriesponsor (har flera i åtanke, priser till vinnarna, både a & b)
Förslagsvis en högre serieanmälan (för att täcka ovanstående kostnader, en del i alla fall, resten blir ju ideellt, som alltid i RR :D) Idag är den ju väldigt billig, säg 1000:- istället, ingen stor kostnad i det stora hela.
Fler deltagare, klasser? Saint´s förslag är riktigt bra, och absolut inte omöjligt...

Vad mer?
Først og fremst må vi avklare rettighetene til serien, den er det Mikkel som sitter på idag. I tillegg bør vi avklare forholdet til Hans/ERF, vet at det var en avtale som strakk seg over x-år. Så må vi ta en sjekk på hvilke alternativer vi har, vet at vi bla kan få et race i Norge i regi av den norske Ducati-klubben. Hva med Sverige??

Anser at det beste ville være om vi hadde Hans med på laget fortsatt, for erf-gjengen er dyktige og de skaper alltid vellykkede arr. Men vi bør ha muligheten til ekstra race, så som Linköping og evt i Norge uten at det skaper konflikter mv. Helt enig at vi bør ha høyrere seriavgift, først og fremst for at de som gidder å arrangere er sikret inntekter, men det burde også vært striktere regler ift avmelding. I NM må man melde avbud, ellers må man betale for det racet man ikke møtte til i tillegg til deg man evt møter opp på senere - det har gjort noe med folks holdninger. Vi bør også ha en plan B dersom noen avtale med ERF ikke faller på plass - har noen tanker, men de bør ligge inntil vi har avklart med Hans.
 
Det vore ju trevligt med några race lite närmare huvudstaden, och så gillar jag ju Gelleråsen, Mantorp och Sviestad förstås. Inge fel på banorna som var i år men det blir lite trist när man har 100 mil ToR till närmaste race om man bor i norra Sth. Hoppas kunna göra comeback 2010:)
 
Håller med Alex
Jag kan va en av förarepresentanterna långt ord om ni vill ha mig datorerna får nån annan fixa :tummenupp
Det behövs ett möte bott,erf o Hans b
 
Det vore ju trevligt med några race lite närmare huvudstaden, och så gillar jag ju Gelleråsen, Mantorp och Sviestad förstås. Inge fel på banorna som var i år men det blir lite trist när man har 100 mil ToR till närmaste race om man bor i norra Sth. Hoppas kunna göra comeback 2010:)
Slutt på å håpe, du gjør comeback! Så får vi vår gubbepokal, du, Greven, Børje og jeg:) Og seff Mikkel om han fortsetter:tummenupp
 
Justera namnet skulle ju inte vara fel - "Battle Of Twins" är mer korrekt engelska :)

/språkpolisen

Din sillstrypande P-lisa är det inte dax för dig att gå vidare och släppa den där mopperacing du sysslar med. Skaffa en riktig hoj så kan du kramas med oss i depån:tummenupp :krama
 
Last edited:
TR Lic/Gatåkare & BOTT Kval/Race på Lördag och ERF & BOTT Kval/Race på Söndag.

Givetvis prio till licensgruppen och gatåkare i mån av plats.

Kan nog funka ekonomiskt iaf.
 
Jag är förhindrad att tala om kronor och ören, eftersom det är företagshemligheter, men jag kan säga att helgen gick ihop precis. Intäkten är ingen hemlighet, cirka 165K. Detta går att räkna ut enkelt. Kostnaderna är de du räknade upp plus tidtagning/besiktning.

När du säger helgen, räknade du med fredagen då också?
 
Hva med å inivitere entusiastklubber, så som Ducceklubben osv? Hvor man kanskje kunne kombinere, de får banekjøring, samt at noen førere kunne stille som instruktører mot et lite honorar - som gikk til inndekning av funksjonærer mv! Tror mange førere ville se på dette som en ok dugnadsgreie. Men, for all del unngå kombinasjonsrace med bil og/eller classic, jeg har ikke råd til alle skadene pga all oljen og grusen:rolleyes:
 
Justera namnet skulle ju inte vara fel - "Battle Of Twins" är mer korrekt engelska :)

/språkpolisen

BoTT står för Battle of The Twins som är det mest använda uttrycket BOT har också använts.

Först och främst bör vi ta reda på vilka kriterier som måste uppfyllas..


Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år!
Vad behöver vi då?
En webmaster (jag har en i åtanke)

Vad mer?

Just så, jag kommer att ta upphåll från serien ett år. Kanske något race.
Om någon vill ta över webben så är jag villig att skeppa iväg denna. Det kan säkert göras mycket fint jobb och förbättringar på denna.

Känns lite vemodigt. Vilket fall känner målet nått, att få igång racing med twinnar i norden. Något som många sa inte var möjligt. Vill också skicka ett stort tack till Peter Kjellgren som var med och drog i trådarna i början samt till Hans Brånalt som tog sig an utmaningen när vi kom dragande med vår ide.

Hoppas att Nordic BoTT kommer att leva kvar ett bra tag till. Jag kommer tillbaka när jag kan.

/Mikkel
 
Last edited:
BoTT står för Battle of The Twins som är det mest använda uttrycket BOT har också använts.



Just så, jag kommer att ta upphåll från serien ett år. Kanske något race.
Om någon vill ta över webben så är jag villig att skeppa iväg denna. Det kan säkert göras mycket fint jobb och förbättringar på denna.

Känns lite vemodigt. Vilket fall känner målet nått, att få igång racing med twinnar i norden. Något som många sa inte var möjligt. Vill också skicka ett stort tack till Peter Kjellgren som var med och drog i trådarna i början samt till Hans Brånalt som tog sig an utmaningen när vi kom dragande med vår ide.

Hoppas att Nordic BoTT kommer att leva kvar ett bra tag till. Jag kommer tillbaka när jag kan.

/Mikkel
Mikkel antar at jeg har med meg alle som har vært med i BoTT når vi takker deg for en kjempeinnsats:Bugar Du har utvilsomt vært en drivkraft for å holde igang et fantastisk og unikt miljø! Synes selv det er jæ.. synd du roer ned, du og Børje er liksom Mr & Mrs BoTT (usikker på hvem som er hva, men du har jo ring i øret så....:))

Uansett serien må leve videre, og det er vel du som har rettighetene, hva gjør vi ift det? I tillegg hvem kan ta over driftingen av nettsiten? Og hvem står i kontakt med arrangører? Alt dette bør jo avklares relativt raskt!
 
Back
Top