Förslag på motorcyklar för långa önskas!

1.85 här .

Honda Deauville 650 är extremt bekväma och bra

samt med Varadero 1000cc perfekt för långa..

Dock antar jag att du är sportmänniska och inte touring :)

Jag skulle vilja säga att en kawa zx9r är rätt bekväm för att vara en sporthoj, jag är 1,87.

1.85 här .

Honda Deauville 650 är extremt bekväma och bra

samt med Varadero 1000cc perfekt för långa..

Dock antar jag att du är sportmänniska och inte touring :)

Hehe, alla tips är välkomna!
Jag är dock väldigt glad i vackra sporthojar då jag gillar deras något mer vågade formspråk. I första hand är det något halv eller helsportigt som jag är ute efter...men det är inte så lätt!

Du skall åka superduke. PunGt! :hihi

Meeen, du lär prova bågar först, det finns säkert något du fastnar för, men prova först...

/J

Superduken är väl knappast det bekvämaste alternativet på gatan, men det beror väl lite på vad du tänkt att göra med hojen också.. CBR beror på årsmodell; är inte toklång (186), men sitter kanon på min 954 med lite flyttade fotpinnar. 08:an får jag inte plats på, ser ut som en clown som fått en minimoppe fastklämd mellan skinkorna typ. Upplever R1:or som överlag rymligare, Gixxern har skarpare knävinkel. ZX9:an ganska rymlig, ZX10:an mindre.

Eftersom alla här föreslår sina egna hojar gör jag detsamma. Millen är högre än alla andra sporthojar jag kört och har gott om plats att röra sig på. Jämfört med min -97a gixxer är den rena touringhojen.

De e inget att disskutera om. Honda cbr 1100xx superblackbird är hojen du skall ha.!.

Billigare än k1200s å med bättre köregenskaper. inga problem att haka sporthojjar så länge inte typ DTM ligger före. :Bugar
Billig att köpa, äga och förs.

http://www.superblackbird.se
Kolla på deras forum så får du fin info. trevliga killar dessutom.(endel iaf).

Och om du köper en, köp SVART!... :gnissla

Jag ville upp i 2 meter men det gick inge bra.. :)

Haha, då är vi två - jag tror jag är 199,5!
Det som är positivt är dock att man kan gå under dörrkarmarna (de flesta) utan att behöva slå i skallen :Bugar

De e inget att disskutera om. Honda cbr 1100xx superblackbird är hojen du skall ha.!.

Billigare än k1200s å med bättre köregenskaper. inga problem att haka sporthojjar så länge inte typ DTM ligger före. :Bugar
Billig att köpa, äga och förs.

http://www.superblackbird.se
Kolla på deras forum så får du fin info. trevliga killar dessutom.(endel iaf).

Och om du köper en, köp SVART!... :gnissla

Den ser onekligen sjukt trevlig och bekväm ut! Absolut en av favoriterna just nu, men åsikterna är många och jag är idel öra - må bäste hoj vinna!

Vad ligger försäkringen (cirka) på?
Ser att de flesta beg. superblackbirdarna har gått rätt långt... tåligare än andra plastraketer? :-)

Last edited:
Haha, då är vi två - jag tror jag är 199,5!
Det som är positivt är dock att man kan gå under dörrkarmarna (de flesta) utan att behöva slå i skallen :Bugar

Den ser onekligen sjukt trevlig och bekväm ut! Absolut en av favoriterna just nu, men åsikterna är många och jag är idel öra - må bäste hoj vinna!

Vad ligger försäkringen (cirka) på?
Ser att de flesta beg. superblackbirdarna har gått rätt långt... tåligare än andra plastraketer? :-)

Milen behöver du inte bry dig om. Finns många BB som gått över 10k, en del över 20k. Skicket är viktigare. Det som går sönder är kamkedjesträckare och laddregulator. Inget av det är dyrt eller svårt. Max en kvart och en dryg tusing.
I övrigt är det det vanliga: däck, drivpaket belägg osv.

Edit: Jag är 25 och betalar 5200:- hel/hel med 6000:- i vagnskada på If.

Milen behöver du inte bry dig om. Finns många BB som gått över 10k, en del över 20k. Skicket är viktigare. Det som går sönder är kamkedjesträckare och laddregulator. Inget av det är dyrt eller svårt. Max en kvart och en dryg tusing.
I övrigt är det det vanliga: däck, drivpaket belägg osv.

Edit: Jag är 25 och betalar 5200:- hel/hel med 6000:- i vagnskada på If.

Det låter verkligen kanon! Jag blir själv snart 25, och försäkringspremien är därför ett ganska viktigt argument vid köp av cykel! Jag vill poängtera att jag är helt grön när det gäller att köra MC, är en 1100 - kubikare (och då speciellt Blackbirden) manövrerbar och lättkörd även utan större gaspådrag?! Varför jag frågar är för att jag skulle vilja köpa en hoj att övningsköra på och sedan använda efter jag tagit kortet!

Det låter verkligen kanon! Jag blir själv snart 25, och försäkringspremien är därför ett ganska viktigt argument vid köp av cykel! Jag vill poängtera att jag är helt grön när det gäller att köra MC, är en 1100 - kubikare (och då speciellt Blackbirden) manövrerbar och lättkörd även utan större gaspådrag?! Varför jag frågar är för att jag skulle vilja köpa en hoj att övningsköra på och sedan använda efter jag tagit kortet!

Har en cbr1000f och är 192 lång och det funkar för det mesta bra, den är mycket mjuk i gången utan överaskningar om man gasar lagom mycket. Har kört Blackbird och kunde konstatera att den var om möjligt ännu mjukare och finare i gången, inga överaskningar för en ovan förare men pulvret finns när man vill ha det.
Skulle nog rekomendera Blackbirden av de två eftersom den är "rymligare", modernare och bekvämare för föraren, CBR100f är mindre och har skarpare benvinkel, styret närmare, o.s.v.

Skulle gissa att Blackbirden är lite snällare än de rena sporthojarna, men troligtvis lite jobbigare att handskas med pga vikten. Du kommer säkerligen att ha kanonkul på den efter du tagit lappen - du har kul på de flesta hojar - så det är väl inget att oroa sig för. Det bör dock poängteras, att det finns betydligt snällare och mer lättkörda alternativ för övningskörning/uppkörning.

Skulle gissa att Blackbirden är lite snällare än de rena sporthojarna, men troligtvis lite jobbigare att handskas med pga vikten. Du kommer säkerligen att ha kanonkul på den efter du tagit lappen - du har kul på de flesta hojar - så det är väl inget att oroa sig för. Det bör dock poängteras, att det finns betydligt snällare och mer lättkörda alternativ för övningskörning/uppkörning.

Det är taget!
Kanske blir en billig "övningshoj" till att börja med för att sedan slå till på en blackbird! Jag uppskattar verkligen allas ventilationer inom ämnet!

Det uppstår nu ytterligare en fråga; Förslag på lättkörd och prisvärd övningscykel för långa?! :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT